SRAM kondigt XX-serie aan

Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Post by Headshot »

Mister T. wrote:
jimi wrote:euh.........fietsen of wandelen?ik heb al massa's 'fietsers' op de top voorbijgestoken nadat ik naarboven 'gewandeld' was
als ik zie dat het niet haalbaar is ga ik nt proberen toch te rijden want dat kost meer energie dan al stappen naar boven te gaan
als ze mij al fietsen voorbij'vliegen' terwijl ik wandel dan ist natuurlijk andere kak,da zijn snelle mannen en daar heb ik respect voor en ben ik maar een klein beteken kaloezekens op
:off:
ben ik dan echt de enige die bij hellingen waar er met de 22 vooraan naar boven moet gereden worden liever op de fiets blijft om de benen draaiende te houden, dan af te stappen en te wandelen - akkoord, misschien sneller en minder lastig - want daardoor meer kans op plotse verkrampingen... :-?
om nog maar van die wandelaars te zwijgen die de commentaar hebben van, "waarom fiets ge nu, wandelen gaat even snel" als ge langs ze fiets terwijl ze aan het wandelen zijn
nebraz
Mountainbiker

Post by nebraz »

Wimbeest wrote: Andersom... bij Sram legt de kabel de dubbele lengte ivm Shimano, waardoor volgens de argumenten Sram minder snel moet bijgesteld worden. Ik rij zelf tevreden met Shimano, daar gaat het mij niet om. Maar ik ben in de richting aan het denken dat 10 speed misschien frequenter afstelling nodig heeft... Niet dat het daarom slechter zal schakelen...
Wimbeest wrote:Dat maakt toch dat kabelwrijving of vuil in de kabels sneller de schakelprestaties kunnen belemmeren dan bij 9 speed??
Wat is uw punt? Je hebt zo'n draaidinges aan uw shifters of aan uw derailleur waar je efkes aan draait en je bent voor weken/maanden zoet als je hem bij het begin goed hebt afgesteld. Lig er verder maar niet teveel wakker van. :wink:
Wimbeest
Mountainbiker

Post by Wimbeest »

t'is maar dat mijn geest veel te druk aan het werken is voort moment (volop aan thesis bezig). Bovendien discussieer/ argumenteer ik graag.... das ook een hobby :-D.
K2-er
Test team
Location: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake

Post by K2-er »

Wimbeest wrote:t'is maar dat mijn geest veel te druk aan het werken is voort moment (volop aan thesis bezig). Bovendien discussieer/ argumenteer ik graag.... das ook een hobby :-D.
Te veel denken is ook niet goed ! Maar ik volg u redeneer wel, als je de lijn doortrekt kan je eigenlijk concluderen dat de tijden van de 8-speed versnellingen lang niet zo slecht waren.
Angelo.
Mountainbiker

Post by Angelo. »

Leg gewoon een hennige voorraad 9 speed shifters, kettingen en cassetten aan en uw probleem met 10 speed shit is van de baan.
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

Mister T. wrote:
jimi wrote:euh.........fietsen of wandelen?ik heb al massa's 'fietsers' op de top voorbijgestoken nadat ik naarboven 'gewandeld' was
als ik zie dat het niet haalbaar is ga ik nt proberen toch te rijden want dat kost meer energie dan al stappen naar boven te gaan
als ze mij al fietsen voorbij'vliegen' terwijl ik wandel dan ist natuurlijk andere kak,da zijn snelle mannen en daar heb ik respect voor en ben ik maar een klein beteken kaloezekens op
:off:
ben ik dan echt de enige die bij hellingen waar er met de 22 vooraan naar boven moet gereden worden liever op de fiets blijft om de benen draaiende te houden, dan af te stappen en te wandelen - akkoord, misschien sneller en minder lastig - want daardoor meer kans op plotse verkrampingen... :-?
Dat was mijn doodsteek in de herdersmarathon, na 105km dat "beest" omhoog moeten wandelen. De krampen nadien waren niet te schatten #-o
Ik draai ook liever een koffiemolentje rond bergop.
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Wandelen doe'k wel met mijn hond, als ik mijne Seven bij heb, dan fiets ik!
Wandelen=afgang voor een mountainbiker.
blubberduck
Mountainbiker

Post by blubberduck »

El Perro Diablo wrote:Wandelen doe'k wel met mijn hond, als ik mijne Seven bij heb, dan fiets ik!
Wandelen=afgang voor een mountainbiker.
=D> =D> =D> that's the spirit.... :wink:
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

... tot ge leert naar beneden rijden. Dan begint ge omhoog te stappen.
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Post by Headshot »

Hubertje wrote:... tot ge leert naar beneden rijden. Dan begint ge omhoog te stappen.
sommige gaan zelfs met de lift omhoog :lol:
Post Reply