Zo 08/01/2012 Herentals :: VTT Herentals

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Jef Dries
Mountainbiker

Post by Jef Dries »

Ja, echt te onthouden dat het hier een vrij droog parcours is. Op veel ander plekken kunt ge zo vlot ni rijden op dit moment!

Eerste keer da militair domein, echt super!

Dik in orde mannen! Jammer dat stukje wegens boswerken ingekort moest worden maar ja, da's overmacht hè!
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

Ik was iets te vroeg en nog in het schemerdonker vertrokken.
Een paar keer moeten stoppen voor wat takken die tss mijn wielen draaiden, gelukkig zonder erg.
Het voordeel was dan weer dat ik van een rustige 60km heb mogen genieten, weinig volk onderweg en 2 kalme ravi's met voldoende van alles.
Magnifiek tochtje, 2 prachtige singletrack-heavens die verbonden waren door een paar km asfalt.
Voor de rest was het off-road a volonté.
Geen blubbertoestanden, de meeste vettige stukjes konden trouwens makkelijk omreden worden en de wielen hadden meer dan voldoende grip.
Soms leek het wel een rollercoaster, dat 'op en af' de bulten.
Goeie afspuit met keuze tss hoge en normale druk.

Deze noteer ik met stip!
swiff
Mountainbiker

Post by swiff »

het was in dik in orde maar blijkbaar moet ik van in het begin al een splitsing gemist hebben? heb geen splitsing gezien in het begin. de eerste splitsing dat ik gezien heb was waar alles op de boom hing en 17 km naar rechts was. al de rest naar links. gestart voor de 30km om toch tegen de middag thuis te kunnen zijn maar uiteindelijk 50km gedaan (doet een beetje pijn als beginner) maar dit is idd een plekje om te onthouden. juist wat ver voor mij om af en toe eens naartoe te gaan. volgend jaar terug met een betere conditie
brakkeman
Mountainbiker

Post by brakkeman »

Iemand uitslag van tombola?

Of moesten de winnaars ter plaatse zijn?

Tocht: Ik ben van Herentals, en ken Blosotocht goed, maar toch veel nieuwe stukken gezien.
voor 4 euro nieuwe stukken gedaan en bevoorradingske onderweg, is beter dan alleen te gaan rijden.
Speedy G.
Mountainbiker

Post by Speedy G. »

Ik ben vandaag hier ook gekomen voor de aangegeven 65km en ik had er ook 65 door een domme fout in't begin in het donker. Te ver gereden en mijne weg niet meer kunnen vinden om zo via het station terug naar de inschrijving te bollen en opnieuw te beginnen.

Het parcours lag er redelijk goed bij maar de benen wilden vandaag absoluut niet mee want ik heb zwarte sneeuw gezien. Ik geraakte met momenten amper vooruit. Hopelijk volgende week een pak beter want zo is er niets meer aan als ge links en rechts altijd voorbij gevlamd wordt. :oops:
Wel jammer dat er nergens seingevers stonden behalve eentje bij de Poederleeseweg redelijk in't begin en die stond er dan zelfs niet om u over te laten maar enkel om u op het fietspad te houden.

Bevoorradingen voldoende alhowel ik inderdaad een stuk fruit gemist heb.

http://connect.garmin.com/activity/139905286#
Speedy G.
Mountainbiker

Post by Speedy G. »

swiff wrote:het was in dik in orde maar blijkbaar moet ik van in het begin al een splitsing gemist hebben? heb geen splitsing gezien in het begin. de eerste splitsing dat ik gezien heb was waar alles op de boom hing en 17 km naar rechts was. al de rest naar links. gestart voor de 30km om toch tegen de middag thuis te kunnen zijn maar uiteindelijk 50km gedaan (doet een beetje pijn als beginner) maar dit is idd een plekje om te onthouden. juist wat ver voor mij om af en toe eens naartoe te gaan. volgend jaar terug met een betere conditie
De eerste splitsing was beneden aan dat ronde punt helemaal in't begin van de tocht aan de parking. 45 en 60km moesten rechtdoor en de rest moest daar al rechtsaf over het asfalt om zo het militair domein te omzeilen.
brakkeman wrote:Iemand uitslag van tombola?

Of moesten de winnaars ter plaatse zijn?
Tombola hing uit met namen dus vermoed dat je aanwezig moest zijn om je prijs af te halen. Ik had alleszins niets.
highfly
Mountainbiker

foto's

Post by highfly »

Speedy G.
Mountainbiker

Re: foto's

Post by Speedy G. »

highfly wrote:de pics staan hier: http://www.een andere website.be/default.asp?contentid=422
Dat zijn toch de verkeerde hoor.
Want voor zover Google Maps correct is, zijn deze ongeveer 132km verder richting kust genomen. :wink:
Lust
Mountainbiker

Post by Lust »

Speedy G. wrote:
highfly wrote:de pics staan hier: http://www.een andere website.be/default.asp?contentid=422
Want voor zover Google Maps correct is, zijn deze ongeveer 132km verder richting kust genomen. :wink:
Da' s wel degelijk de juist site, hoor.
Op de home-page staat er dat de pics vanaf 10 januari online zullen staan :wink:
Speedy G.
Mountainbiker

Post by Speedy G. »

Lust wrote:
Speedy G. wrote:
Da' s wel degelijk de juist site, hoor.
Op de home-page staat er dat de pics vanaf 10 januari online zullen staan :wink:
De site wel, de link niet.
Die is wel degelijk van de foto's in Zeebrugge.
Post Reply