Za 19/12/2009 Veldegem

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Old Skool
Mountainbiker
Location: Geconverteerde oude citybike (RIP) / Speci Rockhopper Disc / Salsa El Mariachi (29'er rigid mudbike)

Post by Old Skool »

Feel Lucky Punk wrote:@ Old Skool: da's niet fijn [-X (wat een heethoofd moet dat geweest zijn ? die had waarschijnlijk aan één of anders spul gezeten de neanderthaler, stonden z'n ogen op halfzeven ? :roll: )

Mijn rit kon je ook niet echt geslaagd noemen ! Zelf kon ik me goed warm houden, maar dat kon niet gezegd worden van m'n drinkbus (drank bevroren waardoor er geen druppel meer uit kwam !)

Maar 't ergste vanal, een paar km na de tweede bevoorrading, trapte ik in de boter, geen grip of aandrijving meer (zat op een spinningfiets: 100 omwenteling en geen meter vooruit gaan :oops: ) ! Ben geen techneut, maar iets in mijn achteras of zo was bevroren .....
Merci voor de steun. Heel eerlijk, mijn vinger had ik niet mogen opsteken (ondanks dat ik bijna de gracht in lag), maar als die kerel me dan gaat beginnen volgen ....

Een cammelback, eventueel met wat extra isolatie help tegen vriesweer, maar na 30 kwam ook uit de mijne nikske meer

Uw breuk klinkt als bevroren body: cassette grijpt dan niet meer aan op achteras. Niet echt duur om te vervangen als je een standaard naaf hebt.
champ 08 09
Mountainbiker

Post by champ 08 09 »

Wil nog mensen de tip geven. Ik reed met 3.5 kg in mijn banden en was daar super content mee. En voor de vele mensen heb ik maar één goeie raad. Fiets onderhouden bezorgd je al veel ellende. Ik kuis gem. 2 namidagen in week voor mijn beide fietsen te kuisen. Heel eerlijk, heb weinig pech met fiets. Als ik soms de fietsen zie bij de start alleen al. Amai, heb er soms hartpijn van. :oops: :oops: :oops:
Putter Pierre
Mountainbiker

Post by Putter Pierre »

voor 80 a 100€ heb je al een compressor (tot 8bar)
Fiets afspoelen, droog blazen en opblinken
Ketting en tandwielen met fijn olie inspuiten, wat laten inwerken en dan de compressor erop.
Max 15min werk en hij ziet er als nieuw uit en mijn tandwielen en kettingen gaan een stuk langer mee

Viva Italie
Corleone
Mountainbiker

Post by Corleone »

15 minuten?Waar woont u..kannek de mijne eens brengen? :lol:

c
franske323
Mountainbiker

Post by franske323 »

Old Skool wrote:
Feel Lucky Punk wrote:@ Old Skool: da's niet fijn [-X (wat een heethoofd moet dat geweest zijn ? die had waarschijnlijk aan één of anders spul gezeten de neanderthaler, stonden z'n ogen op halfzeven ? :roll: )

Mijn rit kon je ook niet echt geslaagd noemen ! Zelf kon ik me goed warm houden, maar dat kon niet gezegd worden van m'n drinkbus (drank bevroren waardoor er geen druppel meer uit kwam !)

Maar 't ergste vanal, een paar km na de tweede bevoorrading, trapte ik in de boter, geen grip of aandrijving meer (zat op een spinningfiets: 100 omwenteling en geen meter vooruit gaan :oops: ) ! Ben geen techneut, maar iets in mijn achteras of zo was bevroren .....
Merci voor de steun. Heel eerlijk, mijn vinger had ik niet mogen opsteken (ondanks dat ik bijna de gracht in lag), maar als die kerel me dan gaat beginnen volgen ....

Een cammelback, eventueel met wat extra isolatie help tegen vriesweer, maar na 30 kwam ook uit de mijne nikske meer

Uw breuk klinkt als bevroren body: cassette grijpt dan niet meer aan op achteras. Niet echt duur om te vervangen als je een standaard naaf hebt.
geen kosten aan doen !! gewoon uw wiel bij vriesweer mee binnen pakken ( bij de verwarming) en je zal deze problemen niet hebben.

ook in de winter niet te veel water gebruiken als ze vriesweer voorspellen zal je mij niet gauw op een tt zien afspuiten liever de volgende week met een iets vuilere fiets dan met bevroren body.;)
de wes
Mountainbiker

Post by de wes »

Hoi hoi :bounce: :bounce:
Deze morgen vroeg bij -6 vertrokken van Zwevezele richting Veldegem. Onderweg een paar keer goed gegleden, maar toch in 1 stuk te veldegem aangekomen waar Bushrider reeds een koffie aan het nuttigen was. Na wat te hebben gewacht ons samen met AMG aangesloten bij een stukje van de forumtrein (Traxer, Slijkcrosserke en Uncle Sam). Volle moed gestart in een prachtig landschap. Doch na enkele kilometers bleek dat het niet de dag van Traxer ging worden. Bevroren boddy. Traxer terug naar de start en slijkcrosserke blijkbaar ook. Dan maar samen met Uncle, bushrider en AMG de rit verder gezet over prachtige singletracks, technische bosjes, ijsbanen en veldwegels. 1 Zo'n ijsbaan was er voor AMG te veel aan. Pardoes op de grond na dat zijn voorganger deze ook eens van dichterbij wou zien. Hopelijk niet te erg gekwetst?
Na de eerste bevoorrading (met warme soep) de rit in een hogere versnelling verder gezet zonder AMG (Jammer genoeg).
Wat ons reste was nog het crossparcours in Ruddervoorde met een mini parcours er net achter. Onze Bushrider werd daar efkes opgehouden door een vervroren medebiker. LOL. :P :P :P
Hier nog genoten van een tweede perfecte bevoorrading en dan in gestrekte draf terug naar de finisch via spekglade banen en mooie stukken off road. 100 m voor den arrive stond een kerstman(vrouw) met lekkere Gluhwein. Deze konden we natuurlijk niet laten staan. :-)
Ook de bepijling was ok, evenals de vriendelijk arm der wet die een veilige oversteek voorzag.

Dit was een prachtige 4* rit.
De afspuitstand heb ik niet gezien, maar was ook niet nodig. Tijden den apres nog genoten van een lekkere pistolet met kaas en een gesprek met Cowboy, Uncle, Superfan en Bushrider.
Na wat opgewarmd te zijn terug met het fietske richting Zwevezele, waar ik na 74 km terug thuis was.
En wat heb ik genoten van de warme douche.

Veldegem bedankt voor deze prachtige rit.
De aanwezige Grysperres hebben zich geamuseerd.

greetz
wes :bounce: :bounce: :bounce:
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

champ 08 09 wrote:Wil nog mensen de tip geven. Ik reed met 3.5 kg in mijn banden en was daar super content mee.
#-o #-o ;
rij morgen eens met de helft van de druk , en post dan eens of je verschil gevoeld hebt.
kami
Mountainbiker

Post by kami »

De vrije cyclo's danken de 1277 deelnemers die toch de gladde wegen hebben getrotseerd. En ook bedankt voor al die positieve commentaren. Hopelijk tot volgend jaar
Turfke
Mountainbiker

Post by Turfke »

cowboy peter wrote:
champ 08 09 wrote:Wil nog mensen de tip geven. Ik reed met 3.5 kg in mijn banden en was daar super content mee.
#-o #-o ;
rij morgen eens met de helft van de druk , en post dan eens of je verschil gevoeld hebt.
Dacht gisteren bij het lezen net hetzelfde #-o #-o, maar zal hopelijk wel een tikfout geweest zijn wegens nog bevroren vingers :-D :-D
Indien niet, toch eens opnieuw proberen met wat minder druk. Succes gegarandeerd, enkel op de weg zult ge een beetje harder moeten duwen.
boeri
Mountainbiker

Post by boeri »

:-D vertrokken omstreeks 10u alles goed verlopen.1x gevallen nu en dan mij cassette die aan bevriezen was. :cry: de 50 uitgereden aan een avp van 20klm. :bounce: aan Old Skool volgende keer nr plaat opschrijven en aan de politie doorgeven :evil: het was jammer dat wij die nie tegen kwamen.de soep en de bevoorradingen waren uitstekend, het kerstmeisje =D> =D> =D> voor de gluhwein op het einde geeft zeer goed gesmaakt tot volgend jaar
Post Reply