Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
flashing1
Mountainbiker

Re: Boom ( schorre ) en kleiputten Terhagen

Post by flashing1 »

TimW wrote:
PhilippeBiker wrote:Helaas die diepe lange afdaling niet gevonden Gps locatie ?
Volgens mij moet dit het zijn?
N: 51°5'19.5''
E: 4°23'37.683''

Geen idee wat daar beneden te zien valt, of ge al verder kunt rijden langs daar... Maar als het nog niet gaat, zal Flashing daar ongetwijfeld wel voor zorgen! 8)
inderdaad , asp gaan we verder doen en zal uitkomen zo een 300 meter verder of meer aan de ingang vh wandelpad Piet van Aken , Nachtegaal straat , enkele info,s , er moet een bruggetje komen, , wat haarspelbochten , een offcamber bocht ( averechts kombocht ) en paar keer door een geul of langs , en een klimmetje om terug te komen op het wandelpad , misschien deze week ? wrs wel .. ben vandaag gaan marathonnen in Malmedy RDHF , werd 14 de m2 , ben zeer tevreden
Sccall
Mountainbiker

Post by Sccall »

Kan je nog overal rijden daar ivm de werken voor Tomorrowland ?

Ik zou daar morgen gaan rijden
PhilippeBiker
Mountainbiker

Post by PhilippeBiker »

flashing1 wrote:
TimW wrote:
PhilippeBiker wrote:Helaas die diepe lange afdaling niet gevonden Gps locatie ?
Volgens mij moet dit het zijn?
N: 51°5'19.5''
E: 4°23'37.683''

Geen idee wat daar beneden te zien valt, of ge al verder kunt rijden langs daar... Maar als het nog niet gaat, zal Flashing daar ongetwijfeld wel voor zorgen! 8)
inderdaad , asp gaan we verder doen en zal uitkomen zo een 300 meter verder of meer aan de ingang vh wandelpad Piet van Aken , Nachtegaal straat , enkele info,s , er moet een bruggetje komen, , wat haarspelbochten , een offcamber bocht ( averechts kombocht ) en paar keer door een geul of langs , en een klimmetje om terug te komen op het wandelpad , misschien deze week ? wrs wel .. ben vandaag gaan marathonnen in Malmedy RDHF , werd 14 de m2 , ben zeer tevreden
Vandaag op zoek met de GPs maar niet gevonden,kan helaas die coordinaten niet ingeven wel nieuwe dingen gevonden maar vrees een beetje te technisch en niet voor iedereen bereidbaar met hardtail.
flashing1
Mountainbiker

Post by flashing1 »

Sccall wrote:Kan je nog overal rijden daar ivm de werken voor Tomorrowland ?

Ik zou daar morgen gaan rijden
ja gaat nog , vanaf 28 juni niet meer, enkel te terhagen , bijna evengoed daar
TimW
Mountainbiker

Post by TimW »

PhilippeBiker wrote:Vandaag op zoek met de GPs maar niet gevonden,kan helaas die coordinaten niet ingeven wel nieuwe dingen gevonden maar vrees een beetje te technisch en niet voor iedereen bereidbaar met hardtail.
Ik ken geen bal van coördinaten, sorry :-D
Had via 1 of andere site de locatie aangeduid op google maps en die gaf me de coördinaten...

Als ge van de kleiputten naar de schorre rijdt, slaat ge op het paadje linksaf voor het tunnetje onder de bosstraat. Ipv linksaf te slaan gewoon rechtdoor, die geleidelijke klim dat gelijk loopt met de bosstraat. Daar helemaal tot boven, daar is ergens ne lange trap naar beneden voor de wandelaars. Naast die trap is het.

Flashing rijdt ook met nen hardtail, hij vliegt toch ook overal af 8) Ik heb enkel het steil afdalingske in Terhagen nog niet gedaan, waar dat balkje bovenaan ligt... De rest doe ik ook met mijn hardtail hoor
BlackRaider
Mountainbiker

Post by BlackRaider »

PhilippeBiker wrote: Vandaag op zoek met de GPs maar niet gevonden,kan helaas die coordinaten niet ingeven wel nieuwe dingen gevonden maar vrees een beetje te technisch en niet voor iedereen bereidbaar met hardtail.
Ik denk dat je meer aan een dropper post hebt dan aan een achterdemper in die nieuwste afdaling.
flashing1
Mountainbiker

Post by flashing1 »

TimW wrote:
PhilippeBiker wrote:Vandaag op zoek met de GPs maar niet gevonden,kan helaas die coordinaten niet ingeven wel nieuwe dingen gevonden maar vrees een beetje te technisch en niet voor iedereen bereidbaar met hardtail.
Had via 1 of andere site de locatie aangeduid op google maps en die gaf me de coördinaten...

Als ge van de kleiputten naar de schorre rijdt, slaat ge op het paadje linksaf voor het tunnetje onder de bosstraat. Ipv linksaf te slaan gewoon rechtdoor, die geleidelijke klim dat gelijk loopt met de bosstraat. Daar helemaal tot boven, daar is ergens ne lange trap naar beneden voor de wandelaars. Naast die trap is het.

Flashing rijdt ook met nen hardtail, hij vliegt toch ook overal af 8) Ik heb enkel het steil afdalingske in Terhagen nog niet gedaan, waar dat balkje bovenaan ligt... De rest doe ik ook met mijn hardtail hoor
dubbelgeveerd ? alleen nodig in de Ardennen soms en de Alpen , hier is het puur techniek , de beste leeerschool trouwens , en vooral bodylanquage en brakeskills 8) denk dat ik juist ben ??
PhilippeBiker
Mountainbiker

Post by PhilippeBiker »

flashing1 wrote:
TimW wrote:

dubbelgeveerd ? alleen nodig in de Ardennen soms en de Alpen , hier is het puur techniek , de beste leeerschool trouwens , en vooral bodylanquage en brakeskills 8) denk dat ik juist ben ??
Vooral techniek en brakeskills,durf das dan weer niet mijn sterkste punt,vandaag de locatie (achteraan bosstraat) van de trap naar beneden gevonden,redelijk overwoekerd
N 51°05.319 en O 004°23.631, maar das enkel te voet te doen ,er lag geen pad naast.
Deze trap heb ik ook gevonden maar dan ga je meer te voet dan fietsen (staat vol doorns)
Image
Locatie N51°05.271' O 004°23.484'
Als je rechts gaat aan de ingang Piet van Aken pad, dan kan je idd links naast een trap rijden maar dan sta je verder weer te voet(zou nog een padje naast moet komen):
Image
N 51°05.401' O 004°23.669'
Dit stukje is ook wel leuk goed gevonden
Image
N 51°05.084' O 004°23.508
Last edited by PhilippeBiker on Fri 27 Jun 2014 16:04, edited 2 times in total.
PhilippeBiker
Mountainbiker

Post by PhilippeBiker »

BlackRaider wrote:
PhilippeBiker wrote: Vandaag op zoek met de GPs maar niet gevonden,kan helaas die coordinaten niet ingeven wel nieuwe dingen gevonden maar vrees een beetje te technisch en niet voor iedereen bereidbaar met hardtail.
Ik denk dat je meer aan een dropper post hebt dan aan een achterdemper in die nieuwste afdaling.
Zal idd wel handig zijn maar je frame moet nog steeds de schok opvangen . Alles is mogelijk mits de nodige ervaring (of juist niet en durf)
BlackRaider
Mountainbiker

Post by BlackRaider »

Schokken moet je zoveel mogelijk met je benen opvangen, achtervering helpt je hier enkel wat mee. En bij die afdaling lijkt de schok me niet zo groot omdat de landing heel erg steil is. Het belangrijkste is daar om je lichaamsgewicht naar achter en zo laag mogelijk te brengen, en dat is met een dropper stukken makkelijker.
Post Reply