beginnen met trial biken
Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
-
RB
- Mountainbiker
@mountain-biker
Ik zou zeker voor een tweedehands trial fiets gaan. Voor dat bedrag moet je zeker een degelijke fiets kunnen vinden. Met een tweedehands fiets ben je ook minder bang een kraske of een deukse te maken, aangezien een gebruikte trial fiets deze al meestal heeft. De wielmaat maakt in mijn ogen niet echt veel uit, zelf rijd ik 20" maar ik heb ook al op een 26" gereden. Het principe en de techniek blijven toch hetzelfde. Beide wielmaten hebben hun voordelen en nadelen, maar ik denk dat je deze pas gaat merken als je echt goed begint te worden.
Ik zou zeker voor een tweedehands trial fiets gaan. Voor dat bedrag moet je zeker een degelijke fiets kunnen vinden. Met een tweedehands fiets ben je ook minder bang een kraske of een deukse te maken, aangezien een gebruikte trial fiets deze al meestal heeft. De wielmaat maakt in mijn ogen niet echt veel uit, zelf rijd ik 20" maar ik heb ook al op een 26" gereden. Het principe en de techniek blijven toch hetzelfde. Beide wielmaten hebben hun voordelen en nadelen, maar ik denk dat je deze pas gaat merken als je echt goed begint te worden.
-
mountain-biker
- Mountainbiker
Post by mountain-biker »
Hey , bedankt voor de replay
Heb ondertussen aan de weet gekomen dat je als Mtb-er beste gevoel hebt met groter wielmaat en als Bmx-er met de kleinere .
Ook blijft het zoals je schrijft een beetje een persoonlijke keuze ja .
Maar de frame-maat veranderd toch ook mee ?
En is een Trial bike nu 't zelfde als een street/dirt bike ?
Grtz , Mountain-biker .
Heb ondertussen aan de weet gekomen dat je als Mtb-er beste gevoel hebt met groter wielmaat en als Bmx-er met de kleinere .
Ook blijft het zoals je schrijft een beetje een persoonlijke keuze ja .
Maar de frame-maat veranderd toch ook mee ?
En is een Trial bike nu 't zelfde als een street/dirt bike ?
Grtz , Mountain-biker .
-
RB
- Mountainbiker
Een trial fiets is zeker niet hetzelfde als een dirt/street bike. Het grootste verschil zit em in de geometrie. Trialfietsen hebben meestal geen zadel en zijn vooral gemaakt voor bewegingen op het achterwiel. Trialfietsen maken meestal ook gebruik van een front freewheel systeem, waarbij de freewheel op de trapas is gemonteerd. Dit zorgt voor een snellere traprespons en een zwaartepunt dat meer naar het midden ligt. De wielen bij een trialfiets zijn er ook op voorzien om grote krachten aan te kunnen.Er zijn ook nog verschillen in de trapverhouding enzo, maar daar weet ik ook niet veel van :p
grtz
grtz
-
mountain-biker
- Mountainbiker
- den wakkere bakker gits
- Mountainbiker
- Location: Monty jozef dressler Replica+scott spark 30+ maes beach 29'er+ koxx trialbike+Pyga onetwenty
- Mountainbiker
- Location: Monty jozef dressler Replica+scott spark 30+ maes beach 29'er+ koxx trialbike+Pyga onetwenty
Post by den wakkere bakker gits »
Jazeker kijk eens goed op het voorlaatste filmpje Eric doet het ook met deze ideale mix om voordelen van 26" en 20" te combineren zeggen zeInterfox wrote:Hey iedereen,
Ik heb me een Inspired Fourplay Team gekocht (24 inch)
dus nog een trialbiker bij in belgië
Zijn er eigenlijk nog die met een 24 rijden?
en bij http://www.dannymacaskill.co.uk/
vind je hem ook veel op 24" terug
Als we kunnen eens samen trainen????
doe het nu 9maand en kan niet dat je deze sport ooit beu word tenzij je niet houd van herhaling natuurlijk.
- Mountainbiker
de mogelijk heden met een 24"
zou je niet direct op die velo willen springen en beginnen oefenen???
Ik anders wel ze
24" wordt (voorlopig) alleen gebruikt voor street trial. In het gewone trial is het nog niet doorgebroken. De 24" mag voor de UCI wedstrijden gebruikt worden maar vorig jaar heeft er nog niemand mee gereden.den wakkere bakker gits wrote:
de mogelijk heden met een 24"![]()
![]()
![]()
Ik anders wel ze![]()
Je ziet Kenny in dit filmpje in LA ook streeten :)
vreemd genoeg zijn de huidge 24" fietsen zwaarder dan de 26".
- Mountainbiker
ti wel leuk om zien e dat streeten waarschijnlijk is het ook dit soort filmpjes die de meeste de stap naar de sport doet zetten.mcoen wrote:24" wordt (voorlopig) alleen gebruikt voor street trial. In het gewone trial is het nog niet doorgebroken. De 24" mag voor de UCI wedstrijden gebruikt worden maar vorig jaar heeft er nog niemand mee gereden.den wakkere bakker gits wrote:
de mogelijk heden met een 24"![]()
![]()
![]()
Ik anders wel ze![]()
Je ziet Kenny in dit filmpje in LA ook streeten :)
vreemd genoeg zijn de huidge 24" fietsen zwaarder dan de 26".
Bij mij was het Kenny zien trainen in Kluisbos en dan When i grow up i wanne be a trial biker http://www.youtube.com/user/surfcoast?feature=watch
ik dacht toen dien mens was 48 toen hij begon ik ben er pas 37 als hij da nog kan ik ook.
En zo vertrokken