04/01/2009 Herentals

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Hans wynants
Mountainbiker

Post by Hans wynants »

idd, soms is het echt verschrikkelijk. ik heb nog niet dikwijls anders meegemaakt. als mijn vriendin meerijd die wat trager is word er soms ook geroepen en ze is zelfs al een keer van de weg gereden. diezelfde gast zagen we terug aan de bevoorrading en bleek dat hij 15 km verkeerd gereden was. met zen hevigheid.
ikzelf ben ook niet van de snelste en heb toch ook dikwijls voor dat men voorbijgaat, zo hard inkapt dat je in de remmen moet en de volgende heuvel moet jij van de fiets omdat meneer niet boven geraakt!! er rijden er echt wel triestige tussen.

ik vraag me dan nog af, hebben deze mensen nog plezier aan hun hobby? en zijn ze voldaan na hun rit?

ik wel en daar hoef ik me niet voor stuk te rijden. [-X
cateye
Mountainbiker

Post by cateye »

ik heb mij moeten inhouden om niks te zeggen tegen die baanterroristen en baanjanetten. Respectloos en geen hoffelijkheid.
zelf ben ik niet van de traagste maar ik wacht tot er plaats is om in te halen.
ik heb mijn zoon niet durven mee brengen om hier te gaan rijden, ik wist
op voorhand dat het er hier zo aan toe zou gaan, triestig dat hij moest
thuisblijven omdat hij 5km per uur trager rijd dan die terreurbikers

verslagske op http://www.mtboverijse.be
NERMAL
Mountainbiker

Post by NERMAL »

Hhahaha zie eens op het froum van Oostmalle daar zegt er ene aan 43 gemiddeld te hebben gereden, wat een dikke zever toch allemaal
Jannemanneke
Mountainbiker

Post by Jannemanneke »

Wat een gezeik en een gezever hier weer seg. :roll:
Van asfaltjanetten tot wielerterroristen, hoe zielig.
Daar ik 3/4 van m'n totale km-aantal op de koersfiets zit en de overige 1/4 op de MTB, catalogeer ik mij graag onder de wielertoeristen. Ik heb gisteren de grote toer gereden tegen een stevig tempo, ik heb daar vele zogezegde echte MTB'ers lekker verloren gereden op de technische stukken en steile klimmetjes hoor. Zeik zoveel niet en doe wat meer baankilometers op jullie fiets, je gaat een pak rapper zijn in 't bos, in plaats van hier te komen afgeven op wielertoeristen. :wink:

Trouwens, waarom zitten 'echte' MTB'ers altijd te zeiken op wielertoeristen en nooit omgekeerd?
Vertel het mij eens beste vriendjes. :-D
Mister T.
Mountainbiker

Post by Mister T. »

Hans wynants wrote:idd, soms is het echt verschrikkelijk. ik heb nog niet dikwijls anders meegemaakt. als mijn vriendin meerijd die wat trager is word er soms ook geroepen en ze is zelfs al een keer van de weg gereden. diezelfde gast zagen we terug aan de bevoorrading en bleek dat hij 15 km verkeerd gereden was. met zen hevigheid.
ikzelf ben ook niet van de snelste en heb toch ook dikwijls voor dat men voorbijgaat, zo hard inkapt dat je in de remmen moet en de volgende heuvel moet jij van de fiets omdat meneer niet boven geraakt!! er rijden er echt wel triestige tussen.

ik vraag me dan nog af, hebben deze mensen nog plezier aan hun hobby? en zijn ze voldaan na hun rit?

ik wel en daar hoef ik me niet voor stuk te rijden. [-X
oplossing is simpel nochtans: iedereen zonder helm 20 eur inschrijving laten betalen, en 10 eur per bevoorrading... 8)
(waarmee ik in feite wil zeggen dat al wie mij al vlammend aan 35-40 km per uur op de baan overstak in de helft van de gevallen geen helm aan had... oerdom #-o )
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

Jannemanneke wrote:Wat een gezeik en een gezever hier weer seg. :roll:
Van asfaltjanetten tot wielerterroristen, hoe zielig.
Daar ik 3/4 van m'n totale km-aantal op de koersfiets zit en de overige 1/4 op de MTB, catalogeer ik mij graag onder de wielertoeristen. Ik heb gisteren de grote toer gereden tegen een stevig tempo, ik heb daar vele zogezegde echte MTB'ers lekker verloren gereden op de technische stukken en steile klimmetjes hoor. Zeik zoveel niet en doe wat meer baankilometers op jullie fiets, je gaat een pak rapper zijn in 't bos, in plaats van hier te komen afgeven op wielertoeristen. :wink:

Trouwens, waarom zitten 'echte' MTB'ers altijd te zeiken op wielertoeristen en nooit omgekeerd?
Vertel het mij eens beste vriendjes. :-D
begrijp u.
de meesten respecteren de anderen.
tenslotte zijn het altijd dezelfde gevallen die het verpesten voor iedereen... zowel voor mtb'ers, als baan/veldrijders...
btw : mij zul je niet horen afgeven.. als er eentje is die echt de lastige uithangt... schakel ik een tandje bij en laat hem is goed zijn stuur stukbijten :P (en ja.. ook ik zit vooral op de koersfiets ipv op de mtb, omdat het veel vlotter en beter traint)
Pare
Mountainbiker

Post by Pare »

Elke vogel zal wel zingen zoals hij gebekt is zeker, niettegenstaande ik ook graag een respectabele snelheid nastreef (in de zomer met de koersfiets trainen) moet er voor mij niemand opzij gaan en zeker niet van de ideale lijn afwijken, regelmatig kom ik het tegen dat een tragere mtb'er zich excuseert als hij mij plots toch achter zich hoort, alle respect voor zulke mannen en dan ben ik kwaad op mijzelf omdat ik niet minder lawaai heb gemaakt maar ja de fiets kraakt al eens, langs de andere kant zijn er mannen die goed weten dat je achter hun zit met benen vol energie die wachten om uitgemolken te worden en van het moment dat je dan een gaatje ziet naast het parcours (jawel om iemand voorbij te gaan moet ik echt niet op het beste paadje rijden) en aanzet om voorbij te gaan dan gaan ze plots echt op het kantje rijden en sommigen durven dan ook nog eens hun schouder te zetten, uiteraard tevergeefs. Om maar te zeggen in elke categorie zitten er goei en slechte dat is gewoon eigen aan mensen.
Mister T.
Mountainbiker

Post by Mister T. »

Pare wrote:Om maar te zeggen in elke categorie zitten er goei en slechte dat is gewoon eigen aan mensen.
Natuurlijk, en volledig eens.

Maar het is me gewoon meer dan anders opgevallen dat zondag ll. de hoffelijke bikers blijkbaar lekker thuis in de warmte zijn blijven liggen, en dat er zeer veel ik-ben-de-rapste-en-iedereen-moet-wijken-voor-mijn-gemiddelde-snelheid bikers op het parcours zaten.

Ik wordt ingehaald en haal zelf ook in (afhankelijk van de tijd van het jaar :lol: ). Doch steeds probeer ik dat te doen met een minimum aan hinder voor de ander.
Hemd
Mountainbiker

Post by Hemd »

op de technische stukken en steile klimmetjes
Damn, precies verkeerd gereden. Nochtans de lange toer gedaan.
Mister T.
Mountainbiker

Post by Mister T. »

Hemd wrote:
op de technische stukken en steile klimmetjes
Damn, precies verkeerd gereden. Nochtans de lange toer gedaan.
LOL
Post Reply