Mcro dosis gebruikt - micro dosis ontdekt !

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

@Doctor : nultolerantie is ook elders aan de orde.
door de clausule bij hun, gaan renners inderdaad harder nadenken, maar juridisch telt het niet eens, en het zou trouwens letterlijk diefstal zijn.
Je moet me Russen niet leren kennen. Het klopt wat hun eergevoel betreft, maar als je ze tegen hun schenen stampt, zullen ze het ook niet vergeten.... tzou weleens kunnen mislopen...

en een voorbeeld...vooral voor Cofidis, want dat zijn echt fameuze amateurs #-o

Sinutab, ken dat product. Zeer goed voor sinusproblemen van ergere aard. Anderzijds weer een middel dat op de lijst staat van Wada, zo blijkt, dat eigenlijk er niet thuishoort (net zoals codeine)
Heb nog niet gekeken dat het op onze lijst staat... mogelijk (nog) niet.
Er zijn nog stoffen in medicijnen die hier mogen gebruikt worden en elders, behalve Wada die dan weer afwijkt.
sinutab maakt voornamelijk de sinussen vrij van slijmen, maar een effectief resultaat voor prestatieverbetering is hier echt ver te zoeken : je gaat zelfs slechter presteren.
Pseudo efedrine is ook op de markt gekomen, omdat efedrine een probleem was voor behandeling bij sporters. Het voornaamste verschil is dat de actieve stof die efedrine bevat en prestatiebevorderend is, geneutraliseerd is en niet aanwezig.

codeine staat allang op de lijst, maar voor een zogenaamd prestatieverbeterend effect dien je een forse dosis te nemen, met gevolg dat je vooral dreigt te slapen en / of toxicatie hebt.

vooral pseudo efedrine behoort niet op de lijst, omdat het geen enkele actieve stof bevat voor prestatieverbetering (deze is exact ge-elimineerd)
nadeel is dat SOMS het voorvalt dat mensen in hun chemisch verwerkingsproces, het omzetten naar actief efedrine, al is dit vrij uitzonderlijk. (enkel Keisse tot nu toe, bij de atleten)
doctor
Mountainbiker

Post by doctor »

Sunn, ja je hebt volkomen gelijk omtrent de producten. Die horen normaal niet op een doping lijst. Neem bv. Sinutab, ikzelf en vele andere worden een lui van. Na inname kan ik rechtzittend slapen. Laat staan er beter van presteren. Toch ken ik dan weer sporters die misbruik maakten van pseudo-efredrine. Sommige artsen lieten er bij de apotheek een formule mee maken, gemixed met caféine en nog enkele andere stoffen en noemen dat dat een finaleke. Vaak wel met zeer hoge dosis van sommige. Jaagt de hartslag (te) snel naar boven en kan toch na dikwijls (mis)bruik hartritmestoornissen opleveren. Je schakeld daardoor tijdens zware inspanningen soms het vermoeidheidsgevoel uit. Maar dit kun je vergelijken met een elastiek, als je deze te ver uitrekt komt hij niet meer terug in zijn oorsprongkelijke staat. Dat is idem met het hart na verloop van tijd. Daar ben ik altijd tegen geweest. Idem met de formules die nu nog gemaakt worden met extra veel caféine finalekes soms 200mg tot 400mg caféine in een capsule, taurine en guarana erbij. Vindt ik persoonlijk een tijdbom, maar wordt spijtig genoeg veel (mis)gebruikt.
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

ik weet dat er inderdaad atleten zijn die dit in hoge dosis toepassen in een coktail met cafeine.
nadeel is dat enerzijds de cafeine wel oppept en vermoeidheid uitschakelt, maar de pseudo efedrine het tegengestelde doet maar tevens een verdovend gevoel geeft aan de vermoeidheidprikkels (oa spierpijnen door verzuring) en de hartslag verder omhoogjaagt?
Die atleten zijn zo dom, dat ze denken daarmee hetzelfde effect te bereiken als met amfetamines, maar dan iets hebben waarmee ze zogenaamd niet gepakt kunnen worden.

dom...dom..... vooral de gadachte dat het werkt als amfetamines.
en inderdaad... de problemen blijven dan niet uit, intoxicatie is het eerste gebeuren, op langere termijn inderdaad hart en leverafwijkingen.
Tevens hebben hoge dosis pseudo efedrine bij langdurig gebruik een negatief effect op het centrale zenuwstelsel..... wat de persoon op latere leeftijd echt zwaar in de problemen gaat brengen.

Kheb al zo iemand zijn verhaal horen doen, die enkel hoge dosis pseudo gebruikte op training... was verbaast dat die niet vooruit geraakte en een raar gevoel had in zijn hoofd (zweverig en zwaar tegelijk). Cafeine remt net deze symptomen af.
was de laatste keer vertelde hij.... #-o en gelijk heeft hij.
maar als je dat hoort sta je eigenlijk daar wel mee te lachen, vooram omdat sommigen zo dom zijn van daarmee te experimenteren.
Post Reply