Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
PhilippeBiker
Mountainbiker

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Post by PhilippeBiker »

flashing1 wrote:wat info ; ben vandaag is gaan zien naar die laatste steile afdaling( terhagen )dicht tegen einde Bosstraat, 20 meter diep ongeveer , in 2 stappen naar beneden , ik ga dat blokkeren , te gevaarlijk , ga deze week een veel beter plaats vrijmaken om af te dalen , ik kan het niet maken dat er accindenten gebeuren , sorry :-k
Het gaat dus om deze afdaling:
Image
Image
Image
Image
Image
Ik ben daar zaterdag gaan kijken en vrees idd aan de bandensporen te zien(of juist geen) ,dat het te stijl is,je had misschien beter vanaf dat 1ste trapje(100m ervoor) schuin weg een afdaling naar benden gemaakt denk dat het pad dan veel meer bereden wordt.
PhilippeBiker
Mountainbiker

Post by PhilippeBiker »

In de Nachtegaalstraat https://www.google.be/maps/@51.09101,4. ... 0!6m1!1e1 Toen stond er een camionne nu is daar de ingang
Last edited by PhilippeBiker on Tue 01 Jul 2014 21:02, edited 2 times in total.
flashing1
Mountainbiker

Post by flashing1 »

PhilippeBiker wrote:In de Nachtegaalstraat https://www.google.be/maps/@51.09101,4. ... 0!6m1!1e1 Toen stond er een camionne nu is daar de ingang
het probleem is dat je niet genoeg kan remmen om op een normale snelheid beneden te geraken , zandgrond is niet de beste optie ,maar het komt in orde , deze week nog, denk ofwel dat trapje opbreken ofwel , veel verder terug een nieuwe afdaling , minder lang en steil plus dat we meer meters singletrack hebben , nadien moet je dan het Piet Van Akenpad lingsweg oprijden zoals gepland , na de voorlaatste trap ,(metaal ) kom je rechts een afzink tegen ( opening gemaakt in de struiken ) volg de sporen in het gras naar beneden , dit pad zal uiteindellijk een tof downhilleke worden als de sporen heel goed zijn ingereden ,de rest vh verhaal moet je ontdekken , dit is echt cool ... maar de grond moet vastgereden worden
PhilippeBiker
Mountainbiker

Post by PhilippeBiker »

flashing1 wrote:
PhilippeBiker wrote:In de Nachtegaalstraat https://www.google.be/maps/@51.09101,4. ... 0!6m1!1e1 Toen stond er een camionne nu is daar de ingang
het probleem is dat je niet genoeg kan remmen om op een normale snelheid beneden te geraken , zandgrond is niet de beste optie ,maar het komt in orde , deze week nog, denk ofwel dat trapje opbreken ofwel , veel verder terug een nieuwe afdaling , minder lang en steil plus dat we meer meters singletrack hebben , nadien moet je dan het Piet Van Akenpad lingsweg oprijden zoals gepland , na de voorlaatste trap ,(metaal ) kom je rechts een afzink tegen ( opening gemaakt in de struiken ) volg de sporen in het gras naar beneden , dit pad zal uiteindellijk een tof downhilleke worden als de sporen heel goed zijn ingereden ,de rest vh verhaal moet je ontdekken , dit is echt cool ... maar de grond moet vastgereden worden
Ik zou het trapje laten liggen, een beetje ervanaf een pad leggen,kwestie dat de wandelaars hun pad kunnen behouden en ook iets breder dat indien je omkantelt niet direkt op de trap valt. Zou nog eens moeten komen kiiken als jullie bezig zijn.
Wat ik wel voorhand,bovenaan de helling foto's aan het nemen,was daar blijkbaar een grote mierenhoop en dat begon goe te kribbelen op mijn schoenen,blijbaar beten ze niet van de muggenmelk want het waren geen van de kleinste mieren .Voor de rest idd het zand is daar gewoon te los er helemaal beneden waar het klei is was het zaterdag al zelf te glibberig (met Conti Xking's).
Moet wel eens komen kijken al je daar bergop rijd naast het uitzichtpunt naast die trapjes want das afzien of te voet gaan..stijl.
Bart Geerts
Mountainbiker

Post by Bart Geerts »

Beste,

Ik ben van plan om morgen naar Boom te rijden. Is het mogelijk daar nog te rijden met Tomorrowland in aantocht?

Alvast bedankt voor de reacties.

Barre
TimW
Mountainbiker

Post by TimW »

Ben er gisteren geweest, de track dat begint aan de grote brug in de Schorre is al afgesloten.
Mss dat ge er langs de Sint Katelijnestraat nog in geraakt, maar leuk fietsen zal het toch niet meer zijn...
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

Post by BerggeitCasualFietser »

sam2300 wrote:Half 2 is goed voor mij! We zullen opt gemakske rijden e, tgaag toch warm zijn!;)
Verlof is in orde, dus ik zal er zijn. Half twee blijft, aan de trappen? We zullen dan wel even zien wat er nog te doen is in de Schorre en dan los van dit feit nog doorsteken naar Terhagen? Sam, was jij niet van het Waasland ook?
flashing1
Mountainbiker

Post by flashing1 »

Bart Geerts wrote:Beste,

Ik ben van plan om morgen naar Boom te rijden. Is het mogelijk daar nog te rijden met Tomorrowland in aantocht?

Alvast bedankt voor de reacties.

Barre
de schorre is effe agesloten , alleen terhagen gaat nog , even goed
sam2300
Mountainbiker

Post by sam2300 »

Ja klopt ben van kruibeke. We zullen inderdaad wel zien in hoeverre de schorre afgesloten is e. In Terhagen ist ook plezant!:)
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

Post by BerggeitCasualFietser »

sam2300 wrote:Ja klopt ben van kruibeke. We zullen inderdaad wel zien in hoeverre de schorre afgesloten is e. In Terhagen ist ook plezant!:)
Ben er al eens gepasseerd maar veel minder in Terhagen. Meestal was het zo dat ik met fiets van Tielrode kwam, toerke Schorre, en dan was het tijd om terug naar huis te gaan. Jij gaat met de veerdienst terug zeker?
Post Reply