Houffamarathon 2010

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

Dr.Gonzo wrote:Mailtje gestuurd naar de organisatie om te veranderen van L naar XL, een uurtje later al ok.
Nu ben ik wel mijn plaats kwijt in de eerste startbox dus op de eerste klim was gas moete geven. :wink:
De opgegeven hms daar geloof ik geen snars van. (remember LCMT...)

Hopelijk toch wat droog weer.
Hoogtemeters zijn nog van vorig jaar en daar gaf men voor de L 1730hm (Garmin) op en ik had 1685hm. Dus voor de XL gok ik op zo'n 2250hm ipv de opgegeven 2400hm, op voorwaarde dat het parcours identiek is.
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

Kan kloppen op de 75km had ik 1605hm op polar vorig jaar.
Rode Kogel
Mountainbiker

Post by Rode Kogel »

is parcour tov. 2009 terug anders want dan zitten de twee hoge grasheuvels er niet in. Zou morgen zondag willen verkennen maar als parcour terug anders is heeft dat minder nut.
Volgende week nog regen dus vrees dat het niet droog gaat geraken in deze editie 2010.
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

Ik zit nog in twijfel wat de banden zullen worden, een zo goed als versleten Black Panther, die bij droog weer natuurlijk super bolt. Of er meteen mijn winterbanden opzwieren, de Vredestein Bull Lock, we zijn toch bijna september en de vuile TT's zullen daarna beginnen, dan moet ik die ook al niet meer wisselen daarna. :-D Uit ervaring weet ik dat droog weer in de Houffa niet perse garant staat voor een droog parcours. En met zo'n Bull Lock rij je in alle omstandigheden overal door.
bieste
Mountainbiker

Post by bieste »

freezy wrote:Ik zit nog in twijfel wat de banden zullen worden, een zo goed als versleten Black Panther, die bij droog weer natuurlijk super bolt. Of er meteen mijn winterbanden opzwieren, de Vredestein Bull Lock, we zijn toch bijna september en de vuile TT's zullen daarna beginnen, dan moet ik die ook al niet meer wisselen daarna. :-D Uit ervaring weet ik dat droog weer in de Houffa niet perse garant staat voor een droog parcours. En met zo'n Bull Lock rij je in alle omstandigheden overal door.
Droog weer is het daar helemaal niet. Deze week 3 keer gaan biken en heel veel modder gezien. Met het weer dat het daar nu is, gisteren gans de avond water gegoten en de voorspellingen die in ol fosse d'outh uithingen zal het inderdaad niet meer droog geraken.
Ik reed met ritchey elevader 1.9, iets smallere modderband die ook op de weg nog meevalt. Maar ik zou toch liever de 2.1 gehad hebben, want in sommige bossen werd het echt ploeteren.
Vintage
Mountainbiker

Post by Vintage »

De parcours op de website van houffamarathon zijn net aangepast zie ik. Wel niet zoveel wijzigingen...
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Laten we hopen dat het binnen twee weken toch iets droger is, want als het er in Houffa bij ligt als vandaag in Vielsalm, heb ik al spijt dat ik de XL heb gekozen.
mini bergaffer
Mountainbiker

Post by mini bergaffer »

Ik ben net terug van een weekendje Houffa. Gisterenavond heeft het wat geregend en er lag wel redelijk wat modder op het parcours (3 en 6). Vandaag in de voormiddag wat lichte regen, tochtje van 18km gedaan (parcours 1). Eens terug aan ons hoteletje is het beginnen regenen en het is niet meer over gegaan. Een RaRa achteraan zou ik niet aanraden met de Houffamarathon tenzij het nog 2 weken goed weer is zonder 1 druppel regen.

mb
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

gdb file noemt hmm09, is dit niet de track van 2009 dan?
aj kwak
Mountainbiker

Post by aj kwak »

Dr.Gonzo wrote:gdb file noemt hmm09, is dit niet de track van 2009 dan?
idd!!! gps-files(alsook google files) zijn nog van 2009.
Volgende week maandag online!

(we proberen zo min mogelijk last te bezorgen aan mensen die hun prive stukken openstellen)

ivm hoogtemeters... ik hoop dat iedereen tevreden is met de "richtgetallen". Met opzet ook eens de getallen bijgezet zoals ze uit NGI rollen.
Post Reply