20/05/2007 OPBRAKEL

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Triple-T
Mountainbiker

Post by Triple-T »

Mijn tweede TT dit jaar na Erwetegem 2 weken terug en alweer super geslaagd. Ongeveer zelfde streek, nu wel hier en daar voorzien van een dun laagje vettigheid. Welgeteld één zware strook net na het brakelbos, direct vele bikers te voet, gevolgd door een file :-?

Heel mooie klimmen en afdalingen, een paar technische passages.
'k Dacht wel dat we langs de masten van de Amerikanen op La Houppe gingen passeren, heb die echter niet gezien.

Ook eens onderuit gegaan op een smal pad vlak voor de eerste bevoorrading. Wiel schoof weg in het gras, links tegen een draad gevlogen (gelukkig geen prikkeldraad) maar met m'n hoofd tegen een betonnen paal. M'n helm en ik kwamen er goed van af. Met lichte hoofdpijn de tocht verder gezet.

Redelijk goed doorgereden :
Hr : 161
AVG : 20.1
Tot : 55.57 km

lok 36000 wrote: Ik had 857hm met een gemiddelde stijgingsgraad van 4% en een maximum van 16%. Toch een een leuk speeltje mijn nieuwe VDO MC1.0+
computerken.

Dit laatste asfaltklim (Pullem ??) was toch wel meer dan 16%?
Leek me steiler dan de muur in geraardsbergen en die is toch 20%

gaadvis wrote:bepijling nipt maar dat ligt dan ook gedeeltelijk aan mij : nl kleurenblind en die gehandicapte sukkels zien niet altijd de (naar het schijnt, van horen zeggen) oranje/rode pijltjes gespoten op donker asfalt.
gaadvis ik denk dat we samen vertrokken zijn aan de laatste bevoorrading, we hebben nog effkens staan babbelen aan de kantine. Vond de bepijling OK na een beetje wennen aan de verschillende markeringen, maar voor een kleurenblinde moeten al de pijlen op de weg tussen al die andere markeringen serieus moeilijk zijn.
gaadvis
Mountainbiker

Post by gaadvis »

'k Dacht wel dat we langs de masten van de Amerikanen op La Houppe gingen passeren, heb die echter niet gezien.

Je bent er vlak langs gereden !!! :lol: na de lange bosdreef bergop door Brakel / Livierenbos (na ong 8/10 tal Km) met op het einde een bareel, ben je kort linksop gedraaid, eerst een kort vettig klimmetje, dan een kapel aan je linkerkant en de draadomheining van het militaire domein en de mast aan je rechterkant,
Dit laatste asfaltklim (Pullem ??) was toch wel meer dan 16%?
Leek me steiler dan de muur in geraardsbergen en die is toch 20%
Muur is wel een stukje langer [-X dan Pullem
gaadvis ik denk dat we samen vertrokken zijn aan de laatste bevoorrading, we hebben nog effkens staan babbelen aan de kantine. Vond de bepijling OK na een beetje wennen aan de verschillende markeringen, maar voor een kleurenblinde moeten al de pijlen op de weg tussen al die andere markeringen serieus moeilijk zijn.
Leve de felle kleuren !!! of beter nog het fluo geel !!! :-D , anders ook zeer duidelijk voor sukkels zoals ik zijn witte of blauwe (lange) lijnen zoals gebrukt tijdens de tocht van De Coninck op zaterdag 19/05 (of tijdens de RVV voor MTB begin april),
inderdaad, na mijn gesprekje met jou ben ik huiswaarts vertrokken, naar G'bergen-Zandbergen om met moeder de vrouw een stukje te eten en mij te laten soigneren. Tot binnenkort, misschien Kluisbergen ?
herder pollie
Mountainbiker

Post by herder pollie »

als man van de streek hebben ze mij wel weten te verrassen met een paar "vergeten strookjes" maar globaal dezien heeft de parkoerbouwer wel nagelaten een paar ongelooflijke stukjes te berijden
heel jammer van de passage in het lievieren-bos waar enkel die lange dreef en een zwak afdalingetje werden opgenomen in het traject(hier was veel meer uit te halen)
ook werden la houppe(d'hoppe)-brakelbos,bos-te-rijst enzoverder totaal aan de kant gelaten ondanks dat deze bossen op slechts 5km van de vertrekplaats liggen
maw : de voorgaande jaren was de tocht zwaarder en mooier
avg : 20,9
km : 55,7
hm : 908
gem hartsl :144

toch tot volgend jaar voor mijn 6de keer
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

De hoogtemeters vielen nog mee precies..
Alsie anders nog beter is, dan kom ik volgend jaar misschien wel weer kijken.
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

deze ook gereden, met fast, grote plateau en lokske. De eerste km's was motorbiker ook nog mee, maar die besloot tijdens de eerste beklimming de tocht op een iets rustiger tempo af te werken. Na een 5-tal km was Fast ribbedebie en was ik de enigste die nog enigzins kon volgen, althans dat dacht ik, gp en lokske waren mijn reparatiemateriaal aan het verzamelen die ik in afdaling verloren was. waarvoor dank. Na de eerste bevoorrading verder gereden met gp en lokske tot deze laatste zijn knie bezeerde en hij noodgedwongen moest afhaken. Gelukkig waren de afdalingen talrijk zodat ik iedere keer weer kon aanhaken bij Gp.
Na de rit nog snel een drankske en dan met een goed gevoel naar huis.
Inderdaad de tocht in september had heel wat meer technische en bospassages, deze miste ik wel een beetje in deze tocht. In september zijn we hier terug en hopelijk zijn deze passages wel weer opgenomen in het parcours.
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

verslagsken op www.valcke-vanraes.be
met de gebruikelijke gdb, gpx en ngi file... :wink:
Post Reply