le Wissantaise 2008
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Alles staat klaar !
Zelfde scenario als vorig jaar:
met de fietstenue én onze 'valieze'.
We maken d'er immers een tweedaagse van !!!
Met de mannen fietsen terwijl de dames wat gaan wandelen, om daarna eens lekker te relaxen en vrijdagavond terug huiswaarts te keren !
Da's de échte wissantaise !!!
tot seffens !!!!
Zelfde scenario als vorig jaar:
met de fietstenue én onze 'valieze'.
We maken d'er immers een tweedaagse van !!!
Met de mannen fietsen terwijl de dames wat gaan wandelen, om daarna eens lekker te relaxen en vrijdagavond terug huiswaarts te keren !
Da's de échte wissantaise !!!
tot seffens !!!!
- Steven vd Eynde
- Mountainbiker
- Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III
Post by Steven vd Eynde »
Yes yes, mn eerste Wissantaise. Alles in gereedheid gebracht. Niets aan het toeval overgelaten. Nu nog juist goeie benen...HanZi wrote:zo,alles klaar voor morgen....
- Steven vd Eynde
- Mountainbiker
- Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III
De Rush ligt in den auto... Had nog getwijfeld tussen deze en de Zaskar, maar daar ligt een koerscassette op voor de moment en waarschijnlijk kan ik morgen ergens achteraan een 32 gebruiken...
Taurine ligt nog uit elkaar sinds de RVV... Heb nog een bestelling van stukken bij Herder Ben liggen. Eens die stukken bij mij geraken, mag ie weer van stal...
En bij jou? Nieuwe fully of de Lefty-Endorfin?
Taurine ligt nog uit elkaar sinds de RVV... Heb nog een bestelling van stukken bij Herder Ben liggen. Eens die stukken bij mij geraken, mag ie weer van stal...
En bij jou? Nieuwe fully of de Lefty-Endorfin?
- Steven vd Eynde
- Mountainbiker
Allez, als het morgen dan niet loopt zoals gewenst, kan ik het toch al een beetje op het materiaal steken... 'Het is immers een Hardtail-rit...'
Allemaal een goei nachtrust! Ik heb het gehad voor vandaag...
Allemaal een goei nachtrust! Ik heb het gehad voor vandaag...
- Herder Scubaluc
- Kerstman
- cowboy peter
- Mountainbiker
Post by cowboy peter »
deze morgen vertrokken om 6u15 met een stralend zonnetje , maar net voor calais kwamen dreigende wolken opzetten. Tegen dat ik in Wissant was vielen de eerste druppels al naar beneden. Dus gestart tussen de regenbuien, die ons (GP, Hanzi en Traxer) al snel inhaalden. Starten op een rustig tempo gezien er veel km en hoogtemeters op het programma stonden (1550 voor 100km). Na 10km een eerste plezante glijpassage in een bosje , en het zou voor mij bij deze blijven, want in het lang stuk vals plat , naar de 1e bevoorrading was het opeens uit met de pret: derrailleurpat afgebroken > einde rit voor mij. Terwijl ik stond te wachten in de bev. op de depannagedienst, kwamen nog meer bikers toe met hetzelfde probleem (5man met afgebroken derailleur in 1/2h tijd). Waarschijnlijk zal het te maken hebben met kleine steentjes in de derailleur, want van chainsuck was geen sprake. Toen na 3/4h duidelijk werd dat de depannagedienst nog een tijdje op zich zou laten wachten, wegens overbelast, en ik ferm kou stond te lijden, heb ik besloten om +- 7km te voet terug te keren. Gelukkig kon ik hier en daar nog eens een afdaling meepakken op de fiets.
Eenmaal ter plaatse bleek dat er heel veel bikers wegens de aanhoudende regen de tocht ingekort te hebben. De omstandigheden waren idd niet ideaal, alhoewel rond 11u de zon er opnieuw doorkwam.
Mijn besluit voor deze rit: zeer mooie omgeving, nergens plat en we zullen zeker nog terugkeren, maar dan liefst onder een stralend zonnetje.
Eenmaal ter plaatse bleek dat er heel veel bikers wegens de aanhoudende regen de tocht ingekort te hebben. De omstandigheden waren idd niet ideaal, alhoewel rond 11u de zon er opnieuw doorkwam.
Mijn besluit voor deze rit: zeer mooie omgeving, nergens plat en we zullen zeker nog terugkeren, maar dan liefst onder een stralend zonnetje.
- BertenFocus
- Mountainbiker
Post by BertenFocus »
Vanmorgen met z'n drieën in Gistel vertrokken rond 7u15. Vertrokken voor de 70km maar door regen en omstandigheden wijselijk besloten om toch maar voor de 55km te gaan.
Gelukkig heeft geen van ons serieus materiaal pech gehad... nochthans hebben we er ongelooflijk veel tegen gekomen die minder geluk hadden (zie bericht hierboven...)
Zeer leuk parcours, jammer dat ik m'n schaatsen niet bij had
Voor herhaling vatbaar, maar dan liever met mooi weer.
Parcours te volgen via: http://trail.motionbased.com/trail/activity/5540543
Gelukkig heeft geen van ons serieus materiaal pech gehad... nochthans hebben we er ongelooflijk veel tegen gekomen die minder geluk hadden (zie bericht hierboven...)
Zeer leuk parcours, jammer dat ik m'n schaatsen niet bij had
Voor herhaling vatbaar, maar dan liever met mooi weer.
Parcours te volgen via: http://trail.motionbased.com/trail/activity/5540543