No Tubes Informatie en ervaringen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Sandcrawler
Mountainbiker
Location: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen

Post by Sandcrawler »

Bulkie wrote:
SD2E wrote:

Btw nog een vraagske over notubes, wat doet dat in de winter bij vriestemperaturen? Hopelijk niet vervriezen #-o
No Panic: NoTubes bevriest NIET, toch zeker niet in onze landen (pas vanaf -35°C of zoiets... NoTubes niet onderschatten he ;-) !

Ken
En anders rapper rijden,dan warmen de banden meer op. :wink:
Opperhoofd
Mountainbiker

Post by Opperhoofd »

Voor m'n DT Swiss XRC 1.4 set en Easton XC1 gebruik ik als afdichting Pattex Powertape van de bouwmarkt. Met een scherp mesje de juiste breedte afsnijden en dan plakken. Goed aandrukken en met een heet voorwerp (spijker) het ventielgat branden.
2 tubeless ventielen er in, band monteren en opblazen met de compressor. Als de band enigszins goed zit en lucht vast houdt... dan vloeistof er in en opblazen. Schudden, even laten staan en klaar.

Erg goedkoop en goed werkend:
Pattex PowerTape: 8 euro (25 meter)
2 tubeless ventielen van de bikeshop hier (soms 3 euro per stuk, laatst 2 euro per stuk :roll: )
Klein flesje no-flats: 5,95 euro
SD2E
Mountainbiker
Location: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Post by SD2E »

Bulkie wrote:[quote=

Btw nog een vraagske over notubes, wat doet dat in de winter bij vriestemperaturen? Hopelijk niet vervriezen #-o
No Panic: NoTubes bevriest NIET, toch zeker niet in onze landen (pas vanaf -35°C of zoiets... NoTubes niet onderschatten he ;-) !

Ken
Allez die expeditie naar Antartica kan ik vergeten dan #-o :lol:
Sandcrawler
Mountainbiker
Location: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen

Post by Sandcrawler »

SD2E wrote:
Bulkie wrote:[quote=

Ken
Allez die expeditie naar Antartica kan ik vergeten dan #-o :lol:
Vertrek al maar
Image
Bozo
Mountainbiker

Post by Bozo »

iemand een ervaring of een goeie hint om tubless te maken met een wire band? met folding banden lukt dit lekker, maar met continental mk wire totaal ni, is verzekers hopeloos uiteindelijk?
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

Bozo wrote:iemand een ervaring of een goeie hint om tubless te maken met een wire band? met folding banden lukt dit lekker, maar met continental mk wire totaal ni, is verzekers hopeloos uiteindelijk?
Op de Notubes site staat nochthans bij mogelijke banden 'any wirebeaded tire'...Dit gaat wel specifiek over 29" banden.
Imo zou een 26'er zelfs makkelijker dicht gaan en blijven.
Johan Degraeve
Mountainbiker

Post by Johan Degraeve »

Dickie wrote:Maandagavond een baantochtje ondernomen en hop, in Waasmunster platte band.
Een glassplinter :evil: .
Op den asfalt ligt er meer scherpe rommel dan off-road tegenwoordig :evil: :evil: .
De maat was vol en heb dat systeem uitgeprobeerd dat ik ooit eens op een site heb uitgelegd gezien.
Velg: Rigida ZAC19 met XT naaf, velglint heb ik laten zitten.
Ipv de Rimstrip een 24" biba op de velg, opgepompt en opengeknipt zodat deze ahw links en rechts gedrapeerd ligt over de velg.
Omdat er geen ventiel met uitneembare kern instak heb ik dit er zo fijn mogelijk uitgesneden en vervangen door een Stans ventielke.
Op de baan gebruik ik mijn oude Michelin AT banden (schat een 5000km).
Overal lichtpuntjes als ik deze tegen het licht hield.
Het grootste gat (4mm) heb ik met een rustinneke langs binnen dichtgeplakt.
Bij het opleggen van de buba een beetje opletten dat de "would-be-rimstrip" op zijn plaats blijft zitten.
Veel zeepsop en met de compressor en zonder de ventielkern kwam de band op druk.
Verloor wel snel veel druk.
Notubes latex (100ml) erin, ventielkern eringedraaid, band op druk en schudden.
Alles dichtte mooi af...
Even een ritje gedaan en alles ok, ook deze morgen nog op druk...
.
deze procedure heb ik ook gevolgd :
- Mavic X211 velg (eentje van 9 jaar oud)
- Schwalbe 24 inch binnenband, met verwijderbare ventiel 'core', opengeknipt en gebruikt als rimstrip
- Notubes The Crow BUBA
- Notubes dichtmiddel.

Dit lukte vrij goed, hoewel de band toch lichtjes loste. Na mijn eerste rit (80 km heen en terug nr werk) was alles ok, fiets in garage. Een uur later passeer ik voorbij mijn fiets en zie ik dat de band volledig plat staat.
Waarschijnlijk lucht gelost tijdens de rit waardoor de band plotseling is losgekomen en volledig gelost. De druk was wel iets lager dan 2.0 bar.

Wat mij ook opvalt is dat de buitenband niet aan de binnenband 'plakt'. Ik gebruik ook ZTR velgen tubeless maar dan zonder rimstrip. Daar plakt de buitenband echt op de velg.

Hoe zit dit ? ik zou denken dat bij gebruik van rimstrip of zoals hier met opengeknipte binnenband, dat de buitenband ook moet plakken op die binnenband door de gebruikte latex ?
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

Mss de 'talkpoeder' in biba niet goed verwijderd???
Bij monteren ga je normaal gezien die poeier wel wegwassen met het zeepsop.
Old Skool
Mountainbiker
Location: Geconverteerde oude citybike (RIP) / Speci Rockhopper Disc / Salsa El Mariachi (29'er rigid mudbike)

Post by Old Skool »

Dickie wrote:Verschillende recepten zijn mogelijk.
Slime zit er nogal dikwijls in...
Heb mij net een bus latex en glitter gekocht.
Ga er iig eens mee experimenteren...
Mijn gedacht:
Latex 1 deel
ethyleen glycol 1 deel
water 1 deel
glitter (kleine korrel) of slime...
het mengsel

1 deel latex, 1 deel water, 1 deel antivires en een beetje slime werkt alvast op bozo zijn michelin AT 2.2's

Zijn draad conties kreeg ik voor geen meter dicht. Die wilden niet spontaan zich zetten, zelfs met de compressor. Der bleef altijd een serieuze spleet tussen de velg (mavic 317) en 1 van de beads.

Ik heb het gevoel dat vouwbanden zich spontaner wil zetten in een velg.
eskimo1973
Mountainbiker

Post by eskimo1973 »

the sentinel wrote:
bosse wrote:ik hou van vredestein! met continental ben ik nekeer 3x plat gereden in 1 rit (eerste keer met notubes , dan biba gestoken)
Mijn black panthers houden het ook super goed! en ook vanaf 't eerste moment dicht!
Ik wacht nu nog effe voor ik op mijn moddersetje de black panthers xtrac ga steken... en dan maar hopen dat ze houden in de modder...
en,houden ze in de modder ?
ik vind ze net iets te veel voor het drogere tussenseizoen.
Zoek een band die even goed oplegt, ongeveer hetzerlfde gewicht biedt en waar ik echt de winter mee kan overbruggen.
Post Reply