Zo 10/04/2011 Haacht :: 13de MTB HA8 VTT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
rubber-12
Mountainbiker

Post by rubber-12 »

Om 8:55 aangekomen, en parking aan de overzijde van het rond punt stond al zo goed als vol.
Meestal ben ik later, dus lange rijen aan de inschrijving ben ik niet gewoon. Gelukkig ging het goed vooruit, de omweg door de keuken was zo eens iets anders.
De marathonfully ligt in panne, dus het 140mm speelgoed was van dienst.
Op een vlak parcours zoals hier met veel korte 90° bochten is dat niet echt het beste wapen, stoempen was mijn deel.
Op de hobbel-de-bobbel stukken was het wel een voordeel. Zeker op dat stuk naast de gracht zag ik er voor mij een paar doodgaan :lol: .
Ik heb geen idee of er meer uit de streek te halen is, maar er was toch wel veel asfalt. Technische uitdagingen waren schaars. In de 3 speelbosjes was het telkens aanschuiven, met de technische capaciteiten van de gemiddelde deelnemer (toch die er op dat moment voor mij reden) is het pover gesteld. Een paar keer moest ik de 'wandelaars' langs het ruwe deel voorbijsteken, dat maakte de uitdaging wat groter.
Onderweg stak ik nog een familie voorbij waarvan het dochtertje (een jaar of 7) zich reuze amuseerde, elk stukje bergaf ging gepaard met een luidkeels 'jiehaaaa' =D> , leuk om bezig te zien.
Goede bepijling.
Hier en daar was er ondanks de droogte van de laatste dagen, een ferm zuigende ondergrond, precies met platte banden rijden.
De Tongerlo stand was zo eens iets anders. In het zonnetje, tegen een boom zittend, tof.
Nogal wat laagvliegers, maar ik heb er geen last van gehad. Nu is het zo dat ik nogal duidelijk mijn plaats op het traject opeis (zeker met een 140 mm fiets) en in de bochten best aggressief durf insturen.
Een zonnige aprés, met een paar blondjes en het was weer OK.
Van de gelegenheid gebruik gemaakt om met een lokale biker af te spreken voor aankoop van een vervangcranck voor mijn gesneuveld exemplaar.
Toffe dag, mede dankzij het prachtig zonnetje.
Cherub
Mountainbiker

Re: Dikke mercie!

Post by Cherub »

krikkese wrote:BEDANKT aan alle deelnemers! Wij, mtbha8, waren zeer verheugd met jullie massale opkomst van maar liefst 1800 deelnemers!
Ons vorige record van 900 deelnemers is nu totaal aan diggelen, dus graag begrip voor parking-issues... :oops: We houden er zeker rekening mee naar komende jaren.

Oh ja, breng jullie Gorilha-stempelkaarten (of omruil-kaart) mee naar Rillaar en Aarschot komende weekends. Zo maak je kans op een mooie prijs.

En graag tot volgend jaar!

MTBHA8 vzw
Ik zou mijn kaart volgend weekend wel willen meebrengen maar den deze heeft geen kaartje met stempel gekregen! Kan iemand mij hierme helpen?
radicalbiker
Mountainbiker
Location: Speci stumpjumper comp en Kuota kurraro asfaltjanetten fiets

Post by radicalbiker »

Straf, ik dacht dat ik hier ook gereden had, maar aan de reactie's van de meeste te lezen hier begin ik toch te twijfelen. Heb de 54 gereden, wat er uiteindelijk door een kleine 500m verkeerd te rijden dik 57 waren. Hiervan vond ik slechts 15km de moeite waard. de rest was enkel zelfgetrokken tracks dwars door veld en wei, gravel op de verhoogde dijken, asfalt, veldwegen (al dan niet kapot gereden), om de bolder en dokker stukken naast die anti tank gracht niet te vergeten. Pasop dit is geen verwijt naar de organisatie hoor, ik weet maar al te goed dat men zich aan regels moet houden, en er was duidelijk te zien aan de leuke stukken dat ze er het beste hebben van proberen te maken. Maar dit een leuke tocht noemen :-k . De organitatie op zich was top, kon vlak aan de kantine parkeren (voordeel van vroeg vertrekken) wat een geluk was mits het ontbreken van een bewaakte fietsstalling #-o de inschrijving ging vlot, bepijling was niet super maar goed ( 2x fout gereden door eigen schuld :oops: ) bevoorrading was super, net als de tongerlo. Kon de kilometers goed gebruiken, maar of dit nu een tocht is waarvoor ik nog eens 2,5 u autorijden voor over heb?? :-k denk het nie :wink:

+ Organitatie
+ Vlotte inschrijving
+ Bevoorading
+ Bepijling
+ Tongerlo stand

- Parkoer
- Geen bewaakte fietsstalling
hellracer
Mountainbiker
Location: GT Zaskar 100 29er Pro en On one 29er lurcher full carbon street version

Post by hellracer »

ALS IEMAND NOG EEN GPS GEVONDEN HEEFT ???
Wees dan zo eerlijk als de mens die ik zonet aan de lijn gekregen had die ook een gevonden had in de inschrijvingen maar was de mijne niet, was een van garmin met rubberen bescherming, die de orginisatie heeft.

Mijn is een EDGE GARMIN 705

groeten
robken
Mountainbiker

Post by robken »

Deze morgen voor de eerste maal naar Haacht gekomen, wij rijden normaal toertochten rond de streek van Gent en best wel genoten van deze tocht, vooral van de leuke speelbosjes. Mijn dochter (8 jaar) was ook in haar nopjes. De hele tocht joehoe, en jiehaaa, wat voor ons heel amusant was en blijkbaar niet voor ons alleen. Wij komen hier volgend jaar zeker terug.
Thomas96
Mountainbiker

Post by Thomas96 »

ik heb juist gezien dat een deel van de foto's online staan.
http://mtbha8.brinkster.net/mtbha8/ASP/site/tour.asp
pédalleur de charme
Mountainbiker
Location: Scott Scale 930, Granville Pulse 29'er, Scott Foil 20

Post by pédalleur de charme »

Zoals verwacht een zeer toffe tt. Van de hoogtemeters moet je het hier niet hebben, dus stevig doorvlammen en genieten van het vlakke landschap is de boodschap. De singletracks waren weer schitterend, alleen jammer dat het hier vaak aanschuiven was en niet echt vlot vooruit ging. Het enige mindere stuk naar mijn mening was het stuk naast de anti-tank gracht. Dit liep echt voor geen meter. De 54 km gereden en dan nog naar huis gefietst, goed voor een 70km.
Voor de rest: goede bepijling, goede bv en goede Tongerlo.
Tot volgend jaar!
Dub-Wrecker
Mountainbiker

Post by Dub-Wrecker »

krijg ik ne FY ofwa =D> zijde gij die flyerman mischien ?
phille
Mountainbiker

Post by phille »

Filmke

krikkese
Mountainbiker

Re: Dikke mercie!

Post by krikkese »

Cherub wrote:
krikkese wrote:BEDANKT aan alle deelnemers! Wij, mtbha8, waren zeer verheugd met jullie massale opkomst van maar liefst 1800 deelnemers!
Ons vorige record van 900 deelnemers is nu totaal aan diggelen, dus graag begrip voor parking-issues... :oops: We houden er zeker rekening mee naar komende jaren.

Oh ja, breng jullie Gorilha-stempelkaarten (of omruil-kaart) mee naar Rillaar en Aarschot komende weekends. Zo maak je kans op een mooie prijs.

En graag tot volgend jaar!

MTBHA8 vzw
Ik zou mijn kaart volgend weekend wel willen meebrengen maar den deze heeft geen kaartje met stempel gekregen! Kan iemand mij hierme helpen?
Zie pb

Normaal zou je een ticketje (wit of groen) moeten gekregen hebben met een gorilla op, waarmee je in Rillaar een echte stempelkaart zal krijgen. Door een misverstand had onze drukker te weinig stempelkaarten voorzien, vandaar. Dus breng je ticket of stempelkaart mee naar Rillaar. Tot dan.
Post Reply