strandrace OOSTENDE : 19 oktober 2008

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Pieterv
Mountainbiker

Post by Pieterv »

ik ben, na een slechte start, toch nog 7 de geworden op de korte afstand.
volgende keer beter.
pearl jam
Mountainbiker

Post by pearl jam »

Gisteren de 70km gereden.
Was achteraf content van mijn prestatie : 3H 02' 25"
Toch wel ferm afgezien.

Nu op naar de volgende : Bredene.
Last edited by pearl jam on Tue 21 Oct 2008 08:09, edited 2 times in total.
Fientje
Mountainbiker

Post by Fientje »

Redbullbiker wrote:Vndaag in Oostende gestart voor de 34km,zat goed mee en ben goed opgeschoven,zat in groep van zo 10 man allemaal van de 70 maar aan de bevoorrading geen splitsing gezien en tegen dak door had zat ik al bijna in de Panne,fiets gedraaid met een zekere Tim van lingier en was 15 minuten rijden tegen dat we terug aan de splitsing waren......dus wedstrijd over voor ons had ook 65km en op de 34 toch nog niet laatste :-)
zijn er veel verkeerd gerden daar aan die splitsing amaai dat was slecht aangeduid hoor voor zo organisatie amaai..
Ai ai, verkeerd rijden en de schuld op de organisatie steken, foei foei.
't Was misschien beter geweest om voor de wedstrijd ne keer bij de organisatie te informeren waar het keerpunt zat en dan ging je 't wel geweten hebben! En eerlijk gezegd, 't waren koeien van borden, 'k weet nie echt hoe het mogelijk was om ernaast te kijken..
Anyway, ik heb dat keerpunt niet gemist en azo 3des gefinished bij de vrouwen hetgeen voor mij een vré schitterende plaats is!
pearl jam
Mountainbiker

Post by pearl jam »

Fientje wrote:
Redbullbiker wrote:Vndaag in Oostende gestart voor de 34km,zat goed mee en ben goed opgeschoven,zat in groep van zo 10 man allemaal van de 70 maar aan de bevoorrading geen splitsing gezien en tegen dak door had zat ik al bijna in de Panne,fiets gedraaid met een zekere Tim van lingier en was 15 minuten rijden tegen dat we terug aan de splitsing waren......dus wedstrijd over voor ons had ook 65km en op de 34 toch nog niet laatste :-)
zijn er veel verkeerd gerden daar aan die splitsing amaai dat was slecht aangeduid hoor voor zo organisatie amaai..
't Was misschien beter geweest om voor de wedstrijd ne keer bij de organisatie te informeren waar het keerpunt zat en dan ging je 't wel geweten hebben! En eerlijk gezegd, 't waren koeien van borden, 'k weet nie echt hoe het mogelijk was om ernaast te kijken..
Anyway, ik heb dat keerpunt niet gemist en azo 3des gefinished bij de vrouwen hetgeen voor mij een vré schitterende plaats is!
Als ge slechts de kleine toer rijdt moet ge inderdaad uw kilometriekske in de gaten houden.
Het was goed beschreven op de site vd beachbikers en er stonden inderdaad wel ferme borden.

Niet steeds de biker die voor je rijdt volgen is hier de boodschap.
Redbullbiker
Mountainbiker

Post by Redbullbiker »

pearl jam wrote:
Fientje wrote:
Als ge slechts de kleine toer rijdt moet ge inderdaad uw kilometriekske in de gaten houden.
Het was goed beschreven op de site vd beachbikers en er stonden inderdaad wel ferme borden.

Niet steeds de biker die voor je rijdt volgen is hier de boodschap.
Tja dat is juist had nog de info aan de inschrijving gezien,maar zat in grote groep en aan de bevoorrading was het snel een drankje nemen voortrijden drinken en terug aanpikken ik had echt die borden niet gezien,maar ik ben de enigste niet er waren er nog veel ....dus borden konden wel degelijk beter geplaatst worden.Anders geen minpunten.En ja volgende keer zal ik zeker opletten :-)
Ing.Speci
Mountainbiker

Post by Ing.Speci »

Als er zich één iemand misrijdt kan je het op die persoon steken, maar ik alleen al heb verschillende mensen gehoord die zich misreden hebben, dus dat moet een les zijn voor de organisatie ;)!
Ok, het waren grote borden, maar ze stonden wel heel laag, en in als je in een groepje rijdt, zie je dat niet, en het bordje van u bevindt zich op de 70km stond net aan een ezon klein klimmeke, dus moest je ff opletten van het wiel voor u. En je weet dat de splitsing daar ergens is, maar waar precies weet je natuurlijk wel niet é . . .
Persoonlijk zou ik de 70 en 34 apart laten starten hebben, 15 min ofzo, zou wel problemen aan keerpunt opgeleverd hebben, maar konden ze daar dan wel anders sturen.
Anders wel perfecte organisatie hoor, behalve de kamion die ff roet in het eten werpte waardoor niet iedereen wist dat er drie boxen waren, en ze allemaal over de hekkens kropen . . .
phille
Mountainbiker

Post by phille »

iemand een idee van het aantal hoogtemeters ? Zo kunnen we onze punten uitrekenen voor het M@Z kampioenschap
Van Hoey Gert
Mountainbiker

Post by Van Hoey Gert »

Ik zelf ben ook heel tevreden over mijn prestatie, voor de 1ste maal zo'n lange afstand gedaan in wedstrijdverband en heb het goed kunnen volhouden. Kracht neemt natuurlijk af naar het einde.
De organisatie was zeer goed (cf zeer veel seingevers/politiemensen) en de splitsing stond wel goed aangeduid. Je wist dat je bij de 34km aan de bevoorrading moest terugkeren, dan ga je me niet vertellen als je rond nieuwpoort rijdt dat je frank niet valt. Flauwe excuses voor de fout rijders.

Komen de tussentijden online beschikbaar?
Nesten
Mountainbiker
Location: Cannondale Rush 600 black - lefty vork - upgrade SRAM X.0

Post by Nesten »

Doordat we iets te lang opgewarmd hadden, stonden we helemaal achterin in de startbox. Zonder mijne moteur te willen opblazen ben ik goed opgeschoven tot in Nieuwpoort en daar aansluiting gevonden bij een groepje (alleen jammer dat er zoveel profiteurs tussen zaten). Vanaf De Panne viel ik alleen en reed ik op eigen tempo en kracht richting Oostende. Onderweg nog redelijk wat bikers ingehaald en op laatste enkele rijdende lijken voorbijgesneld.

Alweer een ervaring rijker, al bij al ben ik content met mijn 202de plaats in 2u44. Konden we dichter starten, had er veel meer ingezeten, maar dat is dan weer een les voor de volgende keer. Ik vond de organisatie best ok, alleen jammer dat je moeilijk drank kon aannemen op de bevoorradingspunten ...
Redbullbiker
Mountainbiker

Post by Redbullbiker »

Ing.Speci wrote:Als er zich één iemand misrijdt kan je het op die persoon steken, maar ik alleen al heb verschillende mensen gehoord die zich misreden hebben, dus dat moet een les zijn voor de organisatie ;)!
Ok, het waren grote borden, maar ze stonden wel heel laag, en in als je in een groepje rijdt, zie je dat niet, en het bordje van u bevindt zich op de 70km stond net aan een ezon klein klimmeke, dus moest je ff opletten van het wiel voor u. En je weet dat de splitsing daar ergens is, maar waar precies weet je natuurlijk wel niet é . . .
Persoonlijk zou ik de 70 en 34 apart laten starten hebben, 15 min ofzo, zou wel problemen aan keerpunt opgeleverd hebben, maar konden ze daar dan wel anders sturen.
Anders wel perfecte organisatie hoor, behalve de kamion die ff roet in het eten werpte waardoor niet iedereen wist dat er drie boxen waren, en ze allemaal over de hekkens kropen . . .

Stijn volkomen mee eens,als je in klein groepje zit kan je die splitsing niet missen daar ben ik mee eens ,maar ik zat in groep van zo 25 man waar tempo hoog lag drank aannemen ja da bordje stond rechts niks gezien maar heb horen zeggen dat er later een seingever stond die dan constant riep dat de 34 langs daar was ,en inderdaad er zijn erveel misreden op die splitsing.Maarja .....anders wel goeie organisatie enne heb er toch plezier aan gehad en heb er dan bij terug keren een goeie training van gemaakt samen met een renner van Lingier -versluys (ja iemand van deie club zelf en die had de splitsing ook niet gezien dus.....:-).zijn dan maar op gemak terug gekeerd langs parcour richting finisch he.....toch prachtige dag gehad.
Post Reply