No Tubes Informatie en ervaringen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
$mokeyJoe

Post by $mokeyJoe »

Steven® wrote:
Simp wrote:Als ge zo'n fleske notubes vloeistof koopt, kunt ge dan die vloeistof rechtstreeks vanaf da fleske in uwe band doen door uw ventiel, of moet ge daar zo een speciaal bijvulfleske voor kopen?
Gewoon rechtstreeks in doen, bijvulflesje is niet echt nodig. Er zit normaal ook een maatschepje bij elke bus vloeistof. Ik doe het product wel nooit erin via het ventiel, gewoon band er eventjes af en bijgieten.
Denk eraan dat je het flesje helemaal ondersteboven houd.Dit om de cristallen ook over te gieten!Schudden alleen is niet genoeg.Doseren gaat dan ook gemakkelijker met maatschepje.
Groetjes,
$mokeyJoe
Tom
Mountainbiker

Post by Tom »

Heb mij de vloeistof van Eclipse aangeschaft (Barracuda). Volgens de verkoper dien ik per band 1 flesje te gebruiken wat volgens mij nogal veel is...

Iemand al ervaringen mee ??
Rode Kogel
Mountainbiker

Post by Rode Kogel »

:P monteer het eclipse systeem op je gewone velg. ipv de eclipse vloeistog gebruik ik no-tubes vloeistof daar we daar betere ervaringen mee hebben. de eerste keren was de band niet dicht ttz er ontsnapte nog lucht via de spaa nippels. ik heb dan de continental slicks erop gelegd met binnenband erin. flink veel druk 4 bar erin en lange rit gedaan. alles terug gemonteerd en nu blijft het wel dicht. de binnenband heeft het eclipse veldlint stevig tegen de velg aangeduwd. voila een lichte set wielen dt-swiss met rr 2.25 en no-tubes erin. succes ermee :-D
WT6
Mountainbiker

Post by WT6 »

Rode Kogel wrote::P monteer het eclipse systeem op je gewone velg. ipv de eclipse vloeistog gebruik ik no-tubes vloeistof daar we daar betere ervaringen mee hebben. de eerste keren was de band niet dicht ttz er ontsnapte nog lucht via de spaa nippels. ik heb dan de continental slicks erop gelegd met binnenband erin. flink veel druk 4 bar erin en lange rit gedaan. alles terug gemonteerd en nu blijft het wel dicht. de binnenband heeft het eclipse veldlint stevig tegen de velg aangeduwd. voila een lichte set wielen dt-swiss met rr 2.25 en no-tubes erin. succes ermee :-D
Zijn die ventielen van de binnenband en van velglint dan niet zwaar met mekaar aan het vechten geweest ?
Of zie ik dat helemaal mis en zit er aan het velglint van eclipse geen vast ventiel zoals bij notubes ????
Rode Kogel
Mountainbiker

Post by Rode Kogel »

bij notubes is velglint één geheel met het ventiel. bij eclipse is het velglint apart van het ventiel. voordeel is dat men het ventiel kan verwijderen om een gewone biba te monteren. bij nu tubes systeem verwijder je het ventiel... en lint hangt er ookaan en dan kun je gn biba monteren in geval van brute pech. :(
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

wacko007 wrote:neenee, het zullen vooral doornen zijn.
Nu ben ik wel nog aan het bezien hoe ik die vloeistof er in kan spuiten...
Meestal moet dat met demonteerbaar ventiel zijn... Da vindt ge nie zomaar. Een binnenband wordt dan ook meteen ietsje duurder.

Greetz,

Julien.
Het notubes velglint kan je gewoon uitnemen zoals een gewoon velglint. In se is het ook niet meer dan een gewoon velglint met een gevulcaniseerd ventiel of een binnenband zonder flanken, al zou je dat aan de prijs niet merken :-D
Dit is de efficiëntste methode maar ook de duurste gezien de prijs van een notubes velglint en de nog al zwakke verbinding ventiel/velglint.

Iedere binnenbanden kan je ook vullen met notubes vloeistof. Zelfs met een injectienaald. Zorg er dan wel voor dat de injectie gebeurt aan de buitenzijde
van de binnenband. Of nog simpeler, een binnenband van bv. Schwalbe heeft een afschroefbaar ventiel. Hier kan je dan de vloeistof injecteren zonder naald.
Dat is zowat de goedkoopste methode, maar iets minder efficiënt omdat de binnenband beweegt tov de buitenband.

Je kan ook werken door een combinatie van methode 1 en 2. Gebruik een
gewoon goedkoop velglint (ong. 1 €) van rubber (niet van textiel), steek dit in de velg en monteer in de ventielopening een los UST ventiel van bv.
Bontrager of Mavic en werk dan verder zoals met een notubes velglint.
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Rode Kogel wrote:bij notubes is velglint één geheel met het ventiel. bij eclipse is het velglint apart van het ventiel. voordeel is dat men het ventiel kan verwijderen om een gewone biba te monteren. bij nu tubes systeem verwijder je het ventiel... en lint hangt er ookaan en dan kun je gn biba monteren in geval van brute pech. :(
Jawel dat gaat wel omdat je bij montage van een notubes velglint eerst een
gewoon velglint legt en daat het andere overheen. Bij pech trek je gewoon het notubes velglint uit het wiel en je gewone velglint ligt dan al klaar.
tpl
Mountainbiker

Post by tpl »

Hoe zit het eigenlijk met de minimum druk in de banden?

Als ik bvb een michelin xcr dry (niet UST) met notubes op een UST velg leg, kan ik dan bvb op 1.8 à 2.0 bar rijden?

met niet UST velg gaat dat duidelijk niet, dan spuit de notubes eruit. Vanaf 2.5 bar heb ik het probleem niet meer...
Johan Degraeve
Mountainbiker

Post by Johan Degraeve »

Sinds 3 maanden rij ik met Notubes ZTR Olympic, Hutchinson Python UST 2.0, met Notubes vloeistof.
Na de Hagelandse chrono vond ik deze nagel in mijn achterband, tijdens de rit echter niets van gemerkt (op 2.0 bar gereden achteraan) :

Image

Nu ga ik proberen de band te herstellen.
Vps
Mountainbiker
Location: Epic S-Works custom setup + Mudbike: Radon ZR, XT, Marzo Marathon Race

Post by Vps »

Band: Hutchinson Python MRC in gewone uitvoering (geen UST dus)
Velg: DT-Swiss d4.1
Lint: No-tubes tape
Vloeistof: No-tubes +/- 70ml
duur: reeds 2 maand
Druk: 2.1 a 2.2 bar
Afgedicht volgens methode op filmpje van no-tubes.

Opmerkingen: Ging af in het begin, vloeistof bij gekapt en blijft nu op druk.
Post Reply