Fietsverlichting max 100€

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Serge R
Mountainbiker
Location: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Post by Serge R »

DERAILLEURKE
Mountainbiker

Post by DERAILLEURKE »

Voor wie zelf een knutselaar is hier een beknopte handleiding om een lichtsetje te maken

http://www.wtos.nl/index.php?content=we ... m=lichtset
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

Bulls69 wrote:
CaNNondAle BiKeR wrote:Juist dit ledsetje besteld! en maar afwachten wn ze het opsturen vanuit het verre HONG KONG [-o<

bij http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.29489
Ik heb er op 16/11 ook 2 setjes besteld, 1 week later op 23/11 mailtje gekregen dat het pakketje via Hong-Kong post onderweg is wat volgens hun info tussen 10 tot 13 dagen onderweg kan zijn, dus ik hoop ten laatste eind van de week te kunnen testen :-k Ik zal in elk geval het resultaat laten weten :wink:

Tot nu toe alleen maar lovende respons over gelezen en vooral gezien op youtube (even klikken op de youtube-link) 8)
Kunnen jullie iets laten weten hier als je het ontvangen hebt?
Kwestie van te weten hoelang het ongeveer duurt voor je het thuis bezorgd krijgt. 90 dollarkes ongeveer is gene prijs om dit als extra helmverlichting erbij te nemen. :wink:
CaNNondAle BiKeR
Mountainbiker
Location: Cannondale F1000 LeFtY / Cannondale Team Scalpel '07 LeFtY (Broken!!) / Cannondale Scalpel '09 LeFtY

Post by CaNNondAle BiKeR »

Schijfrem wrote:
Bulls69 wrote:
CaNNondAle BiKeR wrote:Juist dit ledsetje besteld! en maar afwachten wn ze het opsturen vanuit het verre HONG KONG [-o<

bij http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.29489
Ik heb er op 16/11 ook 2 setjes besteld, 1 week later op 23/11 mailtje gekregen dat het pakketje via Hong-Kong post onderweg is wat volgens hun info tussen 10 tot 13 dagen onderweg kan zijn, dus ik hoop ten laatste eind van de week te kunnen testen :-k Ik zal in elk geval het resultaat laten weten :wink:

Tot nu toe alleen maar lovende respons over gelezen en vooral gezien op youtube (even klikken op de youtube-link) 8)
Kunnen jullie iets laten weten hier als je het ontvangen hebt?
Kwestie van te weten hoelang het ongeveer duurt voor je het thuis bezorgd krijgt. 90 dollarkes ongeveer is gene prijs om dit als extra helmverlichting erbij te nemen. :wink:
Ik heb men setje besteld op 30/11/2009, en natuurlijk zal ik jullie op de hoogte houden wanneer ik deze in men brievenbus krijg.
zondagsrijer
Mountainbiker

Post by zondagsrijer »

Ik heb een tijdje geleden ook hier twee lampjes besteld met 4 batterijen, 2 stuurhouders en een lader, is in twee aparte enveloppen toegekomen, de ene na ongeveer 1 week, de andere na iets meer dan twee weken, bij de douane blijven hangen?
Werken inderdaad heel goed zeker gezien de prijs, ongeveer evenveel licht als de sigma evo 5watt die ik tevoren had maar die batterij is na iets meer dan een jaar al kapot. Dit licht is ook wel veel witter (LED).
In alle geval was dit weer een goede tip hier op het forum!
looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

Ik heb hier al een ouder oplaadbaar Halogeen-lampke van 'Smart' en moet zeggen , werkt perfect , die was wel rond de 70/80€ toen . vind helaas geen foto ervan
Gisteren-nacht nog gaan biken in bokrijk en kiewiet , in bokrijk zelfs zo donker dat foto's onmogelijk waren met de reflex-cam en standaard-lens ..hier wat verderop in Kiewiet :
Image
eerste foto staat nog een straatlamp achter me , maar zie je hoe donker de boskes waren deze nacht...
Image
Deze had ik genomen om te laten zien hoe donker het was .
Die halogeen lamp licht alles op echt meters voor me uit , spijtig dat ik daar geen foto's van heb , maar had enkel een reflex-camera bij , waarmee ik echt niets aan de hand mee wil hebben of zo.
Héél content dan ook van dat lampke en heeft een duurtijd van 4uur na 2uur opladen . De halogeenbulb is nog origineel en is vh 2.4V0.83A-type
de foto hieronder is een nieuwe versie ervan , mijne is gewoon wat hoekiger en kwam met een netadapter die rechtstreeks op het toestel word aangesloten met vervangbare interne ni-mh batterij.
Wel lijkt mijn glas wat groter te zijn ..
Dit lampke doet het al 2j goed voor mij en tot nu toe niets te merken van achteruitgang in werking vd batterij. Heeft ook 2 standen en feitelijk is de spaarstand al dik genoeg en kom je nog langer mee toe.
De klem is precies nog dezelfde gebleven en is heel simpel te verstellen al rijdend. Het gewicht is nagenoeg verwaarloosbaar.
Image

ps: heb zelfs op een goede tiental meters voor me 2 vosjes zien wegrennen , perfect zichtbaar .
Sevenmountains
Mountainbiker

Post by Sevenmountains »

Als iemand interesse heeft, ik heb nog 2 lampensetjes liggen!

Deze liggen momenteel stof te happen dus zou liever zien dat iemand goed zichtbaar door het bos heen rijd en ik dan mijn wielsetje kan laten spaken!

Bij interesse eventjes een pb'tje sturen
Reli
Mountainbiker

Post by Reli »

Reli wrote:
roeln wrote:al 6 keer besteld ondertussen bij dealextreme. Steeds geleverd tussen de 3 a 4 weken (indien in stock).
Nooit douanekosten of -perikelen gehad. Ze zetten 'gift' op de verpakking.

flat-to round: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.3529 : 0.87$

Heb nu deze combinatie weer 2x in bestelling voor een paar (niet-internet) mensen:
- 05790 TrustFire Protected 18650 Lithium Battery (2500mAh 2-Pack Blue) $8.18
- 08274 Universal Bicycle Mount $1.54
- 12623 MTE SSC P7 C-Bin 900-Lumen 2-Mode LED Flashlight (1*18650) $35.36
- 13820 OEM 2*18650 Lithium Battery Charger (110V~240V AC) $7.44

Dat is dus 52,52$ of 36,7euro!
Je hebt dan een zaklamp met dezelfde led als die fietslamp hierboven (p7), een fietsstuurhoudertje, 2 batterijen (total runtime ~3 uur) en een lader met europese stekker.
+ je kan het ook zals gewone zaklamp gebruiken natuurlijk.

Dat is nu de 10de en 11de keer dat ik die combinatie bestel voor mensen die het gezien hebben en zodanig onder de indruk zijn, dat ze dat ook moeten hebben
:-)
Voila, zo net deze samenstelling in drievoud (voor mijn lokale MTB-makkertjes) besteld :)
Heb foto's en youtube filmpjes over deze zaklamp bekeken en zit er dik in orde uit, ben benieuwd. Bedankt voor deze tip roeln !
tada! 't heeft even geduurd maar m'n verlichtingsset is binnen en de hoeveelheid licht dat dit geeft is echt niet normaal! Kan niet wachten om er binnenkort er de baan of 't veld mee in te gaan.
RockShark
Kerstman

Post by RockShark »

Reli wrote:
Reli wrote:
roeln wrote:al 6 keer besteld ondertussen bij dealextreme. Steeds geleverd tussen de 3 a 4 weken (indien in stock).
Nooit douanekosten of -perikelen gehad. Ze zetten 'gift' op de verpakking.

flat-to round: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.3529 : 0.87$

Heb nu deze combinatie weer 2x in bestelling voor een paar (niet-internet) mensen:
- 05790 TrustFire Protected 18650 Lithium Battery (2500mAh 2-Pack Blue) $8.18
- 08274 Universal Bicycle Mount $1.54
- 12623 MTE SSC P7 C-Bin 900-Lumen 2-Mode LED Flashlight (1*18650) $35.36
- 13820 OEM 2*18650 Lithium Battery Charger (110V~240V AC) $7.44

Dat is dus 52,52$ of 36,7euro!
Je hebt dan een zaklamp met dezelfde led als die fietslamp hierboven (p7), een fietsstuurhoudertje, 2 batterijen (total runtime ~3 uur) en een lader met europese stekker.
+ je kan het ook zals gewone zaklamp gebruiken natuurlijk.

Dat is nu de 10de en 11de keer dat ik die combinatie bestel voor mensen die het gezien hebben en zodanig onder de indruk zijn, dat ze dat ook moeten hebben
:-)
Voila, zo net deze samenstelling in drievoud (voor mijn lokale MTB-makkertjes) besteld :)
Heb foto's en youtube filmpjes over deze zaklamp bekeken en zit er dik in orde uit, ben benieuwd. Bedankt voor deze tip roeln !
tada! 't heeft even geduurd maar m'n verlichtingsset is binnen en de hoeveelheid licht dat dit geeft is echt niet normaal! Kan niet wachten om er binnenkort er de baan of 't veld mee in te gaan.
Ik gebruik deze (zak)lamp nu al even, heel tevreden over. Naast het kanaal in het donker, in het bos,... Alleen ben ik nog aan het kijken voor een licht te monteren op de helm, vooral als het wat nat is zou het handig zijn om nog meer te zien (en nog sneller te kunnen gaan :wink: )
4ti5
Mountainbiker

Post by 4ti5 »

phille wrote:
4ti5 wrote:Image
Gisteren P7 bij minus 4 graden getest met eneloop oplaadbare batterijtjes . ongeveer 90 min constant goed licht in high modus ( geen geleidelijke afzwakking zoals bij alkaline batterij ) . Daarna plotse lichtval en geen waarneembaar verschil meer tussen low en high modus . Batterijwissel was nodig .
Post Reply