17/02/08 Aarsele

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
tobi
Mountainbiker

Post by tobi »

Vandaag gestart te aarsele.
M'n start begon al goed, heel de forumtrein stont al klaar voor vertrek en ik moest mij nog gaan inschrijfen #-o
Na inschrijfen klaar voor vertrek en mee gebold tot aan de poelberg.
Toen dak uit de technische passage kwam van de poelberg was heel de bende plots weg.
Kheb dan alleen doorgereden tot iets na de tweede bevoorrading waar dak hanzie en lichterveldenaere tegen kwam prutsend aan hanzie zijn fiets.
Hij kreeg de snelspanner van zijn fietswiel niet meer dicht, heeft een tangetje gaan vragen bij een boer zodanig dat hij de tocht tog nog kon voortzetten.
zo hebben ik en lichterveldenaere de tocht verder gezet tot aan de derde bevoorrading.
Daar kwam hanzie weer opduiken, de rest van de tocht dan verder afgelegd met hem.

Twas de eerste maal dak aarsele reed.
Ben aangenaam verrast, khad er veel minder van verwacht!
Dus, tot volgend jaar :-D

Grtz tobi
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

Na de uitgeregende versie van vorig jaar (wat ik persoonlijk liever had) met plezier teruggekeerd voor een diepgevroren versie. Wel lastig bij enkele dreven en velddoorsteken met spoorvorming, maar gezien het parcours kon mij dat geen moer schelen. Al een heel jaar was ik aan het uitkijken naar de nieuwe TT in Aarsele.

Een parcours waarvan ik persoonlijk zot ben en waarvan je er niet veel meer vindt. Fantastisch hoe deze nog jonge organisatie zo creatief met een offroadarme streek omgaat. =D> =D> Niet iedereen is uiteraard zot van veld- en weidedoorsteken, maar voor de liefhebbers is dit echt wel de max! Ook bijzonder inventief hoe sommige stukken helemaal uitgemolken worden, een spoorwegberm, de Poelberg (gelukkig dat die beklimmig droog was, ik waande me bij momenten in de Ardennen - een singletrack tussen de bomen omhoog!) en ook opvallend de slotstrook. Misschien een beetje kort in die bochten, maar ik zou niet weten waarom ik onder de linten door moest gaan zoals sommigen deden. 't Was er misschien wat over, maar vergeef het deze enthousiaste parcoursbouwers. Veel liever zo, dan fantasieloze tochten die dreef in, dreef uit rijden, altijd maar rechtdoor. Dit was gewoonweg fantastisch!!! :bounce: :bounce:

Tijdens het duel na een flitsende VTPP'tje-start 21km aan de leiding gereden :-D tot de duellisten met de derde man voor hun wiel passeerden. Jammer voor de club dat HanZi door pech uitviel #-o (ondertussen was ook mijn ritme compleet weg), maar proficiat aan de cowboy voor zijn welverdiende 'overwinning' in een technisch parcours. =D>

Verder een goede organisatie (enkel wat oppassen met de bepijling bij lussen). De derde editie voor 2009 staat al in het rood op de agenda!
Last edited by Lichterveldenaere on Mon 18 Feb 2008 00:56, edited 2 times in total.
sofeurken
Mountainbiker

aarsele

Post by sofeurken »

ja,na verleden jare een gans jaar naar uitgekeken,aarsele 2008.nog niet half zo zwaar of verleden jaar maar we hebben ons toch goed geamuseerd en den tocht was zeer de moeite om te rijden.die mannen doen echt hun best om er wat moois van te maken.de bevooradingen waren echt de max,zelden gezien ,een voorbeeld voor velen.we hebben er allen van genoten,hij staat al in den agenda voor t naaste jare
marge
Mountainbiker

Post by marge »

Voor diegenen die willen weten hoe het zou zijn als het geregend had: Je had vorig jaar moeten komen :wink:
Eigenlijk was het in vergelijking met vorig jaar een 'snelle' rit dankzij de vriestemperaturen. Laat het volgend jaar een normaal weertje zijn met normale temperaturen en het wordt weer stoempen.
Behalve de linten op het eind aan het speelpleintje (iets van het goeie teveel) was deze tocht PRACHTIG. Van mij krijgt hij al het statuut van 'klassieker'.

Iets voor de 2e bevoorrading tot aan het eind in het wiel gekropen van drie 'oude knarren' (en dat bedoel ik zeer respectvol) van Markegem (truitjes van Nachtergaele). Oa één met een 29'er en één met een crossfiets. Chapeau mannen wat jullie nog uit de kuiten kunnen halen. Ik ben genen pannenkoek maar had bij momenten moeite om te volgen. Sjonge jonge.
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

Gans de week naar deze tocht toegeleefd met 't gedacht van om mijn vel duur te verkopen. Heel de week droog, en dan nog een vriesnachtje zorgden voor een parcours waar ik mij voluit kon op uitleven. Weidedoorsteken en akkers zijn normaal gezien mijn ding niet, maar zoals ze er vandaag bijlagen is het wel spek naar mijne bek, vooral in combinatie met de juiste fiets en banden. Na 10km samen met Hanzi een eerste versnelling, maar tevergeefs GP reed in een mum van tijd het gat toe. Op het technisch parcourske op de poelberg =D> nogmaal geprobeerd, met meer succes helaas koos GP een beter traject in een zeldzame ploeterstrook. Na de 2e passage van de poelberg kwamen we in een weide die er amper beter bij lag dan vorig jaar, waar we lichterveldenoarke en VTTtje die de 1e bevoorrading overgeslagen had verlosten van de koppositie. Na de 2e bevoorrading kwam een lastig bergske, waar ik alles moest geven om Hanzi bij te benen. VTTtje die ook deze bevoorading overgeslagen had bracht GP terug in ons wiel. De daaropvolgende boerewegel was bijna het einde voor Hanzi die zijn achterste vervaarlijk de lucht in gooide [-X een voorbode van wat nog zou komen. Na 30km eindelijk een demarrage van GP , die even verder gecounterd werd door een versnelling van Hanzi. Helaas om te winnen moet je rechtblijven en dat was niet het geval. Na ons geverifieerd te hebben dat er geen lichamelijke schade was, bleven we traag verder rijden tot we hoorden dat hij materiaalpech had. Helaas voor Hans, maar zo kreeg VTTtje gelijk: geen Hans op het podium. Ook VTTtje vond het nodig om nog eens een duikske te maken #-o .De laatste 10km werden op een iets rustiger tempo uitgereden , Nog een laatste inspanning in het laatste offroad funstukje, waar GP mij ook mijn pleziertje liet.
Schoon tochtje (ja, als je plezier hebt, en de benen zijn goed is't altijd een schoon tochtje)
Enorm veel privé, en hier en daar een aangelegd technisch stukske =D> . Dit kunnen we alleen maar toejuichen
Minpuntje: Teveel bevoorradingen, gelet op de weersomstandigheden, en het vlot berijdbare parcours. (de 3de bevoorading hebben we dan ook overgeslagen)
Knurrebikers lady
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Expert Fsr - Thompson Trail - Zannata koersfiets

Post by Knurrebikers lady »

Chapeau aan deze jonge organisatie voor het uitstippelen van een leuk parcours met veel off-road, privé paadjes, veldwegels en voor de toppers de afgebakende parcours in de bosjes en op het einde.
Kortom alles was vandaag aanwezig =D> =D> =D>

Dankzij de plaatselijke fietshersteller toch de rit kunnen starten (remkabel bevroren en remmen bleven dicht...) Merci hiervoor !

Al snel werd duidelijk dat men veel tijd en werk had gestoken om iedere biker tevreden te stellen. De rit aangezet met Zoef de Haas en Angelobikers Barty, Banane en ? Angelo (sorry naam vergeten)
Tempo Angelobikers en Zoef te hoog en gezien ik niet meer kon dan proberen hun achterwiel te volgen, hen aangeraden niet op mij te wachten :oops: . Materiaalpech Barty bijna de rit doen stoppen, doch hij heeft de kop niet laten zakken en met gepiep en gekraak de tocht uitgereden. Nadien nog eentje gedronken en tevree huiswaarts.

Besluit: Mooi parcours gereden met soms lastige stukken die uitmondden in enige slippartijtjes. Twee keer gevallen maar gelukkig telkens op de voetjes terecht gekomen. Wel paar minder gelukkigen gezien...
Drie buffetten van bevoorradigen (weinig elders gezien), prima afspuitstand en bewaakte fietsenstalling.

Proficiat Tegenterters =D> =D> =D>

PS:
:evil: Aan de persoon die een rail van mijn fietsrek pikte (stuk buis waar wiel moet opstaan):
Tis nie omdat gij uw gerief verliest of ze uw gerief stelen dat ge andermans zaken moet inpikken !!!!!! Ge moet der met uw pollen vanaf blijven :evil:
Gelieve zo eerlijk te zijn en dit bij uw eerstvolgend rit aan organisatie af te geven of ongemerkt ergens aan inschrijving/gebouw te leggen aub.

En als iemand iets gezien heef, let me know [-o<
Mijn auto is een grijze VW Golf en stond als 1e geparkeerd op de hoek nieuwbouwwijk als ge vanuit Kanegem de kasseibaan richting Aarsele rijdt.
barty
Mountainbiker

Post by barty »

Gisteren ook samen met Anglo Boys Peter,Banane en Youri gestart. Ook Zoef stond ons op te wachten aan de start en Knurre die vond het niet meer dan normaal dat we beetje op haar moesten wachten :wink: . Helaas na +/- 1 km sloeg het noodlot al een eerste keer toe, voorderailleur sloeg een beetje dubbeltoe na een ongetwijfeld te grote krachtoverbrenging van mijn benen op de pedalen :wink: Efkes gestopt bij ne sympathieke boer en met een platte tang mijnen derailleur terug proberen rechten, helaas iets te enthousiast ...en een stukske derailleur afgebroken vanaf toen enkel nog middenste blad. Lekker genoten van de weidedoorsteken, mooie technische stukken rond de Poelberg. Na de tweede bevoorrading(iets te dicht bij de eerste bevoorrading vond ik ) besloot mijn derailleur om mij een beetje souplesse bij te brengen en enkel nog op het kleinste blad grrr #-o Zoef en de Andere Anglo Boys waren toen al een tijdje met de Noorderzon verdwenen en dat plaatste mij dan weer in pole-positie om Knurre een paar keer tegen de vlakte te zien gaan, gelukkig zonder erg. Op het laatst stond ik echt wel te kijken dat we zomaar door diene boer zijn "pretpark" mochten rijden, chapeau voor dienen mens.
Dit was een mooie organisatie en voor mij toch wel verrassend veel off-road voor deze streek. Na de 82 km van zaterdag had ik behoorlijk goede benen, maar helaas den techniek liet me een beetje in de steek. Zal blij zijn als mijn nieuw fietske er is.
Na de rit nog uitgebreid geproeft van de plaatselijken beenhouwer zijn "gekapt" en het calorieverlies weer op peil gebracht tijdens nen aangenamen après.

@ Knurrebikers Lady : Het is de ANGLO BOYS , De Angelo Boys zoals jij het omschrijft, lijkt verdacht veel op de naam van één of ander Homo Clubje #-o #-o , Niet dus.
OrbeaBiker
Mountainbiker

Post by OrbeaBiker »

Prachtige tocht in een prachtige omgeving, en al wat een MTB'er maar kan wensen, MAAR ...
In de eerste kilometers al lek gereden op die grote betonplaten aan de ingang van de eerste wei, en ik was niet de enige die door de zon het obstakel niet had gezien.
Geen erg, vlug even andere binnenband ... en met wat hulp van onze techneut GP was het snel geklonken ... jammer dat de reserve binnenband ook lek was :-? Nog een andere binnenband van GP om verder te kunnen doen, maar heb hem toen gezegd dat hij beter kon doorrijden om het treintje niet te missen (dus heb ik bijgedragen aan zijn overwinning zeker :roll: )
De eerste die (na 5 minuten) stopte met een pomp bleek met een 'zuig'pomp rond te rijden ipv een blaaspomp #-o .Gelukkig ook nog andere pomp gevonden, en zo kon ik na een klein halfuurtje verder.

En dan na 4,66 km ....
Wil me in de wei niet geven t.o.v. mijn achtervolger en opteer voor een 'snel' spoor .... helaas te laat de prikkeldraad gezien op de grond ... jumpke erover ... om dan aan een redelijke snelheid toch in de prikkeldraad omheining te eindigen ... broek gescheurd maar niet gewond. Toch nog even dank aan mijn achtervolger om mij te verlossen van de prikkeldraad, of ik hing daar waarschijnlijk nog te bengelen ...
Draadje kilometerteller naar de vaantjes, dus op de 'teller' rijden zat er niet meer in.

Bij de laatste afdaling op de Poelberg nog de 'anderen' wat te volgen, om dan te ontdekken dat we mis gereden waren #-o

... de goesting was er dan ook volledig uit en heb, toen ik Aarsele city zal blinken', dan maar geopteerd om recht naar de finish te rijden :oops:

Volgend jaar opnieuw present, want de technische stukken waren echt de moeite. Proficiat aan de organisatie, enkel nog iets doen aan de &"#@! betonplaten.
jervanheg
Mountainbiker

Post by jervanheg »

OrbeaBiker wrote: Bij de laatste afdaling op de Poelberg nog de 'anderen' wat te volgen, om dan te ontdekken dat we mis gereden waren #-o

... de goesting was er dan ook volledig uit en heb, toen ik Aarsele city zal blinken', dan maar geopteerd om recht naar de finish te rijden :oops:
Aha, gij waart dus de man zonder kilometriekske. Ik was de man die
- de gereden afstand doorgaf
- je deed verkeerd rijden aan de Poelberg (....ik volgde ook anderen)
- je rechtdoor stuurde naar het dorp
jodelaietie
Mountainbiker
Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker

Post by jodelaietie »

tobi wrote: Toen dak uit de technische passage kwam van de poelberg was heel de bende plots weg.
Grtz tobi
Ja Tobi , net voor we aan dat miniboske kwamen riep Veeteeteetje tegen de Cowboy , "mok mor dat ge weg zit achter da busselke hier". CP liet het zich geen 2 keer zeggen en trok volle bak door precies ne kamikaze, zat juist in zijn wiel met Hanzi achter mij . Ik heb zowat iedere boom/tak gepast om CP te kunnen volgen.
Toen we uit het "busselke" kwamen heeft Hanzi nog eens gedemarreerd naar de Cowboy. Vandaar dat er waarschijnlijk een serieus gat zal geweest zijn.
Uwe slalomtechniek van op uw hoogtestage kon wel van pas komen daar.
Post Reply