14/06/09 Raid des Hautes Fagnes - Malmédy
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
-
Buffalo mtb
- Mountainbiker
Post by Buffalo mtb »
Snap het ook niet zo goed met die vergunningen. Ik rij de 65 km en heb nummer 1698, staat op de site dat de start van nummer 1500-1750 om 10u10 is, hopelijk een foutje op de website dat, is toch makkelijker rijden als je de eerste start kan nemen. Heb al meer dan een maand ingeschreven en heb vergunning van elite zc. Niet tegenstaande vind ik ook da je respect moet hebben voor iedereen (lees de iets tragere deelnemers) en zo erg als op de Roc d' Azur zal het wel niet worden om constant te moeten passeren 
- Dummy
- Mountainbiker
Haha, dat hees roepen was ook niet letterlijk bedoeld. Ik zal er toch de lucht niet voor hebben.lowie wrote:ik vind dat je 2 mogelijkheden hebt : ofwel iets vroeger inschrijven, dan kan je direct achter de toppers starten (de tweede startbox gaat dus wel mee met de eersten), ofwel vriendelijk blijven tegenover je voorgangers ipv je "hees" te roepen ('t zou bij mij niet pakken)Dummy wrote:Lap,
ik heb startnummer 391. Goed voor een plaatsje in de 3de startbox. Ik vraag mij soms toch af waarom ik een vergunning heb zenne.
Of ben je als 26ste in het algemeen klassement echt maar een niemendalletje?
Ach ja, ik roep me dan wel hees op de 'tragere' deelnemers.
Ik was goed op tijd ingeschreven volgens mij. Maar goed, ik trek mijn plan wel.
-
Mr. Miyagi
- Mountainbiker
Post by Mr. Miyagi »
Volgens mij als je nog een mailtje stuurt naar de organisatie en vermeld dat je 26e staat in het alg. klassement, dan krijg je wel een wildcard om in box A te starten.Dummy wrote:Haha, dat hees roepen was ook niet letterlijk bedoeld. Ik zal er toch de lucht niet voor hebben.lowie wrote:ik vind dat je 2 mogelijkheden hebt : ofwel iets vroeger inschrijven, dan kan je direct achter de toppers starten (de tweede startbox gaat dus wel mee met de eersten), ofwel vriendelijk blijven tegenover je voorgangers ipv je "hees" te roepen ('t zou bij mij niet pakken)Dummy wrote:Lap,
ik heb startnummer 391. Goed voor een plaatsje in de 3de startbox. Ik vraag mij soms toch af waarom ik een vergunning heb zenne.
Of ben je als 26ste in het algemeen klassement echt maar een niemendalletje?
Ach ja, ik roep me dan wel hees op de 'tragere' deelnemers.![]()
Ik was goed op tijd ingeschreven volgens mij. Maar goed, ik trek mijn plan wel.
staat inderdaad fout op de nederlandstalige en franstalige pagina's - de duitstalige zijn de juiste : startnrs 1500-1750 starten om 10.00 uur in box B (samen met de enkelen van box A)Buffalo mtb wrote:Snap het ook niet zo goed met die vergunningen. Ik rij de 65 km en heb nummer 1698, staat op de site dat de start van nummer 1500-1750 om 10u10 is, hopelijk een foutje op de website dat, is toch makkelijker rijden als je de eerste start kan nemen.
-
farmer/cowboy
- Mountainbiker
Post by farmer/cowboy »
Ligt het parcours er al gevaarlijk bij na de laatste stevige regenval ?
P.S. : heb nr 1600 op de 65.
P.S. : heb nr 1600 op de 65.
wijziging parcours (enkel de 115 km) :
De lange stenen-afdaling (platte banden !) langs de flank van de Hoëgne-vallei in de buurt van Hockai is geschrapt.
Nu steek je de Hoëgne over via de Pont du Centenaire om via de oude spoorwegbedding en later andere paadjes aan de Pont de Belleheid uit te komen (bevoorrading 2). Daarna volgt een lange klim over een verharde weg om terug het parcours van 2008 op te nemen. Zo krijg je er gratis 2 à 3 km bij.
De lange stenen-afdaling (platte banden !) langs de flank van de Hoëgne-vallei in de buurt van Hockai is geschrapt.
Nu steek je de Hoëgne over via de Pont du Centenaire om via de oude spoorwegbedding en later andere paadjes aan de Pont de Belleheid uit te komen (bevoorrading 2). Daarna volgt een lange klim over een verharde weg om terug het parcours van 2008 op te nemen. Zo krijg je er gratis 2 à 3 km bij.
-
Magura
- Mountainbiker
- Location: 4x alu, 1x krakbon, 1x tita + dolf, 1x tita 29",1x Cust Tec SingleSpeed, 1x staal, 1x tita zand
Lowie:lowie wrote:wijziging parcours (enkel de 115 km) :
Die lange stenenafdaling: bedoel je die parallel tussen de Hoëgne en de asfaltweg loopt (dus na de afdaling van de Vecquée richting het eeuwfeestbruggeske), of de afdaling na het oversteken van de baan Xhoffraix (Mont) - Hockai naar de Hoëgne (eerste keer), want daar zijn halfweg in volle speedthrill ook een paar serieus losliggende keitjes
In het eerste geval is dat wel spijtig dat we zo niet meer aan het uitzichtbelvedere komen waar je en prachtig zicht hebt op de Hoëgneflank (en voor mensen met goede ogen aan de overkant van de vallei in de bosflank de oude spoorweg).
Die oude spoorweg: nattigheid gegarandeerd ... nog altijd niet de singletrack gevonden stroomafwaarts vanaf het bruggeske; best eerst wel eens tevoet verkennen.
Met de eeuwfeestbrug komt er wel een stukje geschiedenis bij
De ravito blijft nabij Le Petit Normand?
Die asfaltklim is en blijft zowiso een rotzakske, een geluk dat we die niet helemaal tot boven de Vecquée doen zoals ooit al is geweest (2004 ?).
Geen idee of ik daadwerkelijk ga starten voor de 6e opeenvolgende keer langste afstand (totaal aantal keren: tel kwijt). In feite mag ik niet, maar ik heb vééél goesting ... kans dat ik er wel ga staan dus
absoluut,Magura wrote:Dé belangrijkste vraag: dé schitterende passage door de vallei van Trôs Marets (GR 56) blijft er toch in hoop ik?
en ook de schitterende st-klim in 3 trapjes langs de flank van de Statte-vallei naar de rotsen van Bilisse (die je aan mij te danken/te wijten hebt), want daar zijn nog serieuze onderhandelingen met de boswachter voor nodig geweest