28/12/07 Gits

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
kodokadé
Mountainbiker

Post by kodokadé »

Net terug van Gits. Ze hebben daar geen bergen rond Gits maar het is wel geen meter plat. Mooi weer, enkele lastige stroken, goeie bevoorrading, goeie bike wash, goeie douches,...kortom een geslaagde organisatie!
Volgend jaar komen we zeker terug!
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

Alles is al gezegt denk ik. Goeie rit met ietwat veel weg maar wel enkele toffe stroken en een zo goed als perfecte organisatie. Zéér goed ontvangen bij de Bakker die ons wist te vertellen dat het off-raod gehalte volgend jaar wat hoger zal liggen. We zijn benieuwd, want als het er in dezelfde toestand als vandaag zal bijliggen zou dat wel eens zéér zwaar kunnen worden (maar dat heb ik graag).

Bakker, AMG, Slijkske en natuurlijk ook de rest van de bende, bedankt voor de toffe dag. Ik en me echt gejeund vandage =D> =D> =D>
henkieboy
Mountainbiker

Post by henkieboy »

eest en vorol merci wakkere bakker =D> =D> voen de jeniever en de toarte, en biest da ma wieder doa woaren kwam heel de forum meute doar ook toe zodak nen kee nen poar oanzichten up ol die namen kunn plakken (alhoewel dak ne hele slichten zien in tantoeden van oanzichten . mo kpeizen dak der nu toch wel ne poar gon antoeden ) Tenigste dak mien ofvragen is wo dat dien tring(forum) bleef #-o #-o . (espress e bitje vroeger aangezet van bie w.b.) wa we zein in us zelven die mann gon us ier subiet vorbie vliegen , mo van heel de rit geen ene forumer mi gezien (allé , toch geen tring).Ja de rit van vandage , (nu leesbaar maken voor de verdwaalde limburgers of antwerpenaars) Na de eerste bevoorading al vlug Rik c. en benny moeten laten gaan. (wegens te vlug waarschijnlijk) Dan maar samen met klemmertje de rit uit gereden . nen toffen toer met hier en daar een beetje asfalt (ik gaf der ollesiens nie omme) een paar zware modderstroken , zeker de tweede keer de berg op juust voor de splitsing begon toch wel heel vettig te liggen. Alleen de bepijling was op een paar plaatsjes misschien een beetje te weinig.(tkost ook deur de lege zunne zien zulle da we der een poare nie gezien en) mo voen de reste was em dik inorde , En oj toen nog klemmertje der bie et die voor de eerste keer met klikpedalen reed die toen nog veel te vaste stonden ( aan de eerste bevoorading ging ik binnen in de hangaar en klemmertje kwam nie achter , ik dacht dat em geen dorst had maar toen ik terug buiten kwam zat em nog op zijne fiets doordat hij niet uit zijne pedaal graakte )(dan maar een beetje losser gezet)ondertussen had em wel al een paar keer kennis gemaakt met de grond. spijtig dak zo vlug weg moest na de rit anders ging ik toch nog ne paar leffes meer genuttigd hebben :drunk: :drunk: (ze smakten mien). Allé , mannekens toet tjoarend ee voe de volgende verbeterde versie van junder toer
tobi
Mountainbiker

Post by tobi »

grote plateau wrote: @tobi:goe zorge dragen voor uw liefken hé. :wink:
Ja zeid maar zeker :-D

Ik vond de tocht beter dan verwacht...
Khad hem nog nooit gereden... twas iets nieuws :-D
De bevorading bij de bakker en slijkske waren uiteraard een van de hoogtepunten :-D
Mercie daarvoor ;-)

Ook gestart me den forumbende :-D Altijd leuwk 8)

Grtz
rik c
Mountainbiker

Post by rik c »

Gits, met de 15-jarigen AMG die ons uitzwaaide op de grote baan en even verderop De Wakkere Bakker die ons verwelkomde (of is't verwelkwam :wink: ) en trakteerde op jenever en lekkere gebakjes. Prachtige vent, toch ! Ook de mannen van de forumtrein kwamen alras het etablissement binnen gewandeld, waarbij onze Benny meteen kon verbroederen met één van zijn vroegere Jabbeekse zielsverwanten.
Merci Bakker voor de opkikker, en meteen konden we vertrekken voor een tocht die er t.o.v. vorig jaar duidelijk op vooruit was gegaan. Bepijling was oké maar op enkele plaatsen was 't toch aandachtig kijken geblazen. 'k Denk bvb. dat er wel verschillende zullen zijn geweest die, ofwel de lus van anderhalve km net voor bevoorrading 1 zullen gemist hebben, of zelfs die bevoorrading helemaal zullen hebben gemist.
Enfin, zoals gezegd, 't was dus gewoon een kwestie van uitkijken.
De offroad stukken waren overal goed en probleemloos berijdbaar. 't Was af en toe lekker vettig, vaak glijden en schuiven, en een paar keer ferm moeten stoempen (o.a. de klim die 2 keer moest worden genomen).
Af en toe wat lange stukken road, maar de opstekende wind maakte die dan weer extra zwaar - en als 't wind van achter was, extra plezant. De fantasietjes op en rond het voetbalveld van Dominiek Savio waren geslaagd, en met een laatste blik op het café Belle Vue (waar we vorig jaar met het W.K. twee dagen naeen heel diep zijn gegaan:drunk: ) konden we via een klein ommetje terug richting Sadef, waar de inspanningen ondertussen toch al behoorlijk in de benen waren gekropen. Gelukkig was daar toch net op tijd weer , de . . . Wakkere Bakker die, op zijn vrouwvelo, kop trok en ons zo naar de finish loodste. Dik in orde, Gits !
ansbiker
Mountainbiker

Post by ansbiker »

Het toerke gereden rond 13u met bouwerke ed en dirty fox. Ik vond het een leuk toerke met de vele heuveltjes (vooral dieje die we 2 keer mochten doen) :-D
Nog een kleine tip voor de organisatie: bij knooppunten is het handig om een paar pijltjes in voorraad te hebben met een volledig witte achterkant. Dit om misverstanden te voorkomen. Voor de rest een geslaagde organisatie.
sergo
Mountainbiker

Post by sergo »

Vandaag de pijltjes opgekuist, mooie tocht met enkele toch wel zware stukken, het weer was prachtig voor een zaterdagnamiddagritje.
Hopelijk kunnen we de forumbikers ook op onze TT verwelkomen.

2de Heuvelrugroute van de KWB Oostnieuwkerke te Westrozebeke
Filip287
Mountainbiker

Post by Filip287 »

Gisteren ook naar gits afgezakt en ik heb er naar mijn kunnen een zwaar parkoer getroffen. Ik had ook al enkele weken niet meer op mijn bike gezeten wegens tijdgebrek en dat voelde ik duidelijk. Laatste 10 kilometers gereden met verkrampte bovenbenen. Kon na een val in het bosje zelfs niet meteen meer op de fiets. 'k Heb daar zo'n 5 min gezeten in het gras voor ik mijn benen terug kon strekken. Amaai die krampen das echt nie te doen. IK heb daar wel meer last van. Ik denk toch van eens mijn dokter te raadplegen. Ik kon bij de aankomst zelfs niet van mijn fiets komen zonder eerst te strechen. Misschien hebben er mij daar wel zien sukkelen.

Voor de rest mooie, pittige tocht, een pluim aan de organisatie. Enige minpunt was de bepijling op sommige plaatsten zoals hierboven reeds beschreven.

Groeten Filip
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

Filip287 wrote:Laatste 10 kilometers gereden met verkrampte bovenbenen. Kon na een val in het bosje zelfs niet meteen meer op de fiets. 'k Heb daar zo'n 5 min gezeten in het gras voor ik mijn benen terug kon strekken. Amaai die krampen das echt nie te doen. IK heb daar wel meer last van. Ik denk toch van eens mijn dokter te raadplegen. Ik kon bij de aankomst zelfs niet van mijn fiets komen zonder eerst te strechen. Misschien hebben er mij daar wel zien sukkelen.
Groeten Filip
Wel Filip,toen jij daar verkrampt lag in dat bosje,hebben we jouw met het forumtreintje gepasseerd.Herrinner me dat er daar iemand op de grond lag,maar je was niet aan het kermen van jouw krampen.
Op het moment zelf daar geen aandacht aan gegeven maar nu jij dit hier post....

Blijven trainen,Filip.
En zoveel mogelijk die bike op en kilometerkes doen!!!
Niet stilvallen want rust roest!!!
kenny
Mountainbiker

Post by kenny »

veeteeteetje wrote:
Filip287 wrote:Laatste 10 kilometers gereden met verkrampte bovenbenen. Kon na een val in het bosje zelfs niet meteen meer op de fiets. 'k Heb daar zo'n 5 min gezeten in het gras voor ik mijn benen terug kon strekken. Amaai die krampen das echt nie te doen. IK heb daar wel meer last van. Ik denk toch van eens mijn dokter te raadplegen. Ik kon bij de aankomst zelfs niet van mijn fiets komen zonder eerst te strechen. Misschien hebben er mij daar wel zien sukkelen.
Groeten Filip
Wel Filip,toen jij daar verkrampt lag in dat bosje,hebben we jouw met het forumtreintje gepasseerd.Herrinner me dat er daar iemand op de grond lag,maar je was niet aan het kermen van jouw krampen.
Op het moment zelf daar geen aandacht aan gegeven maar nu jij dit hier post....

Blijven trainen,Filip.
En zoveel mogelijk die bike op en kilometerkes doen!!!
Niet stilvallen want rust roest!!!
Huh, waar was dat?
Had jij dan nog tijd om rond te kijken :roll: #-o
Post Reply