04/11/07 Amougies

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
marge
Mountainbiker

Post by marge »

Voor de eerste keer deze TT gereden. En als derde (twee kortrijkzanen waren me voor) vertrokken (om 07u38). Wat de organisatie betreft CHAPEAU. Zelfs al voor het eigenlijke startuur stonden de seingevers paraat. =D> =D> .
Direct de Kluis op vond ik ook toppie - daarvoor kwam ik uiteindelijk naar hier- maar inderdaad dan 30 km 'gewone' offroad. Ik begon me al af te vragen of ik daarom een uur met de wagen had moeten rijden.
Wat betreft die strook met dat puinafval (waar we eens de kleine plateau mochten gebruiken). Iemand had daar geknoeid met de bepijling (of de bepijlers hadden een zwak moment) want daar stonden zowel een pijl rechtdoor als linksaf. Op het volgende kruispunt stond er niets. Dan maar teruggekeerd en de pijltjes goed gehangen, naar rechts dus. (Dank U Marge [-o< )
Soit ik was o wat blij om de Kluis terug te zien. Vlak voor de Kluis (de oude spoorweg) kwamen enkele Quads ons tegemoet gereden om de boel een beetje te verkl#ten - elk zijn hobby natuurlijk- maar toen één van hen zich volledig vast reed kon ik mijn binnenpretjes toch moeilijk onderdrukken.
Op en rond de Kluis niet echt ondoenbare baggerstroken tegengekomen. Ik heb eigenlijk nooit voet aan de grond moeten zetten. De 22-32 dient voor iets hé.
Als ik zo lees dat de editie 2006 veel meer klimwerk bood, dan pleit ik ook voor een klimeditie 2008. Alhoewel wie nu klaagt over wandelaars en stervende zwanen op het eind, die zou er wel veel meer kunnen tegenkomen. Mijn lichtje begon ook te dimmen op het eind. Nochtans heb ik gedurende de platte lus van 30 km bewust een tandje kleiner gereden. gelukkig maar zo blijkt.
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

@ de organisatie zou ik eerst en vooral willen zeggen "Een gewaagde keuze waar je in deze streek lef moet voor hebben!"

@ alle negatievelingen: We werden op voorhand gewaarschuwd dat het heel wat vlakker zou zijn dan vorig jaar, maar dat het offroad gehalte zou opgetrokken worden. Dus nu afbrekend negatief doen, is allemaal vijgen na pasen! Hoe luidt het spreekwoord ook al weer? Een gewaarschuwd man is er... Volgens mij kan opbouwende kritiek altijd, maar zoals dit hierboven gebeurt... [-X

@ Lichterveldenoare, dienen rekker was vandaag inderdaad zeer sterk en veerkrachtig! Was ook nodig... :oops:

Soit, mij vandaag goed geamuseerd! De knie was nog altijd niet wat hij moest zijn, maar met een brace lukt het al iets beter. Het klimwerk was op 't gemakske, want ik wou mijn knie niet naar de knoppen rijden vandaag en wou de tocht ook helemaal rijden. Mij geen moment verveeld... Het baggeren was echt wel leuk! Tja, de winter is weer begonnen hé, wat kunnen we er aan doen? Het baggeren van vandaag vond ik toch wel alles behalve pottenstamperij zunne! Ook in het bos kan het er soms heel smerig bij liggen hé, al was dat vandaag niet direct het geval, buiten de laatste stroken op de kluisberg dan... Die waren toch ook al redelijk vuil...

@ Unitas, op deze tocht zetten dat een andere tocht schitterend was, terwijl er hier al enige discussie is onder de de deelnemers, vind ik, net als Lichterveldenoare echt niet kunnen! Wie hier niet heeft deelgenomen kan zich hier geen oordeel over vellen! [-X

Last but not least...

Hoewel ik ook de voorkeur geef aan het offroad-klimwerk zoals vorig jaar, heb ik mij ook vandaag geamuseerd en zal ik er volgend jaar ongetwijfeld weer bij zijn!

Proficiat aan de schitterende organisatie, en zoals ik al zei, het feit dat je dit doet, betekent dat jullie heel veel lef hebben en proberen iets nieuws aan te bieden voor de bikers! Chapeau, veel organisaties zouden eens zo'n risico moeten durven nemen ipv soms jaarlijks dezelfde tocht voor te schotelen!
Zoals Jodelaietie al zei... Een keuze resoluut voor de mtb-bikers pur sang... RESPECT! =D>
blubberduck
Mountainbiker

Post by blubberduck »

zwampy wrote:Gelieve ons eens te laten weten als je er zelf eens een op poten zet. Dan kunnen we eens praten. Dat is ook mijn mening aan hen die altijd iets weten!!
Groetjes Toone [-X
awel rij dan eens hun TT koninginnetocht der Vlaamse Ardennen in Ronse
zie link http://www.joybikers.be/toertocht/nl/
dan zul je wel anders reageren.... :wink:

@ Gunter : 100% deel ik uw mening en comments, not my cup of thea :wink:

@ Archie Bunker : no hard feelings, but I like more cliimbing

greetz 8)
Cristalix
Mountainbiker

Post by Cristalix »

Fish wrote:Na de eerste bevoorrading zeker 10km op asfalt gereden om dan even verder plots de vuilste smurrie die je in de omgeving kan vinden in te duiken. Ja inderdaad het stuk vlak voor Orroir. Ok het was berijdbaar maar dan wel door het soort zwarte, steentjesmodder die alle draaiende onderdelen aan de fiets kapot maakt. Twee jaar geleden ook naar Amougies afgezakt en ook zitten vloeken op datzelfde stuk. Had toch gedacht dat de organisator genoeg mtb-minded zou zijn om dat eruit te laten. Of toch de mogelijkheid laten om langs de weg een stukje af te snijden. Zo zou ik het doen (dat is al een antwoord op voorhand aan iedereen die reageert met 'richt dan zelf nen tocht in').
Sry voor de opmerking maar waarom koopt ge dan een mtb als ge nie door de modder wilt rijden, denk je dat het beter is om met je fiets door het zand of door stoffige, droge singeltracks te rijden? So what? Die smurie dat je bedoelt is puur mtb. Met hetgeen jij hier komt aanzetten is zo ongeveer hetzelfde als: " hé mannen ik heb een 4x4 met sperdifferentieel en mega goeie noppenbanden, hij kan echt overal door maar ik ga toch niet offroad omdat hij mss zou knn verslijten en er kan altijd iets breken en ik heb niet graag dat hij vuil is..." [-X
Nijntje
Mountainbiker

Post by Nijntje »

Ik vond het geslaagd en heb me dan ook zeer goed geamuseerd.
Ik vond de "opdeling" ook goed. Het eerste deel dat plat, maar zwaar was door de vettige stroken en dan het 2de deel op de kluis waar ik de man met de hamer net te vlug af was vond ik zeer goed. Ik vond het wel een verassing toen ik na 52km opeens in amougies aankwam en moest constateren dat de tocht er dus opzat. Er had mss nog een uitbolstrookje mogen zijn.
Door mijn laat vertrekken lagen de stroken in het eerste deel er soms zéér zwaar, vettig en modderig bij. Op een bepaald moment zat ik tot aan mijn bracket tot in het slijk. Maar ik ben dit gewend van rond mijn deur dus daar kon ik wel mee leven.
De kluis vond ik zeer leuk , maar er mocht naar mijn goesting iets meer gedaald worden en minder geklommen. Uiteraard kan je niet dalen vooraleer je geklommen hebt, dus daar kan je niets aan doen :wink: . Alle lussen erop waren goed aangeduid, leuk en voor herhaling vatbaar. Enkel de baantjes terug vinden word niet gemakkelijk.
Ik vond het dus zeer geslaagd en als ik het vergelijk met vorig jaar zeker even goed!

Grtz, RR!!
kadeetje
Mountainbiker

Post by kadeetje »

vandaag heb ik spijtig genoeg nie kunnen rijden, over 2 jaar veel geklaag gekregen in avelgem da het tezwaar was , en mijn broerke dacht aan alleman en dacht we gaan en tocht langst tiegem doen , zo kan ieder een en tt rijden zei hij . als ik da zo hoor vandaag sommige uitspraken ,ge moet het maar doen he een tocht perfect uitstippelen gaat nooit , ze hebben iets nieuw geprobeert vandaag, en voor sommige was het goed en andere nie, ik weet da het in amougie altijd goed is , daar zijn ze een jaar mee bezig en das alles voor de bikers biken is my live www.sinterklaasveldtoertocht. be 1 decmber avelgem groetjes kadeetje
zanneis
Mountainbiker

Post by zanneis »

Amaai, amaai, amaai ... #-o #-o

Voor sommigen is het ook nooit goed ...

Kan me goed vinden in hetgeen Jodelaietie en Kluisken hier vermelden. Off-road, off-road en nog eens off-road in plaats van omhoog op den asfalt !

Er zijn al zoveel tochten in de streek (Kluisbergen, Ronse, Melden, Avelgem, ...) die al die bergskes aandoen, dus nog meer dan ritten genoeg om veel hoogtemeters te maken.
Een organisatie die het aandurft om eens hetgeen iedereen verwacht niet te doen kan alleen maar aangemoedigd worden !
Vond het dus een heel goed idee om onbekende(re) stukken in te lassen in plaats van de stroken waar we, bij wijze van spreken, iedere week kunnen omhoogvliegen tijdens één of andere TT !!
sofeurken
Mountainbiker

amougies

Post by sofeurken »

samen met philspec de tocht aangevat,had hem ook zwaarder verwacht maar ga niet klagen!organizatie was prima in orde,zust da bananesap da we kregen aan den start smeet na een half ure nog op!
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

Ik vond het ook geslaagd, eens iets gans anders. Ik was na 5km van plan om de 37 te doen vanwege slechte benen. Maar toen de splitsing eraan kwam was de motor warmgedraaid en ik ben toch maar voor de 53 gegaan. Ik vond de vlakke lus leuk, het moet niet altijd tegen de 8-900htm zijn in de winter. 605htm is ook al goed op een zondagmorgen.

Het bolde goed vandaag, nergens zware modder gehad. Alles was heel goed berijdbaar. Ik had wel de tegenslag dat ik met de mudbike op weg was, er zat nog een 12-26 cassette op en op het kleinste blad had ik dikwijls chainsuck. Het werd dus doorrijden ofwel te voet gaan, traag rijden was moeilijk. Toch nergens voet aan de grond moeten zetten.
De form begint te komen, 6 maand te vroeg... :-D

btw: het stuk in Orroir was nu toch ook zo slecht niet eh... Ik heb in het verleden daar al ander toestanden meegemaakt!
biker tino
Mountainbiker

Post by biker tino »

laat ons het beste van de tocht onthouden
bevoorradingen
bepijling
seingevers bij gevaarlijke oversteekplaatsen
5 eerste en15 laatste km's

tot volgend jaar
Post Reply