BK in Halle voor de XC

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

Iemand vandaag gaan trainen? Hoe "liep" de track onder iets nattere omstandigheden?
_gertjan_
Mountainbiker

Post by _gertjan_ »

al die zegen dat het toch zo makelijk is wil ik graag wel eens over die betonblokken zien vlammen ;)

waarom zou mountainbiken perse volgens sommige met rotsblokken e.d. moeten zijn ?

volgens mij gaat mtb niet over het "extreme" niet dat dit parcours extreem is maar sommigen beweren wel dat mountainbiken altijd zwaar en gevaarlijk moet zijn ?

stel je voor dat er een prof op die betonblokken stuikt me grote gevolgen van dien die er dus weldegelijk kunnen zijn (volgens mij)
dan zullen ze wel af komen van ja het was veel te gevaarlijk dit dat ...

MAAR ik waardeer ieder zijn mening ;)
en ok als somigen t graag zo hebben dan is het zo maar ik zou het PERSOONLIJK ook liever iets natuurlijker zien ?

maar ja ik ben danook maar een amateurke van 16 jaar ehn #-o
Superkrisser
Mountainbiker

Post by Superkrisser »

Blijkbaar heeft de organisatie kiezels gestrooid tussen die betonblokken, zodat die blokken niet kunnen verschuiven. De organisatie heeft dus tijdig ingegrepen en rekening gehouden met wat er leeft binnen de MTB-wereld.

Goed gedaan, gasten!!
_gertjan_
Mountainbiker

Post by _gertjan_ »

Superkrisser wrote:Blijkbaar heeft de organisatie kiezels gestrooid tussen die betonblokken, zodat die blokken niet kunnen verschuiven. De organisatie heeft dus tijdig ingegrepen en rekening gehouden met wat er leeft binnen de MTB-wereld.

Goed gedaan, gasten!!
gelukkig maar ;D
Trekkie Mork
Mountainbiker

Post by Trekkie Mork »

De rotsblokken zijn er inderdaad fel over.
Woensdag tijdens de verkenning veel lekke banden, beschadigde velgen, een dikke knie, pijnlijke hand, stevige beenwonde... gezien. En dat slechts tijdens de eerste verkenning.
Of het parkoers nu voor crossers of mountainbikers is, maakt niet uit, het moet niet elk jaar hetzelfde parkoers zijn.
Maar de rotsblokken bieden geen enkele meerwaarde, voor geen van beide, enkel problemen. En nee, het parkoers is niet te vlak of te makkelijk, het is ZEKER zo al een zware omloop, zeker ook zonder die rotsen.
Het is op deze manier problemen zoeken.
Pech hoort bij de sport, maar moet het parkoers op een onnatuurlijke manier bijdragen aan zoveel mogelijk wonden, kapotte wielen en lekke banden?
Als je eens valt, is de kans dat je bovenbuis van je carbonnen frame net op een steek valt, zeer klein. Op deze rotsen, is het bijna een zekerheid !!
Zoals Wellens zei: ok voor de profs, maar de gewone bikers die zelf hun materiaal moeten betalen!
En als je valt op de rotsen is een blessure is bijna onvermijdelijk, je kan daar toch niet vallen zonder je pijn te doen!
Wat als onze kanonnen Nijs en Van Hoovels er vallen, zich blesseren en het seizoen helemaal om zeep helpen? Wie gaat er dan voor de punten zorgen om een Belg in Londen te krijgen?
En onze zeer sterke juniorenlichting (3 in de top 10 in Dalby, zonder lekke band van Kevin zelfs 4), wat als topfavoriet voor het EK en WK Jens Schuurmans valt en zijn siezoen over is? Moeten er 1 of meerdere van deze zeer sterke lichting door de eigen bond, op het eigen BK uitgeschakeld worden voor het veel belangrijkere EK en WK?

Hopelijk gebruiken de verantwoordelijken hun gezond verstand.
En nee, het mag zeker niet nog eens zo zijn dat de masters en eventueel ook funklasse eerst proefkonijnen moeten zijn, daar veel valpartijen, kapot materiaal en verwondingen zijn, en dat dan zaterdagavond nog aanpassingen aan het parkoers volgen !!
Het is zo ook duidelijk dat het zo er over is, ook masters en funklasse hebben recht op een fair kampioenschap.
THB
Mountainbiker

Post by THB »

vanavond gaan verkennen: balkjes berg op zijn ronduit belachelijk!1 van de enige stukken omhoog waar deftig gereden kan worden en daar leggen ze balkjes.... Stenen met kiezel tussen vormen niks meerwaarde aangezien je er even snel passeert dan als er niets zou liggen! Hoop wel dat niemand van kiezelpadje sukkelt... Door vele regen zijn er mooie stukken zo goed als onberijdbaar, veel schuiven in diepe modder! Al bij al toch nog mooi rondje met veel draaien en keren! Ah ja, boomstammen mogen van mij ook weg
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

just terug van Halle, een uur rijden naar daar om daar 2 toerkes te doen en dan terug #-o zot zijn doet gelukkig geen zeer, en 'k had niets beter te doen.
De rockgardens zijn zo goed als verleden tijd. Er is over een aanzienlijke breedte kiezelstof gegoten, zodat je nu een zo goed als vlakke, en zeer goed berijdbare, strook krijgt met hier en daar nog een uitstekend stuk steen. Wie hier nog prob's mee heeft is 2 weken te laat voor zijn BK.
Het parcours was op veel plaatsen lekker glibberig of vettig, 't is maar hoe je het noemt. Op eeen 2tal plaatsen was er een papje van bosmulch die voor mij niet berijdbaar waren, en ook de treinbils waren voor mij nu niet berijdbaar. Misschien waren mijn Racing Ralphs niet echt het beste schoeisel voor deze ondergrond?
't was nu de eerste keer dat ik het parcours gereden heb, en ik had het uitdagender verwacht. Lastig is het zeker, en aan draaien en keren ook geen gebrek. Maar misschien doordat het deze avond vrij vettig , en bijgevolg ook relatief traag lag had ik nergens een wow-gevoel.
malmedy
Mountainbiker

Post by malmedy »

Nu begrijp ik waarom belgie zo slecht is geworden in mtb ,techniek moet je ook op trainen niet enkel hard vlammen .Elke werelbeker heeft nu een aangelegde hindernis !Dat die stenen los liggen ja was michien niet slim maar balkjes bergop komaan zeg als je dat niet kan moet je op de weg gaan vlammen .Van die omlopen zouden meer moeten aangelegd worden zelfs in de ardennen . Toch leuk dat je op omlopen kan rijden en obstakels kan nemen zoals de profs .
Stino_89
Mountainbiker

Post by Stino_89 »

Gisteren ook 2 toertjes gaan verkennen, buiten al de niet natuurlijke (heuveltjes in het veld, steentjes, balkjes,..) aangelegde opstakels zou het een heel mooi parcours zijn :-? . Ik snap niet wat de meerwaarde van deze onnozele opstakels zou moeten brengen, mijn mening is dat dit serieus op een cyclo-cross parcours begint te trekken met al die balkjes, boomstammen, wasborden, ... als ze willen dat hier zondag een veldrijder gaat winnen dan zijn ze in ieder geval wel geslaagd.
De voorberadingszone hadden ze wat mij betreft gewoon op het straat mogen zetten aangezien het niet echt aangenaam rijden is in het veld en moeilijk is om een drinkbus aan te nemen.
De balkjes op de klim vind ik echt stom, ik weet dat er bikers zijn die hier gaan kunnen over rijden maar ik denk wel dat je er 2x zo snel over loopt dan fiets, net zo als de boomstammen daar kunnen er over fietsen maar overlopen is zeker vene snel mss zelfs sneller.

Waar gaan we toch naartoe met het mtb! #-o
Timmyy
Mountainbiker

Post by Timmyy »

terug van een verkenning in halle. mooi rondje! alleen mocht het van mij wat minder vettig liggen, met een racing ralph was het patineren vandaag. de treinbils vallen opzich goed mee maar de stukken ertussen steken dan weer tegen wegens te vettig. aan de rockgardens is niet technisch meer aan. ik geraak wel juistekes over de boomstam waar je 2x over moet. conclusie: zondag andere banden steken en eigen tempo zoeken en mij laten dubbelen door nys en co :P
Post Reply