Firemen heeft beetje gelijk,is veldrit ipv mountainbike parcour.
Zou misscien volgend jaar apart klassement voor cyclocrossers kunnen maken??Beetje eerlijke strijd van maken.
16/02/08 6 uren Halle-Zoersel
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
-
the kannibal
- Mountainbiker
-
firemen
- Mountainbiker
Het is misschien moeilijk om in deze streek voor een mtb parcour, maar het mag toch wat meer technisch zijn naar mijn mening. En inderdaad een apart klassement voor de cyclocrossers is ook niet slecht denk ik. Maar dat is mijn mening hé.
En ivm met de telling, wij zijn van de 15 de plaats op 2 ronden naar de 26 plaats gezakt na de computercrash die ze hebben gehad. Verwijten doe ik niemand niks maar vind het toch raar.
grtz
En ivm met de telling, wij zijn van de 15 de plaats op 2 ronden naar de 26 plaats gezakt na de computercrash die ze hebben gehad. Verwijten doe ik niemand niks maar vind het toch raar.
grtz
- Barny
- Mountainbiker
Ik heb er in ieder geval van genoten. Mijn doelstelling was in een zo egaal mogelijk tempo die 6 uren te rijden. Al snel werd duidelijk dat een tempo van 4 rondjes per uur wel haalbaar was, maar zou dat ook nog lukken in den donkere?
In de eerste wedstrijdhelft werd ik natuurlijk constant voorbijgevlamd door zowel team als solo rijders.(wat altijd heel hoffelijk gebeurde trouwens
) Maar toen het echt donker was kon ik tot mijn eigen verbazing dit tempo gewoon aanhouden en draaide ik nog altijd gemiddeld 4 rondjes per uur (plaspauzes, eten en drinken oppikken, lampkes monteren, inbegrepen)
Lampkes: echt heel belangrijk, dank zij mijn uitstekende verlichting kon ik mijn tempo behouden en zeer ontspannen (dat is wel relatief hoor dat “ontspannen”) door de bochten sturen. Ik reed met een Sigma Mirage set op het stuur (5+10w) en een Sigma Karma led lamp op de helm, super combinatie. De 10W heb ik eigenlijk niet moeten gebruiken.
Rond 19h30 kies ik toch ergens een verkeerd spoor en ga ik onderuit op een recht stuk.
Resultaat: 3 vingers zwaar verzwikt en ik denk: game over en begeef me rustig naar de start.
Dan denk je: godver ’t is nog maar 1,5 uur en ik heb weer aangezet om te finishen enkele minuten voor 9h. Nog 1 ronde werd me toegeroepen, neen bedankt geen “overuren” ’t was mooi geweest.
Tot volgend jaar.
In de eerste wedstrijdhelft werd ik natuurlijk constant voorbijgevlamd door zowel team als solo rijders.(wat altijd heel hoffelijk gebeurde trouwens
Lampkes: echt heel belangrijk, dank zij mijn uitstekende verlichting kon ik mijn tempo behouden en zeer ontspannen (dat is wel relatief hoor dat “ontspannen”) door de bochten sturen. Ik reed met een Sigma Mirage set op het stuur (5+10w) en een Sigma Karma led lamp op de helm, super combinatie. De 10W heb ik eigenlijk niet moeten gebruiken.
Rond 19h30 kies ik toch ergens een verkeerd spoor en ga ik onderuit op een recht stuk.
Resultaat: 3 vingers zwaar verzwikt en ik denk: game over en begeef me rustig naar de start.
Dan denk je: godver ’t is nog maar 1,5 uur en ik heb weer aangezet om te finishen enkele minuten voor 9h. Nog 1 ronde werd me toegeroepen, neen bedankt geen “overuren” ’t was mooi geweest.
Tot volgend jaar.
straffe kost ... 't is precies een rappe koers geweest: er werden een pak meer rondes afgelegd dan vorig jaarBarny wrote:Ik heb er in ieder geval van genoten. Mijn doelstelling was in een zo egaal mogelijk tempo die 6 uren te rijden. Al snel werd duidelijk dat een tempo van 4 rondjes per uur wel haalbaar was, maar zou dat ook nog lukken in den donkere?
In de eerste wedstrijdhelft werd ik natuurlijk constant voorbijgevlamd door zowel team als solo rijders.(wat altijd heel hoffelijk gebeurde trouwens) Maar toen het echt donker was kon ik tot mijn eigen verbazing dit tempo gewoon aanhouden en draaide ik nog altijd gemiddeld 4 rondjes per uur (plaspauzes, eten en drinken oppikken, lampkes monteren, inbegrepen)
Lampkes: echt heel belangrijk, dank zij mijn uitstekende verlichting kon ik mijn tempo behouden en zeer ontspannen (dat is wel relatief hoor dat “ontspannen”) door de bochten sturen. Ik reed met een Sigma Mirage set op het stuur (5+10w) en een Sigma Karma led lamp op de helm, super combinatie. De 10W heb ik eigenlijk niet moeten gebruiken.![]()
Rond 19h30 kies ik toch ergens een verkeerd spoor en ga ik onderuit op een recht stuk.![]()
Tot volgend jaar.
6h van Halle
Tof zoveel positieve reacties over ons evenement te lezen op dit forum
één van de dagen hebben wij evaluatie vergadering en dan wordt er zo wie zo gepraat over de opmerkingen en suggestie 's die hier vermeld werden.
Een eventuele datum voor 6h van Halle 2009 proberen wij zo snel mogelijk te prikken
Thx y all
Sportieve groet, enjoy the suffering
Het Survivaltrophy-voorkempen team
Een eventuele datum voor 6h van Halle 2009 proberen wij zo snel mogelijk te prikken
Thx y all
Sportieve groet, enjoy the suffering
Het Survivaltrophy-voorkempen team
-
jan vb
- Mountainbiker
- Location: scalpel carbon 29er,supernormal 29er voor int slijk en ne canyon CF Ultimate slx koersvelo
foto's (er komen er misschien nog wat bij) en uitslag staan online op www.6uren.be .
Die tijdsregistratie van gilberke was een beetje "nostalgisch" zou ik zeggen waardoor er geen rondetijden enz. te zien zijn .
Het spijt me.
Volgend jaar wordt er op dit vlak professioneel gewerkt.
De wisselzone was dit jaar 4 keer zo groot en werkte perfect alleen moeten we daar ook een 2tal toezichters zetten zodat er geen kinderen,kinderwagens,de bomma en nonkel Lowie met de hondenclub meer rondlopen tijdens de koers. Wat overgins al bij al nog meeviel vond ik.
Het parcours staat buiten elke discussie het is het beste wat je hier op deze korte afstand van het dorp kan vinden, we wonen nu eenmaal niet in Houffalize.
Cyclocross of mtb? Iets meer modder en het is een ander koerske.
Wat gaat er gezegd worden als er een team wint met 29" wielen?
Die tijdsregistratie van gilberke was een beetje "nostalgisch" zou ik zeggen waardoor er geen rondetijden enz. te zien zijn .
Het spijt me.
De wisselzone was dit jaar 4 keer zo groot en werkte perfect alleen moeten we daar ook een 2tal toezichters zetten zodat er geen kinderen,kinderwagens,de bomma en nonkel Lowie met de hondenclub meer rondlopen tijdens de koers. Wat overgins al bij al nog meeviel vond ik.
Het parcours staat buiten elke discussie het is het beste wat je hier op deze korte afstand van het dorp kan vinden, we wonen nu eenmaal niet in Houffalize.
6H
Ons "evaluatie" vergadering staat al "online"jan vb wrote:foto's (er komen er misschien nog wat bij) en uitslag staan online op www.6uren.be .
Het spijt me.