Freeride Classic of Passportes du Soleil?

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
mtb arno
Pro

Post by mtb arno »

ja mannen , en vrouwen hopelijk ook :-D
tis bekan van dat , ik kijk er serieus naar uit , mijn bike staat alvast klaar op zijn dikke slofkes :lol:
mtb arno
Pro

Post by mtb arno »

twas ,echt de max, supergeamuseerd.

hier een filmke gevonden waarin sommigen van hier zich zullen herkennen.

http://www.garagetv.be/video-galerij/ka ... _2007.aspx
bettes
Mountainbiker

Post by bettes »

mtb arno wrote:hier een filmke gevonden waarin sommigen van hier zich zullen herkennen.

http://www.garagetv.be/video-galerij/ka ... _2007.aspx
Ja ikke, achter de camera! Credits geven is geen zonde arno ;)

greetz
bettes
mtb arno
Pro

Post by mtb arno »

mooi filmke :-D ik krijg direct goesting om weer te gaan, wel origineel die witte pakskes dat jullie aan hadden, maar twas toch precies iets te warm om aan te houden :lol: :wink:
balphydus
Mountainbiker

Post by balphydus »

vandaag terug uit morzine, zondag de passportes gereden (normaal met de scale) met een scott strike met sl wielen, een sid wc en vredetsein killerbee's en een cross country uitrusting.

Al die downhillers verklaren je als zot, maar heb geen enkel probleem gehad (buiten verhitte 160 mm schijven) en vlotjes uitgereden. Vertrokken om iets na 8 en trug rond de 2. (met bevoorrading)

Was een net tochtje, ook het weer zat mee!
volgend jaar opnieuw hoop ik [-o<
macaronienkaassaus
Mountainbiker

Post by macaronienkaassaus »

mtb arno wrote:mooi filmke :-D ik krijg direct goesting om weer te gaan, wel origineel die witte pakskes dat jullie aan hadden, maar twas toch precies iets te warm om aan te houden :lol: :wink:
da was inderdaad SERIEUS zweten die witte pakskes, nie normaal...ma de blikken onderweg en aan de lift waren wel van goudwaarde, schitterend idee van den tbx !
Rurock
Mountainbiker

pass'portes 2010

Post by Rurock »

Ik ga samen met mijn zoon voor de 1ste keer de pass'portes rijden. We hebben beide wel ervaring met het (hoog)gebergte maar zijn zeker geen downhillers of freeriders. Ik zou ons eerder XC'ers met een voorliefde voor technische single tracks noemen. Beide rijden we op een all mountain met 100/120 mm veerweg. Mijn vraag: Hoe moeilijk zijn de downhill variantes? Zijn ze te doen zonder "echte downhill of freeride" ervaring of nemen we toch maar de makkelijke opties? Kunnen we onze NN/RR combo 2.2 laten liggen of zullen we toch maar een stevigere band opleggen? Breder dan 2.2 of een echte downhill band opleggen wil ik liever niet omwille van de rolweerstand en het gewicht. In de technische DH-secties zullen we toch het voorzichtig aanpakken. Ik las in MTB UK dat een downhill band een "overkill" is, vooral mbt de vlakkere "trap"stukken.
Grtz, Rudi
madrista666
Mountainbiker

Post by madrista666 »

hoi, 1st en voorral véél plezier gewenst je zal het jou niet beklagen is een prachtige streek om te biken. De ideale bike om de Psds te rijden is er eentje met +/- 140/150mm veerweg goeie enduro bike dus. Van banden zou ik toch maar wisselen, ideaal zou een High Roller band zijn en dan liefst verstevigd ( rotsachtig gebied hé :wink: ). En over de DH passages, alles is te doen hé maar met ietsje meer veerweg zal het toch meer fun zijn, die 100mm zal misschien ietsje te nipt zijn.
Rurock
Mountainbiker

PPDS

Post by Rurock »

Bedankt voor de info.
Alhoewel we voor de volledige tour gaan, lees ik over bikers die in tijdnood komen en dus niet rond geraken. Komt dit door de wachttijden aan de liften? Als je voldoende vroeg vertrekt mag 75 km toch geen probleem zijn of toch?
madrista666
Mountainbiker

Re: PPDS

Post by madrista666 »

Rurock wrote:Bedankt voor de info.
Alhoewel we voor de volledige tour gaan, lees ik over bikers die in tijdnood komen en dus niet rond geraken. Komt dit door de wachttijden aan de liften? Als je voldoende vroeg vertrekt mag 75 km toch geen probleem zijn of toch?
wij hebben dus ook onze laatste lift gemist, komt idd omdat die toen enorm vroeg toe waren dacht 17.00uur en ook door wachttijden natuurlijk aan de liften! Maar blijkbaar zijn alle liften nu open tot 18.00uur. Vergis je niet je bent een ganse dag onderweg hoor!
Have Fun
Post Reply