15/02/09 Lichtaart

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Fozzie
Mountainbiker

Post by Fozzie »

Tommie wrote:Bij de 46 km na hoeveel km was de bevoorrading?

K had de indruk dat er een aantal km meer ervoor waren dan erna.
Ik denk zo rond de 30 km.

Hele mooie tocht!!!

Ook nen dikke chapeau voor de seingevers!!! =D> =D> =D>
Hans wynants
Mountainbiker

Post by Hans wynants »

mijn vriendin en ik zijn ook juist uit de douche, de tocht en het weer waren super, we hebben wel voor de 26km gekozen omdat mijn vriendin nog niet veel in het bos gefietst heeft. en ze moet van begin beginnen. we zaten aan een gemiddelde van 14.7 wat ik toch niet slecht vind voor een eerste keer. =D>

maar!! ikzelf ben omver gereden door een piraat!! aan diegene die zicht herkent, je mag blij zijn dat mijn vrouwtje erbij was of ik had ff anders gereageerd!! er waren nog mensen en ze zeiden er ook direkt tegen , iedereen heeft toch voor zijn ritje betaald omdat die man begon te klagen en zagen. hij reed mij trouwens hard aan en als hij niet tegen mij gereden had had hij zelf goed tegen de vlakte gegaan met zen hevigheid.

had trouwens een bijna egaal blauw fietstruitje aan. nog niet zo oud volgens mij.

ook heeft mijn vriendin aan het begin van de tocht, na ongeveer 2km een kmteller gevonden van cateye, volledig zilver. dus als iemand dit moest missen, je kan het bij mij thuis komen afhalen.
StrammerMax
Mountainbiker
Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514

Post by StrammerMax »

M'n fietsmaat en ik zijn vandaag de 46 km komen biken en wij hebben ons mega geamuseerd! Het was een fantastische toertocht met veel singletracks, leuke paadjes, heuveltjes op en af en veel afwisseling. Zelfs de stukken van de BLOSO zijn voor mij leuk omdat ik daar zelden kom biken en ze dus niet echt ken. M'n maat was veel beter in vorm dan vorige zondag in Bergen-op-Zoom. Lag het aan zijn conditie of het feit dat hij pas op vrijersvoeten is? Hij zag er stralend uit! Ik kon zelf goed mee en mijn snelheid ligt altijd iets hoger als ik met iemand kan meerijden. Dan heb ik niet de tijd om te overwegen of deze of gene wortel of afdaling niet te veel risico inhoudt voor mijn oudere knoken, dan moet ik er gewoon over of af! Alleen die trappen op de BLOSO voorbij dat kerkhof betrouwde ik niet! Aan de bevoorrading was het drinken volledig op. We hebben dan soep gegeten, een banaan en een koek. Men was wel water gaan bijhalen. Blijkbaar was zo'n toeloop niet verwacht (er waren 1498 deelnemers). Maar daar zagen we niet over. Alles lag er hard en droog bij, nergens modder te bespeuren. Rendier, ge zijt gisteren in Kleine Brogel gaan biken, ik ook, en daar lag meer modder dan hier. Maar het is zo dat het in Kasterlee anders kan zijn, daar hebt ge gelijk in. Ik heb er al toertochten meegemaakt dat het niet leuk meer was! Fanatieke bikers zullen inderdaad wel hoge gemiddelden hebben kunnen halen vandaag. Ik heb als tragere deze keer weinig te maken gehad met gevaarlijke inhalers. Maar zoals gezegd, ik ging deze keer een stuk sneller over de tracks. Ik zag ook een paar keren dezelfde kleine jongen fietsen met twee oudere bikers. Toch ferm hoe die mannekes over die paadjes gaan. Ik heb een zeer amusante zondagvoormiddag beleefd. Bedankt fietsmaat voor den toffe toer, veel leuker dan alleen! Bedankt mannen voor de prima organisatie en voor de seingevers aan de gevaarlijke oversteken! Deze toer staat genoteerd voor een volgende editie!
Freggeltje
Mountainbiker

Post by Freggeltje »

SUPER-tour!!! Beter dan Bobbejaanland met momenten!
En mijn witte trui is idd geen spatje vuil geworden, het lag er perfect bij.
P€T€R
Mountainbiker

Post by P€T€R »

Zalig parcour gereden vandaag. 't Was echt super van begin tot eind. Enige minpunt aan de organistie was zoals al gezegd dat het water vrij snel op was aan de bevoorrading. Toen wij arriveerden waren er nog een stuk of 10 bekertjes. Maar dat kon de pret niet drukken :P .
Klein verslagje: http://deslipstreamers.tk/
Dannes xc
Mountainbiker

Post by Dannes xc »

Vandaag ook naar Lichtaart afgezakt om de kidstour te rijden met de twee oudsten.waren wel vertrokken na de groepsstart om opstroppingen te voorkomen!!Na één km stond den deze al geparkeerd met een lekke band #-o Vlug gemaakt en we waren vertrokken.Halverwege den tour was de bepijling nog goed tot we daarna na een "baanoversteek" géén enkele pijl meer hebben tegen gekomen!!!Blijkbaar hadden sommige de paaltjes gewoon uitgetrokken en het bos in gezwierd [-X Toch nog reuze geamuseerd =D>
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

super tochtje. paar nieuwe stukjes leren kennen. lag er snel en superdroog bij. dat ene klimmetje op cycloparcour bijna opgereden, laatste worteltje was er eentje teveel 8)
en de fotograven waren al weg toen ik passeerde denk ik. :(
goei tochtje mannen.
Houtte
Mountainbiker
Location: Ridley Ignite,XT, SID World CUp, Noir cranks, Marta SL red, WH-M775

Post by Houtte »

Was idd een zeer mooie tocht! Zo goed als geen slijk op de 46 km, superweertje, goed afgepijld (mss juist na de bevoorrading mocht er een pijl extra gehangen hebben hier en daar. ben niet verkeerd gereden, maar heb toch ff getwijfeld soms). Ben van thuis met de fiets vertrokken en terug gereden en kwam aan 115 km totaal en had dik 25 gemiddeld maar was content dat ik thuis was. Volgend jaar ben ik er weer!
MTBikey
Mountainbiker

Post by MTBikey »

Als eerste reactie van ons team: 1499 deelnemers, bedankt voor deze talrijke opkomst!
We hebben inderdaad heel veel geluk gehad met het weer; de toer lag er mooi bij. Voor ons was er een minpuntje dat bij het controleren van de tocht deze ochtend heel vroeg bleek dat er inderdaad 'toervandalen' op stap zijn geweest (dat moet dus tussen 16u00 gisteren en 7u00 deze morgend geweest zijn). Pijltjes omgedraaid, pijltjes weg, splitsingsborden meters verder in het bos gegooid. Jammer, maar realiteit.
Sorry voor die kidspijlen, daar is, nadat wij alles al hadden in orde gebracht, achteraf blijkbaar nog iets terug misgelopen.
Ivm de bevoorrading; het water was vlugger op dan voorzien en daar leren we weer uit voor volgend jaar. We hopen dat niet al téveel bikers dit probleem hebben gehad.
Voor de rest, het was voor ons een mooie dag en het doet ons deugd dat anderen hiervan genoten hebben!
Foto's worden op een site gezet; we houden jullie op de hoogte.
Volgende editie: 21 februari 2010 - een jubileum: het wordt onze vijfde toertocht!
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Een geslaagde voormiddag, zeer mooi parcours met prachtige singletracks.

Aan de bevoorrading niks te drinken, wat toch wel kras was. Zo te zien stonden daar maar drie grote waterbidons, volledig leeg? Toch wel wat weinig voor bijna 1500 man. Met grote dorst dan maar doorgereden naar de aankomst.

Zeker tot volgend jaar - hopelijk kunnen de dorstigen dan wél gelaafd worden, da's een daad van barmhartigheid :lol:
Post Reply