15/03/2008 Gavere

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Kris74
Mountainbiker

Post by Kris74 »

Maar 2 minpunten over de TT:

- 1ste bevoorrading veel te vroeg, timing 2de ook niet ideaal...
- te weinig off-road

Deze minpunten verdwijnen in het niets, omdat deze TT volgende pluspunten heeft:

- zeer gevarieerd parcours (Zwalmstreek, Scheldevallei, Vlaamse Ardennen, Oudenaarde city, deel cyclo-cross Gavere parcours.)

-zeer rijke bevoorradingen

-prachtig weertje waardoor prachtige landschappen en vergezichten

-genoeg klimwerk (deel Molenberg, Kapelleberg, Vlaamse Ardennenstraat, Eikenberg enz...) en vettige stroken :-?

M.a.w.: ik heb ervan genoten

68.46kms - 3h22 - 20.52 gem.
dark dingo
Mountainbiker

Post by dark dingo »

hello,
was hier ook aanwezig!!daar ik maar om 14u vertrokken ben,gekozen voor de 60 km en 't was meer dan genoeg!!reeds na 3 km steken in de milt en de ganse rit eigenlijk met zéér slechte benen gereden :oops: op de eerste bevoorading vtt'tje tegengekomen en de rit verder samen afgehaspeld,ik had toen "slechts" 8 km :-? beetje vroeg om al een ravito in te lassen,zeker!!ne keer da we in de streek van zwalm en vlaamse ardennen waren,kwamen de mooiste stukken eigenlijk.tweede bevoorading na 20 km...op een tocht van 60 km al 2 bevooradingen na 20 km [-X verder op 't gemakske gereden want de benen voelden nog altijd aan als lood...en dan nog een derde bevoorading op de meest slechte plaats die je je maar kan inbeelden:pal in het centrum van oudenaarde #-o veel te druk (auto's,moto's,...)en om daar te geraken en terug op een beetje mountainbike waardig parcour te geraken verloor je veel te veel kilometers!!kon gemakkelijk op een andere plaats opgesteld worden,zonder deze omweg te moeten maken!!je kon ook maar kiezen tussen ice-tea en water en de laatste restanten van een appelsien!!dan nog verder genoten van de laatste kilometers van de tocht en nog enkele zwaantjes ingehaald,die blijkbaar de grotere afstanden onderschat hadden!!hebben toch een amusante namiddag gehad en deze mensen van "het buitenland" kunnen ons telkenjare verassen met een kompleet andere tocht...reeds een 4 keer de tt gereden en telkens een ander parcour,enkel voor dit alleen al komen we volgend jaar terug!!!
bedankt en tot de volgende...
dark dingo 8)
@ fred...bedankt voor het gezelschap!! =D>
davy
Mountainbiker

Post by davy »

dark dingo wrote:...en dan nog een derde bevoorading ...je kon ook maar kiezen tussen ice-tea en water en de laatste restanten van een appelsien!!
aha, het is jij die de laatste appelsien had, je was me net voor want ik had enkel nog ice-tea. #-o

wel wat weinig als je de 75 afwerkt...en nog 25km voor de boeg hebt.

Wel mooie streek en de portie afsfalt vond ik ook niet erg dit maakte de 75km tot een mooi trainingstochtje met hoogtemeters.
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

Zaterddagnamiddag ook deze tt afgehaspeld.Daar ik geen reisgezellen mee had van in de start,het MP 3-tje maar in de oren gestopt om zo de tijd wat rapper te laten passeren gedurende de 75 km.Aan de eerste bevoorrading Dark Dingo tegengekomen die daar nog maar amper 8 km had.Hij reed de 60,ik was nog altijd van plan van de 75 te doen.De ganse tocht samengebleven,genoten van de streek en zo wat zitten praten gedurende de tt.Aan de tweede splitsing waar de 60 de 75 verliet toch maar besloten van hem geschelschap te houden want met 2 is nog altijd leuker dan alleen.Uiteindelijk had ik er 69 op mijn teller en ik was daar meer dan content mee.Mooie streek met de welgekomen road,de laatste bevoorrading was misschien zo goed als uitgeput maar de braadworst en de "valeir" maakten deze namiddag meer dan geslaagd.Parcours was goed en ik vond het lastiger dan vorig jaar.Benieuwd wat het volgend jaar wordt.Als de datum weer zo goed valt als dit jaar ben ik er zeker terug bij.

Grtn,vtt-tje
Knurrebikers lady
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Expert Fsr - Thompson Trail - Zannata koersfiets

Post by Knurrebikers lady »

Zaterdagmorgen iets voor 10u met Knurrebiker Marnix gestart voor deze mooie TT. Anglo Boy Barty en Zoef zouden de rit vroeger aanvangen.

Gezien parcoursinfo en nodige hoogtemeters was doseren de noodzaak.
Teneinde Knurrebiker Marnix bij aankomst niet te lang te laten wachten, gekozen om de 2e lus van de 75 km over te slaan en de rest van het parcours verder te volgen.

Enkele mooie off-road stukken, pittige beklimmingen, soms langere verbindingsstukken op de weg, maar eindresultaat was de moeite.
Aangekomen na 3u45 bikefun, met 72 km op de teller à avg 19,2.

Nadien nog eventjes bijgepraat met Herders Dierderik, Scubaluc, Alex en tot besluit gekomen dat we best nog veel trainen #-o en lange afstanden rijden willen we die 125 "helle"kms van de Herdermarathon uitrijden...
(Misschien helpen onze snowboardhoogtemeters ook een beetje [-o< )

Enige minpuntje (cfr. eerder aangehaald):
Twee bevoorradingen na 21 km om nog maar 1 bevoorrading te hebben met nog 50 km voor de boeg...

Tot volgend jaar !
sliekske
Mountainbiker

Post by sliekske »

Zaterdag morgen aangezet met uncle Sam voor de 75 km.
De beentje voelden niet goed en een onzachte botsing tussen boompje en knie #-o deed de boel helemaal geen deugd.
De ganse tocht hetzelfde senario bergop in de achtervolging en bergaf het gaatje dichten :oops:
Ik heb best kunnen genieten van deze rit.
Volgend jaar zeker terug
zwiebertje
Mountainbiker

Post by zwiebertje »

@knurrebikerslady:heb je zien aankomen in gezeldschap van...net toen ik vertrok op
parking 2(mocht je je afvragen wie er trompte met de wagen daar)??
In ieder geval ben je goe bezig,t'is maar 50 km erbij voor de herdersmarathon! :wink: :lol:
Kan je ook zeggen dat je hier een 10-tal km gedaan hebt van de herdersmarathon(en t'was niet in Gavere zelf)! :bounce:
En tegen dan zal het lekker warm zijn en overal droog en goed berijdbaar! :bounce: [-o< :lol:
Knurrebikers lady
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Expert Fsr - Thompson Trail - Zannata koersfiets

Post by Knurrebikers lady »

@Zwiebertje:
Int gezelschap van Knurrebiker Marnix, er was inderdaad iemand die toeterde. Kon helaas niet zien wie in de auto zat en wist niet of 't naar ons was.
We b.Blijven trainen, volgende week wat snowboard-hoogtestage (en nodige après) en nadien afstanden wat opdrijven voor de komende marathons.

Misschien tot binnenkort of op de Herdersmarathon !

Grtjs
Wacky Racer Bontempi
Mountainbiker

Post by Wacky Racer Bontempi »

Verslag van de Wacky Racers kan je hier lezen!
Post Reply