vroeger at ik frieten bij de vleet (nu ook niet wat je noemt gezond he) en toch gene gram bij komen he...is wel zo ik eet ni veel koekjes en drink geen alcohol...
over koekjes dit : de grootste vuiligheid dat er is, koekjes zitten vergeven van de transvetzuren die een nefaste invloed hebben op je cholestorol (slechte chol.) transvetzuren zijn de kwaadste, nog slechter dan de verzadigde vetzuren.
het is wel zo ik heb vanzeleve geen alcohol gedronken (op die paar keer voor mijn 16jr na, nadien mocht het en was het nimmer plezant
nu let ik veel meer op mijn voeding en de resultaten zijn ernaar ook...
ikzelf train 6 op de 7 dagen (zaterdag niet dus) zowel massa (met gewichten dus) als zuiver fietsen en ergo, ook niet altijd gemakkelijk want ik begin (varierend) de ene dag om 5 u de volgende om 4u...ben vroeger thuis dan de rest maar moe ter ook vroeg in kruipen plus da tik dan nog eens buiten sta het grootste deel vd dag...
maar waar een wil is is een weg, zolang de wil niet weg is uiteraard...
en idd al die grammen zijn idd wa overroepen, want meer massa is ook meer kracht en minder nutteloze ballast zoals vet. ik ben ook goeie klimmer (voor alle duidelijkheid : op alle terrein) en heeft meer met mentaliteit -lees : wilskracht- dan met gewicht te maken. ik weeg er 86-87 opt moment voor 1.94 meter.
mijne fiets is wa lichter geworden ik wa zwaarder
btw : ik doe ni aan bulken ik kom droog massa bij, ben ni voor da bulken en cutten, lijkt me tamelijk stresserend voor het lichaam
voor de rest zou ik zeggen : kennis is mcht, dus veel lezen en kennis op doen, komt je trainingen ten goede