18/11/07 De Panne Beach Endurance
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Ik vraag mij af wat de meerwaarde is van het binnenrijden van Bray Dunes: in iedere bocht vielen bikers als vliegen. In de eerste ronde zelfs een fameuze tuimelperte gezien over gans het wegdek in het stuk rechtdoor. Gelukkig hierbij zelf niet betrokken geweest.
Inderdaad jammer van de te vroege start, ik hoorde dat één van de starthekkens een te vroege verschuiving van het pak veroorzaakte. Om herrie te vermijden heeft men dam maar de start vroeger gegeven: er was wel degelijk een startschot.
Zelf binnen in 2u07, uitkijkend naar de uitslag. Toch vastgesteld dat de weerman (opklaringen) het wat anders voorzag voor vandaag. Wat mij ook opviel waren de vele "natte stroken", als ik mij goed herinner waren deze bij de vorige edities niet zo talrijk: of komt het door het "verkwikkende effect" dat ze mij zo talrijk leken.
Inderdaad jammer van de te vroege start, ik hoorde dat één van de starthekkens een te vroege verschuiving van het pak veroorzaakte. Om herrie te vermijden heeft men dam maar de start vroeger gegeven: er was wel degelijk een startschot.
Zelf binnen in 2u07, uitkijkend naar de uitslag. Toch vastgesteld dat de weerman (opklaringen) het wat anders voorzag voor vandaag. Wat mij ook opviel waren de vele "natte stroken", als ik mij goed herinner waren deze bij de vorige edities niet zo talrijk: of komt het door het "verkwikkende effect" dat ze mij zo talrijk leken.
- raketwomanFIE
- Mountainbiker
Post by raketwomanFIE »
wanneer komen die uitslagen maar op de site?
of waar unt ge die terug vinden??
of waar unt ge die terug vinden??
- alainvwbike
- Mountainbiker
Post by alainvwbike »
Ja men heeft in de rapte nog een schot gelost,maar toen waren de eersten al weg hoor!!De bende was niet meer te houden toen we over de eigenlijke starthekken waren geklommen.elie wrote:Inderdaad jammer van de te vroege start, ik hoorde dat één van de starthekkens een te vroege verschuiving van het pak veroorzaakte. Om herrie te vermijden heeft men dam maar de start vroeger gegeven: er was wel degelijk een startschot.
Maar de reden dat we erover moesten klimmen weet ik ni!
Ik vond de bevoorraading wel maar zwakskes.Daar had wel wat meer volk mogen staan en langs 2 kanten van de Weg!!
Ik zat in pelotoneke en toen ik passeerde kon ik niks aanpakken want ze hadden niks meer vast!?
- long fellow
- Junior redactielid
- Location: Cannondale met 2 wielen, remmen ed, spaar nu voor een mistlamp
Post by long fellow »
Proficiat- Prachtige foto'smxworld wrote:Berckmans echt wel te sterk voor de concurrentie. De enige die in zijn spoor kon blijven was Andy Capelle, de anderen waren na de eerste ronde al uitgeteld.
Fotoreeksje gemaakt .....
http://www.pbase.com/mxworld/image/89137477
- robin
- Mountainbiker
man da was nogal eens een koers,
kwas mee met de eerste 50,toen er daar een in bray-dunes tegen een auto is geknald en een stuk of 15 man de grond in lag,natuurlijk 30plaatsen verloren,na ronde 2 een dipje gehad,in de laatste halve ronde heb ik nog een remonte gedaan,nog een stuk of 20 man ingehaald
ben ergens bij de 1ste 120 aangekomen
ben wel tevreden,maar ben nog aan het ontdooien

kwas mee met de eerste 50,toen er daar een in bray-dunes tegen een auto is geknald en een stuk of 15 man de grond in lag,natuurlijk 30plaatsen verloren,na ronde 2 een dipje gehad,in de laatste halve ronde heb ik nog een remonte gedaan,nog een stuk of 20 man ingehaald
ben ergens bij de 1ste 120 aangekomen
ben wel tevreden,maar ben nog aan het ontdooien
-
Van Hoey Gert
- Mountainbiker
Post by Van Hoey Gert »
De Panne is een fantastische, maar toch zware race en zeker gisteren door de sterk opkomende wind die precies van alle kanten kwam.
Maar waarom waren er zoveel zo licht gekleed, dat is het toch zoeken en niet verantwoord. Ge zweet toch beter wa meer, dan onderkoeld moeten afgevoerd worden er er waren er verschillende.
Heb van de race genoten, want heb vlot kunnen volgen en op het einde versnellen (vorige strandraces, moest ik op het einde meestal terugzakken). Heb er 2u28 over gedaan en ben content. tot Oostende.
Maar waarom waren er zoveel zo licht gekleed, dat is het toch zoeken en niet verantwoord. Ge zweet toch beter wa meer, dan onderkoeld moeten afgevoerd worden er er waren er verschillende.
Heb van de race genoten, want heb vlot kunnen volgen en op het einde versnellen (vorige strandraces, moest ik op het einde meestal terugzakken). Heb er 2u28 over gedaan en ben content. tot Oostende.
-
snellebeentjes
- Mountainbiker
Post by snellebeentjes »
Er is 1000 man in de uitslag opgenomen, weet er iemand precies hoeveel inschrijvingen er waren, dit om even te weten hoeveel opgaves er waren!
Ikzelf ben gefinisht in 2u 15 na een erg zware rit! Een hele week ziek zijn helpt niet om een goeie conditie te hebben....
Ikzelf ben gefinisht in 2u 15 na een erg zware rit! Een hele week ziek zijn helpt niet om een goeie conditie te hebben....
Net 1000 personen in de uitslag? Het zou me verwonderen indien er net 1000 personen over de meet zouden gebold zijn, zeker aangezien de vorige jaren het aantel deelnemers rond de 1500 lag. Weet er iemand waar de rest van de uitslag is, samen met de groep DNF'ers?snellebeentjes wrote:Er is 1000 man in de uitslag opgenomen, weet er iemand precies hoeveel inschrijvingen er waren, dit om even te weten hoeveel opgaves er waren!
Ikzelf heb een 263e plaats met een tijd van 2h18, vrij tevreden maar net buiten de top 250. Op naar Oostende...
- long fellow
- Junior redactielid
- Location: Cannondale met 2 wielen, remmen ed, spaar nu voor een mistlamp
Post by long fellow »
Door mijn afschuwlijke start zag ik het voor mij opgaven regenen.snellebeentjes wrote:Er is 1000 man in de uitslag opgenomen, weet er iemand precies hoeveel inschrijvingen er waren, dit om even te weten hoeveel opgaves er waren!
Ik dacht te horen dat er 1200 man was. Maar dat is mijn inziens weinig als je weet dat Bredene dit ook practisch haalde.
In Bredene was er maar 600 man aan de start hoor, De Panne heeft toch nog het dubbele aantal deelnemers...long fellow wrote:Door mijn afschuwlijke start zag ik het voor mij opgaven regenen.snellebeentjes wrote:Er is 1000 man in de uitslag opgenomen, weet er iemand precies hoeveel inschrijvingen er waren, dit om even te weten hoeveel opgaves er waren!
Ikzelf ben gefinisht in 2u 15 na een erg zware rit! Een hele week ziek zijn helpt niet om een goeie conditie te hebben....![]()
Ik dacht te horen dat er 1200 man was. Maar dat is mijn inziens weinig als je weet dat Bredene dit ook practisch haalde.