Ronde van Vlaanderen 2012: aankomst in Oudenaarde

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.

Goede keuze om de aankomst naar Oudenaarde te verhuizen?

Ja
39
19%
Nee
144
72%
Geen mening
18
9%

Total votes: 201

KRZA
Mountainbiker

Post by KRZA »

't Kan der volgens mij alleen maar op verbeteren. Een beetje geld betalen voor naar een evenement te gaan kijken... Daar is volgens mij niets mis mee, op voorwaarde dat het goed georganiseerd is. 't Gaat trouwens niet over het volledige parcours hé. Misschien hoogstens over een paar weides langs een paar hellingen. Niemand is verplicht om op een betalende plaats te gaan staan. Maar als de gemiddelde biker een paar duizend euro aan nen bike kan geven, dan versta ik nie waarom iedereen zo een spel maakt van wa commerce binnen de koers. Da gaat hem heus nie over 100€ inkom gaan hoor, als het er ooit moest van komen. Ik denk ook niet dat het de bedoeling is dat "De Wouter" al da geld in zijn zakken gaat steken, maar een deel daarvan gaat gebruiken om het evenement "de ronde" uit te bouwen tot een topevenement.
scaler60
Mountainbiker

Post by scaler60 »

KRZA wrote:'t Kan der volgens mij alleen maar op verbeteren. Een beetje geld betalen voor naar een evenement te gaan kijken... Daar is volgens mij niets mis mee, op voorwaarde dat het goed georganiseerd is. 't Gaat trouwens niet over het volledige parcours hé. Misschien hoogstens over een paar weides langs een paar hellingen. Niemand is verplicht om op een betalende plaats te gaan staan. Maar als de gemiddelde biker een paar duizend euro aan nen bike kan geven, dan versta ik nie waarom iedereen zo een spel maakt van wa commerce binnen de koers. Da gaat hem heus nie over 100€ inkom gaan hoor, als het er ooit moest van komen. Ik denk ook niet dat het de bedoeling is dat "De Wouter" al da geld in zijn zakken gaat steken, maar een deel daarvan gaat gebruiken om het evenement "de ronde" uit te bouwen tot een topevenement.
LANDSVERRADER :evil: :evil:
GW
Mountainbiker

Post by GW »

scaler60 wrote:
KRZA wrote:'t Kan der volgens mij alleen maar op verbeteren. Een beetje geld betalen voor naar een evenement te gaan kijken... Daar is volgens mij niets mis mee, op voorwaarde dat het goed georganiseerd is. 't Gaat trouwens niet over het volledige parcours hé. Misschien hoogstens over een paar weides langs een paar hellingen. Niemand is verplicht om op een betalende plaats te gaan staan. Maar als de gemiddelde biker een paar duizend euro aan nen bike kan geven, dan versta ik nie waarom iedereen zo een spel maakt van wa commerce binnen de koers. Da gaat hem heus nie over 100€ inkom gaan hoor, als het er ooit moest van komen. Ik denk ook niet dat het de bedoeling is dat "De Wouter" al da geld in zijn zakken gaat steken, maar een deel daarvan gaat gebruiken om het evenement "de ronde" uit te bouwen tot een topevenement.
LANDSVERRADER :evil: :evil:
Zo erg zou ik het niet zeggen maar ik denk dat de meeste niet akkoord zijn met wat KRZA zegt. En denk ook niet dat er nog veel te verbeteren valt of viel aan de ronde want dit is toch wel de eendagskoers van de wereld of ben ik daar mis? Nergens anders ter wereld staat er zoveel volk naast de baan en is er zo veel belang stelling voor een bepaalde koers. Er is maar 1 reden voor dit alles en dat is geld... Geleidelijk aan zal de gewone man moeten op draaien om die mensen hun zakken te vullen. En dat klinkt me bekend in de oren de laatste tijd.... :evil: :evil:

Het was perfect zoals het was,waarom dan veranderen??? :(

Ik vind het een goed idee om de facturen van de ordediensten,gemeenten,politie door te sturen. Doen zou ik zeggen!!
duiveltje75
Mountainbiker

Post by duiveltje75 »

inderdaad dat de enige reden geld is.
onze kabouter plop heeft gekeken naar het wk veldrijden en vernam dat er zomaar eventjes 62.000 mensen waren.
ja, toen zijn zijn oogjes beginnen te veranderen in eurotekens.
s-biker gert
Mountainbiker
Location: S-works epic 2018, Scott scale RC 29, Specialized s-works HT

Post by s-biker gert »

_anonymus_ wrote:Vorig jaar enkele ritten van Flanders Classics op de weg gereden.
Al zal het niets uithalen, principieel zien ze mij niet meer op die ritten.
Waren sowieso veel te duur voor wat het was.

Van 't jaar ga ik mij zelf wat amuseren op de fiets tijdens Olne-Spa-Olne op 1 april. Ik hoor op de terugweg wel wie er 't circus van Woutertje gewonnen heeft.
Eikel...

En ja, ik ben bevooroordeeld, want woon op het vroegere parcours, voorbij de Bosberg. Voor ons is er één van de leukste en meest sfeervolle zondagen van het jaar om zeep, en voor wat?
+1

Dan zijn wij bijna buren :wink:
STUKA
Mountainbiker

Post by STUKA »

Dat de Ronde haar aankomst verplaatst naar Oudenaarde, daar kan ik nog mee leven. De finish is ook al in Gent en Wetteren geweest.
Maar het nieuwe parcours daarentegen vind ik zo belachelijk als wat.
Driemaal de Kwaremont en Paterberg, een kermiskoers dus. Weliswaar een zware kermiskoers, maar toch. Wat is het volgende ?
Tijdens P-R zeven keer door het bos van Wallers, vijf keer de Ventoux op en af in de Tour...
En dan die commentaar van Van Herreweghe : 'We gaan geen geld vragen aan de toeschouwers.' Maar ze hebben wel al uitgerekend dat ze 11 euro zouden mogen vragen. En voor wie dan liever thuisblijft en op TV de koers bekijkt... betaaltelevisie is niet zomaar uitgevonden !
Wouter Vandenhautte als de Bernie Ecclestone van het wielrennen.
Het resultaat mag er zijn, mijn gras zien groeien is minstens zo spannend als de Formule1 tegenwoordig.
Mijn sympathie gaat ondertussen naar de E3-prijs, toch nog één organisatie die zich niet voor VDH zijn kar laat spannen.
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

STUKA wrote:Weliswaar een zware kermiskoers, maar toch. Wat is het volgende ?
idd daar gaat het om, de nieuwe rvv, inclusief 'nip' (not important person) ruimte kan een succes worden, maar daar gaat het niet bij blijven

eens het concept ingeburgerd is, wordt het betalend, dat heet, in van den hauttes managers taaltje: 'Voorlopig is het (betaling) niet aan de orde. Het is in geen enkel financieel plan voorzien. Maar: we kunnen vandaag onmogelijk voorspellen hoe het economisch model van het wielrennen op langere termijn zal evolueren."

hij bedoelt: op termijn vraag ik geld omdat ik geld wil verdienen aan de organisatie van de rvv (wat vroeger géén doel was)

overmorgen worden dan de aankomst- en vertrekzone's betalend, en bepaalde ruimtes langs elke koers die door woutertje kaboutertje & co georganiseerd wordt

hij heeft ook al de pers in zijn klauwen, in zijn interviews heette het letterlijk dat de vrt (versus vt4) ok was, zolang ze meeging in zijn verhaal

resultaat: hij haalt, in zijn open brief, 'onverwachte steun' aan van wuyts in de morgen, dit weekend, voor de nieuwe rvv...

hij heeft nu de mond vol van 'passie voor het wielrennen', binnen een paar jaar zal blijken dat hij zijn zakken vol geld heeft, en dat het wielrennen veel commerciëler geworden is (verslaggeving door commerciële zenders, dus met veel reclame, of betaal tv, geen vrije toegang meer tot renners bij aankomst, vertrek, etc.)
STUKA
Mountainbiker

Post by STUKA »

Wouter Vdh heeft wel één zwaar probleem.
Wat voor gezichten hij ook trekt, hij kan het echt niet wegsteken dat hij enkel en alleen op geld uit is. Je moet zelfs niet eens tussen de regels kunnen lezen, hij legt het er veel te dik op.
Dat zo iemand nog geen training ' rond de pot draaien' heeft gevolgd vind ik onbegrijpelijk.
Oudenaarde moet trouwens ook niet al te fier zijn. Ondanks de aankomst van de RVV en het fietsmuseum is het met fietsvriendelijke voorzieningen triestig gesteld. Als fietser heb je in Oudenaarde maar best een goede hospitalisatieverzekering.
Prestigeprojecten genoeg, maar verder, ho maar ! :(
duiveltje75
Mountainbiker

Post by duiveltje75 »

STUKA wrote:Wouter Vdh heeft wel één zwaar probleem.
Wat voor gezichten hij ook trekt, hij kan het echt niet wegsteken dat hij enkel en alleen op geld uit is. Je moet zelfs niet eens tussen de regels kunnen lezen, hij legt het er veel te dik op.
Dat zo iemand nog geen training ' rond de pot draaien' heeft gevolgd vind ik onbegrijpelijk.
Oudenaarde moet trouwens ook niet al te fier zijn. Ondanks de aankomst van de RVV en het fietsmuseum is het met fietsvriendelijke voorzieningen triestig gesteld. Als fietser heb je in Oudenaarde maar best een goede hospitalisatieverzekering.
Prestigeprojecten genoeg, maar verder, ho maar ! :(
+1
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

Als fietser heb je in Oudenaarde maar best een goede hospitalisatieverzekering.
ik ben er al eens in het hospitaal beland na een fietsaccident
Post Reply