En langs waar afdalen? Dat stijle stuk waarlangs we omhoog zijn gekomen? Gij wilt ongelukken zeker?...Jokke wrote:
ze hadden hem beter langs de verharde zijde genomen en onverhard naar beneden laten komen.
11de oetermarathon op 19 augustus 2007
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Last edited by SusXT on Sun 19 Aug 2007 21:36, edited 1 time in total.
op de afdaling van de tweede terril zijn er anders wel vrij veel gasten in touchdown mode geraakt hoor.SusXT wrote:En langs waar afdalen? Dat stijle stuk waarlangs we omhoog zijn gekomen? Gij wilt ongelukken zeker?...Jokke wrote:
Ik had 114.8km; 23.2 gemiddeld en 845 hoogtemeters.
tot volgend jaar.Met de Summerbikeplus heb ik die optie ook overwogen, maar toch maar gekozen om de 3de terril niet te boven te rijden.
Ook wij hebben vandaag de 100km gedaan, ( sommige toch he dave en Eddy)
Prachtige rit geweldig weer en de ondergrond was prima.
Op de derde teril was het inderdaad beter geweest over het asfalt naar boven te laten rijden.
Je hebt aan de zijkant nog een andere afdaling die ze hadden kunnen nemen.
In elk geval volgend jaar zijn wij er weer bij.
Op de derde teril was het inderdaad beter geweest over het asfalt naar boven te laten rijden.
-
zwiebertje
- Mountainbiker
Post by zwiebertje »
De tweede week na elkaar de verre verplaatsing gemaakt naar "den limbuuurg"om er voor de derde keer te starten in opoe.
En het blijft telkens de moeite om van dit prachtig stukje belgenland te genieten!
Gestart om 8u15,wanneer de meeste race-beesten al lang vertrokken waren,met het oog op de 115 met terrils!
Als je nu eenmaal zo lang onderweg bent moet je dan ook alles mee-nemen dat je aangeboden wordt!
In volle vaart er tegen aan gevlogen(26 avs)maar na de eerste bev.toch wat kalmer aan moeten doen!
Daarna tot 2 x toe kettingproblemen en de snelheid was er meteen uitgehaald!
Dank aan de beide mensen voor het gebruik van de pons om de ketting een stukje te "amputeren";
Gevolg was dan wel dat deze te kort was om het grote blad vooraan en de grote tandwielen achteraan,gelijktijdig te gebruiken!
Dus veel schakelwerk van midden-naar groot blad(een klein blad staat er niet op)!
Terrils niet volledig boven gereden (3/4) wegens een nog te groot verzet(eerste twee waren toch te doen)?
Tempo nam een flinke duik met deze terrils en viel terug op 22!
Daarna met een bende "gekke" nederlanders( van rond Breda) geraced en terug op getrokken tot 23.
De rol moeten lossen maar met behulp van een wedstrijd-marathon-belg terug gekomen!
Even later bleef er eentje(nederlander) in een modderpoel steken na een crash(vermoeidheid)?(hopelijk zonder veel erg?)
Dan maar alleen verder tot diezelfde race-belg mij terug voorbij stak,even aan klampen,
maar de beentjes hadden het beste wel gehad en wijselijk besloten op eigen tempo de rest te doen!
Uiteindelijk na precies 115km binnengebold,moe maar zeer tevreden over het parcours,aan precies 23 avs.
Heb wel aan km 17 even een 2-tal km extra gedaan door te misrijden(baan naar Lanklaar geloof ik)?!
Voor de rest niets dan lof over alles,alles top in orde!
En als ik dan toch een opmerking moet maken;misschien de grootste twijgen( en takken) verwijderen die regelmatig
in de weg hingen en precies als een zweepslag aankwamen bij grotere snelheden?
t'Was tegen 2 uur al redelijk kalm aan de aankomst,niet meer blijven"plakken"op den apés alzo.
Maar onder de weg terug nog een stop gedaan voor een heerlijk lekkere relax-sauna(nog wat extra zweet gelaten)!!!
Bedankt en proficiat org. voor alles en mss. wel tot een volgende,next year???
En het blijft telkens de moeite om van dit prachtig stukje belgenland te genieten!
Gestart om 8u15,wanneer de meeste race-beesten al lang vertrokken waren,met het oog op de 115 met terrils!
Als je nu eenmaal zo lang onderweg bent moet je dan ook alles mee-nemen dat je aangeboden wordt!
In volle vaart er tegen aan gevlogen(26 avs)maar na de eerste bev.toch wat kalmer aan moeten doen!
Daarna tot 2 x toe kettingproblemen en de snelheid was er meteen uitgehaald!
Dank aan de beide mensen voor het gebruik van de pons om de ketting een stukje te "amputeren";
Gevolg was dan wel dat deze te kort was om het grote blad vooraan en de grote tandwielen achteraan,gelijktijdig te gebruiken!
Dus veel schakelwerk van midden-naar groot blad(een klein blad staat er niet op)!
Terrils niet volledig boven gereden (3/4) wegens een nog te groot verzet(eerste twee waren toch te doen)?
Tempo nam een flinke duik met deze terrils en viel terug op 22!
Daarna met een bende "gekke" nederlanders( van rond Breda) geraced en terug op getrokken tot 23.
De rol moeten lossen maar met behulp van een wedstrijd-marathon-belg terug gekomen!
Even later bleef er eentje(nederlander) in een modderpoel steken na een crash(vermoeidheid)?(hopelijk zonder veel erg?)
Dan maar alleen verder tot diezelfde race-belg mij terug voorbij stak,even aan klampen,
maar de beentjes hadden het beste wel gehad en wijselijk besloten op eigen tempo de rest te doen!
Uiteindelijk na precies 115km binnengebold,moe maar zeer tevreden over het parcours,aan precies 23 avs.
Heb wel aan km 17 even een 2-tal km extra gedaan door te misrijden(baan naar Lanklaar geloof ik)?!
Voor de rest niets dan lof over alles,alles top in orde!
En als ik dan toch een opmerking moet maken;misschien de grootste twijgen( en takken) verwijderen die regelmatig
in de weg hingen en precies als een zweepslag aankwamen bij grotere snelheden?
t'Was tegen 2 uur al redelijk kalm aan de aankomst,niet meer blijven"plakken"op den apés alzo.
Maar onder de weg terug nog een stop gedaan voor een heerlijk lekkere relax-sauna(nog wat extra zweet gelaten)!!!
Bedankt en proficiat org. voor alles en mss. wel tot een volgende,next year???
Ja, en da babbelen kwam door mijSusXT wrote: Enkel in Maasmechelen het pijltje terug het bos in niet gezien maar dat kwam vanwege het babbelen en de voorliggers die ook door reden.
Samen gereden met susxt en endorfin die al bijna vertrokken waren om 8h. Al snel genoeg endorfin moeten laten gaan dus samen met susxt verder die ik ook af en toe heb moeten gaan door tech prob (stomme ketting) en ook ik die het halverwege wat moeilijk kreeg
Ging normaal voor de 75 maar door zware overtuigingskracht van de medebikers (dus 100) laten overhalen waarvoor dank!
Voor de rest zalige tocht, ideaal weer, goede bevoorading en bepijling,zalige natuur
Wat wilt ge nog meer? niks denk ik!
Tot volgend jaar op Opoeteren.
Mijn eerste marathon achter de rug! Goei weer / goede ondergrond / bangelijk parcours / bevoorrading / bepijling / vriendelijke organisatie / ... dik in orde!!!
97.25km in 4u45, dus gem 20.5 per uur. wel content mee, want door de terrils was da tot net 18 per uur gezakt... Jammer da'k nog weg moest 's namiddags, anders had ik zeker de 115 gedaan.
Terrils was in ieder geval (nog) niks voor mij. Over de 3de zwijg ik gewoon, de 1ste twee heb ik stukjes van kunnen rijden, maar veel te weinig -viel me tegen
. Afdaling vd tweede vond ik verschrikkelijk lastig, zal nog veel moeten leren denk ik... Ook met enkele andere afdalingen had ik het niet echt, op trainen dus!
In Vlaamse Ardennen geraak ik overal (zelfs Koppenberg) boven met 42/24, waarom lukt er hier dan zo weinig? Mijn voorwiel gaat op de steile stukken beetje de lucht in en dan is't gedaan natuurlijk. Welke houding moet ik dan precies aannemen om dat te vermijden?
Opoeteren, hopelijk tot volgend jaar!!
97.25km in 4u45, dus gem 20.5 per uur. wel content mee, want door de terrils was da tot net 18 per uur gezakt... Jammer da'k nog weg moest 's namiddags, anders had ik zeker de 115 gedaan.
Terrils was in ieder geval (nog) niks voor mij. Over de 3de zwijg ik gewoon, de 1ste twee heb ik stukjes van kunnen rijden, maar veel te weinig -viel me tegen
In Vlaamse Ardennen geraak ik overal (zelfs Koppenberg) boven met 42/24, waarom lukt er hier dan zo weinig? Mijn voorwiel gaat op de steile stukken beetje de lucht in en dan is't gedaan natuurlijk. Welke houding moet ik dan precies aannemen om dat te vermijden?
Jammer genoeg heb ik moeten stoppen na 55 Km ( fiets problemen), vindt wel dat deze tocht een van de beste is in de buurt. Mij lag hem toch goed moet ik zeggen. Doen we zeker over volgend jaar. De derde terril was inderdaad niet te doen. Over het asvalt naar boven was beter geweest. En dan terug naar beneden had jij zeker geen probleem mee he Dirkjustme wrote:Ook wij hebben vandaag de 100km gedaan, ( sommige toch he dave en Eddy)![]()
Meer naar Limburg komen en je techniek bijschaven.Jef Dries wrote:Mijn eerste marathon achter de rug! Goei weer / goede ondergrond / bangelijk parcours / bevoorrading / bepijling / vriendelijke organisatie / ... dik in orde!!!
Terrils was in ieder geval (nog) niks voor mij. Over de 3de zwijg ik gewoon, de 1ste twee heb ik stukjes van kunnen rijden, maar veel te weinig -viel me tegen. Afdaling vd tweede vond ik verschrikkelijk lastig, zal nog veel moeten leren denk ik... Ook met enkele andere afdalingen had ik het niet echt, op trainen dus!
Probeer eens op het puntje van je zadel te zitten zou kunnen helpen.
Of je gewicht meer naar voren verplaatsen. Of Danny vragen hij is een super talent in dit soort werk
- kleinboy
- Mountainbiker
Vandaag mooi en ideaal bike weer. Parcour lag er droog bij, per uitzondering de plassen die door de regen van afgelopen dagen (weken) niet hebben kunnen drogen... niet te warm, niet te koud.
De tocht zelf: perfect !! bepijling, spitsingen, waarschuwingen... afwisseling, heftige stukken, vlakke stukken om te recupereren. Ik heb de 115km gereden, ik dacht, dat stukje breien we er ook nog aan... maar het was een niet te onderschatten ommetje.
De terrils vind ik nog steeds de moeite, de eerste niet bovengekomen. toch wel tot op 3/4. Maar de laatste "onmogelijke" klim vond ik beter als ze via de asfalt weg waren opgereden, op dezelfde plaats bevoorraden en dan achterkant van deze terril het stukje "downhill" doen. Dat zou ik nu persoonlijk toffer vinden en berijdbaar voor iedereen. Maarja,...
5u07 gereden, 21.9km/u gemiddeld... wel jammer: geen presentje achteraf. (zoals vorige jaren, sokken, t-shirt,... )
Dikke proficiat aan organisatie...
Toch nog even vermelden. Niet sportief = als uw voorganger zich klaarmaakt voor een klim, vaart minderd en klein schakkeld. Deze dan stoer voorbijknallen met een te groot verzet, de klim niet aankunnen en dan parkeren. En uw zojuist gepasseerde "klimmer" zijn ding niet laten doen... wie het schoentje past, trekke het aan.
De tocht zelf: perfect !! bepijling, spitsingen, waarschuwingen... afwisseling, heftige stukken, vlakke stukken om te recupereren. Ik heb de 115km gereden, ik dacht, dat stukje breien we er ook nog aan... maar het was een niet te onderschatten ommetje.
De terrils vind ik nog steeds de moeite, de eerste niet bovengekomen. toch wel tot op 3/4. Maar de laatste "onmogelijke" klim vond ik beter als ze via de asfalt weg waren opgereden, op dezelfde plaats bevoorraden en dan achterkant van deze terril het stukje "downhill" doen. Dat zou ik nu persoonlijk toffer vinden en berijdbaar voor iedereen. Maarja,...
5u07 gereden, 21.9km/u gemiddeld... wel jammer: geen presentje achteraf. (zoals vorige jaren, sokken, t-shirt,... )
Dikke proficiat aan organisatie...
Toch nog even vermelden. Niet sportief = als uw voorganger zich klaarmaakt voor een klim, vaart minderd en klein schakkeld. Deze dan stoer voorbijknallen met een te groot verzet, de klim niet aankunnen en dan parkeren. En uw zojuist gepasseerde "klimmer" zijn ding niet laten doen... wie het schoentje past, trekke het aan.
Ook de 115km gedaan. In de eerste 20km, band plat (tubeless), bijpompen iets daarna terug plat, dan maar biba gestoken, en getwijfeld of ik wel voor de langste afstand zou gaan, moest op tijd terug zijn(wat niet echt gelukt is). Op een gegeven moment aangepikt bij een groepje dat wel een te doenbaar tempo had en toch maar voor de 115km gegaan.
De laatste 20km was wel effe op karakter.
De 3 (2)terrils wel geprobeerd maar halverwege toch moeten afstappen, op een goede dag wel te doen denk ik. Voor de rest schitterend parcours. Soms wel wat pijltjes gemist, op het einde zo eentje waardoor ik terug een klim moest doen.ouch, deed da effe pijn. Blij dat er lange vlakke stukken inzaten om te recuperen. Effectief gereden tijd zal iets van een 5h20m zijn.
De laatste 20km was wel effe op karakter.
De 3 (2)terrils wel geprobeerd maar halverwege toch moeten afstappen, op een goede dag wel te doen denk ik. Voor de rest schitterend parcours. Soms wel wat pijltjes gemist, op het einde zo eentje waardoor ik terug een klim moest doen.ouch, deed da effe pijn. Blij dat er lange vlakke stukken inzaten om te recuperen. Effectief gereden tijd zal iets van een 5h20m zijn.