27-04-08 mazenzele-opwijk

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

Dat je de pijltjes niet zag hangen was dat niet het resultaat van de vermoeidheid?

Heb weliswaar slechts de 50 gereden maar was toch mooi bepijld hoor !

Op de bevoorradingen heb ik telkens mijn kamelenzak kunnen vullen met sportdrank ipv water!

Start was ten laatse 10u30, als je aankomt om 16u43 verklaart dit misschien ook wel iets waarom de bevoorrading weg was. :wink:
Fre C
Mountainbiker

Post by Fre C »

Héél mooie tocht met schitterend weer en gnoeg afwisseling! Off road was echt wel maximaal benut denk ik!
Ik weet niet hoe veel ingeschrevenen er waren, maar op de 80km niet zo heel veel volk gezien. Deze organisatie verdient echt wel een pak volk...!

Als ik iets negatief moet zeggen, zal het niet veel zijn. Misschien de pijlen iets groter laten maken. En dat fluo valt, raar maar waar, soms niet echt op...zal aan de "straffe lucht" gelegen hebben met dit weer.

Verslagje is te lezen op
http://www.team2mega.be/forum/viewtopic.php?t=1211
en
http://mountainbike.in.evergem.be/Zomer ... px?_vs=0_N
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

Dr.Gonzo wrote:Dat je de pijltjes niet zag hangen was dat niet het resultaat van de vermoeidheid?

Op de bevoorradingen heb ik telkens mijn kamelenzak kunnen vullen met sportdrank ipv water!

Start was ten laatse 10u30, als je aankomt om 16u43 verklaart dit misschien ook wel iets waarom de bevoorrading weg was. :wink:
ik zag de meeste van die pijltjes wel hangen, maar regelmatig net iets te laat (geel is geen goeie kleur voor pijltjes, zeker niet met zo'n weer, bovendien hang je ze het best rechts en ongeveer op ooghoogte, iets wat natuurlijk niet altijd mogelijk is, ik vind dat je ze het best combineert met kalk op de grond - zowel negatieve als positieve aanduidingen)

ik doe geen sportdrank in mijn camelbag, is niet aan te raden

ik vertrok iets voor 10.30 en reed, redelijk op 't gemak (wegens 130 kms zaterdag, inclusief 80 kms Vlaamse Ardennen), ongeveer 20 kms per uur tot de dubbele klop met de hamer en platte band, die bevoorrading was trouwens al lang daarvoor vertrokken, zie hoger
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

cyclon wrote: ik doe geen sportdrank in mijn camelbag, is niet aan te raden
#-o voor jou of voor je camelbak ? Rare opmerking vind ik...

Ik zeg niet dat alles perfect was maar begrijp toch ook de organisatie.
Als je de 80km wil rijden en je beslist om slechts op het laatste nippertje te vertrekken én je zegt er zelf bij dat je het op een relatief rustig tempo wou doen, is de kans toch reeël dat de laatste bevoorrading reeds afgeruimd is?

Je kan toch ook niet van die mensen verwachten dat ze daar tot 17u blijven staan?

Misschien moeten ze dan maar verplichten om voor de 80km te starten tot max. 9u maar dan krijg je ook weer gezaag waarschijnlijk...
de ware
Mountainbiker

Post by de ware »

ik denk dat het zeker de vijfde keer was, dat ik deze tocht reed (5O km) en nog nieuwe stukken in't parcours, :lol: :lol: mooie aaneenschakeling van off-road stukken, :roll: goeie bevoorradingen maar inderdaad er mochten her en der zeker enkele pijlen meer hangen en aan de slitsingen (waren zeer duidelijk) mocht er nog een bevesteging geweest zijn

Daan en Co doe zo verder......een leuke mtb-voormiddag hebben we (de sasbikers) er op zitten =D> =D> =D>

enzeker tot volgend jaar, nu even enkele weken herstellen van de gekneusde ribben en dat heeft niks te maken met het mtb-en
Mojobiker
Mountainbiker

Post by Mojobiker »

Dr.Gonzo wrote:Dat je de pijltjes niet zag hangen was dat niet het resultaat van de vermoeidheid?

Groot gelijk, wie een lange afstand gaat doen, zou wat vroeger mogen vertrekken. Het is al moeilijk om genoeg helpende handen te vinden, laat staan voor een hele dag.

Mojo
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

Dr.Gonzo wrote:
cyclon wrote: ik doe geen sportdrank in mijn camelbag, is niet aan te raden
#-o voor jou of voor je camelbak ? Rare opmerking vind ik...
http://tinyurl.com/64npuo
Dr.Gonzo wrote: Ik zeg niet dat alles perfect was maar begrijp toch ook de organisatie.
Als je de 80km wil rijden en je beslist om slechts op het laatste nippertje te vertrekken én je zegt er zelf bij dat je het op een relatief rustig tempo wou doen, is de kans toch reeël dat de laatste bevoorrading reeds afgeruimd is?
ik heb niet net op het laatste nippertje beslist om te vertrekken, ben ook niet te laat vertrokken (en 10.30 is al vroeg om een tt af te sluiten) en 20 per uur is zeker niet traag op zo'n parcours, integendeel

trouwens, blijkbaar was die laatste bevoorrading er al een poosje weg:
het enige minpunt was dat ik om 9u30 ben vertrokken en na de 2de bevoorrading, waar ik samen met nog iemand een jonge gast geholpen had (derailleur eraf en wij ketting op gelegd zonder derailleur), en nadien ben ik bij 2 personen blijven meerijden aan een gemiddelde van ongeveer 18km/u en die 3de bevoorrading die kwam maar nie!!!! Bleek dat die al opgedoekt was! [-X
als dit klopt is dat, in zo'n weer, schandalig, zelfs mocht ik zelf een biba meegehad hebben (mea maxima culpa), dan nog zou ik uitgedroogd en uitgehongerd de laatste 20 tot 30 kms (inclusief 'lus' wegens geknoei met pijlen) moeten uitrijden hebben (ik had geen cash maar wel een kaart mee, maar dat bleek een visa kaart te zijn, ook stom natuurlijk)
Dr.Gonzo wrote: Je kan toch ook niet van die mensen verwachten dat ze daar tot 17u blijven staan?
neen, tot ongeveer 13.30 zou volstaan hebben
Dr.Gonzo wrote: Misschien moeten ze dan maar verplichten om voor de 80km te starten tot max. 9u maar dan krijg je ook weer gezaag waarschijnlijk...
geeuw

al bij al werd deze tocht voor mij, door een combinatie van factoren (geen biba, geen eigen bevoorrading, geen cash, een 'verdwenen' derde bevoorrading, ondermaatse bevoorradingen, geknoei met pijlen, voor mij - beetje lijdend aan 'tunnelvisie' - onvoldoende bepijling, weinig tot geen volk, warm weer, ...), niet zo'n leuke ervaring (in tegenstelling met een aantal jaren geleden toen ik hem ook reed), ook al was hij eigenlijk zeer goed begonnen (zeer mooi parcours)

maar mocht ik bvb. aan de splitsing voor de 50 kms gekozen hebben, dan zou ik er ongetwijfeld ronduit positief over geweest zijn (zeker in termen van prijs/kwaliteit)
Mojobiker
Mountainbiker

Post by Mojobiker »

Amaai, zo'n uitleg hierboven.

En toch is het simpel: u vertrekt om 10.30 tegen een gem. van 20km/u. Dan bent u aan de derde bevoorrading tegen 13.30 en dit zonder tegenslag weliswaar. Dat die mensen toen al opgeruimd hadden en weg waren, daar heb ik begrip voor. Het is nu éénmaal communietijd.

Wie een lange afstand wil doen, zou beter wat vroeger vertrekken. Maar dat is maar mijn monotome mening natuurlijk. Wie noemt het Kravaal nu monotoom???? :cry:

Mojo
gamutter
Mountainbiker
Location: Epic S-w carb - Sjump S-w carb - Sjumper M4 - Roubaix Pro D-Ace

Post by gamutter »

cyclon wrote: er zitten heel mooie passage's in, maar de laatste 20 kms vond ik monotoon (monotone ellende) en de hele organisatie is vrij amateuristisch, inclusief de bepijling (vaak geaarzeld) en de 'gedeserteerde' derde bevoorrading (de eerste stond ook al op het punt te vertrekken),

de tocht verdient een betere organisatie en veel meer volk, bij gebrek aan vertrek je beter zeer vroeg
Vroeger opstaan hé. Als je (te) laat bent, kan de bevoorrading wel als eens tegenvallen, of kan ze al opgeruimd zijn. Voor de langste afstand nooit starten tegen het einduur vd inschrijvingen. Dit lijkt mij begrijpelijk als je wat marge wilt hebben.

Ik vond het een zeer mooie rit. Goed georganiseerd, goede bevoorradingen (3 op 80 km met o.a. Powerbars die welkom waren).
Eens blijkbaar een pijltje gesaboteerd (doodlopend op prikkeldraad), maar dit kon de pret niet bederven.

Ik vind het voor de organisatoren jammer zo'n commentaar te lezen. Ze verdienen betere kritiek.
Dit is mijn tweede keer dat ik de tocht in Mazenzele doe: telkens een zeer goed gevoel aan over gehouden.
el stevo
Mountainbiker

Post by el stevo »

Ik ben afgekomen naar Mazenzele vanwege de goede commentaren en ik heb er geen spijt van gekregen! Een leuke rit doorheen een mooie streek. Een aantal uitdagende stukken en voldoende off road. Ik ben wel eens hard tegen de grond gegaan :oops: , heb ik meteen ook even ontdekt waarom we zo'n helm dragen :-?
Post Reply