kraksontracks (c) : Garmin Database MTB tracks exchange

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Voor verdere updates van dit topic verwijs ik graag naar de nieuwe locatie van Kraksontracks (c)
Last edited by ivo on Tue 05 Jun 2007 14:49, edited 1 time in total.
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

ivo wrote:Voor verdere updates van dit topic verwijs ik graag naar de nieuwe locatie van Kraksontracks (c)
hey ivo
post je hier dan niets meer :cry:
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Post by Headshot »

blijkbaar zijn de tracks opgedeelt in maanden nu, hierdoor mis ik jan, feb en maart? kan ik deze nog ergens verkrijgen? heb precies te lang gewacht, dacht haal alles ineens af maar nu ontbreken er 3 maanden #-o
Headshot
Mountainbiker
Location: TREK 8900 (2007) / Scott Spark 10 (2009) / Trek Madone 5.1 (2008) / uw moeder

Post by Headshot »

Headshot wrote:blijkbaar zijn de tracks opgedeelt in maanden nu, hierdoor mis ik jan, feb en maart? kan ik deze nog ergens verkrijgen? heb precies te lang gewacht, dacht haal alles ineens af maar nu ontbreken er 3 maanden #-o
staan blijkbaar allemaal bovenaan :oops: :oops: :oops:
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Beny wrote:
ivo wrote:Voor verdere updates van dit topic verwijs ik graag naar de nieuwe locatie van Kraksontracks (c)
hey ivo
post je hier dan niets meer :cry:
Als het nodig is wel. Waarom niet.
Er staat een link hier dus je bent zeer vlug waar je moet zijn. Vragt minder werk dan dat ik alles 2 keer moet onderhouden.

De database heeft inmiddels meer met gps dan met mtb te maken (ik plan een uitbreiding) en hoort dan ook meer thuis op een gps dan op een mtb forum. Zeker als op dat mtb forum het 'kwetter' gehalte de overhand krijgt op het 'betere werk'.
(ik ben ook niet vies van wat gekwetter maar er zijn, ja ook voor mij :wink: , grenzen. En gezien ik niet graag heb dat iemand mij iets oplegt doe ik dat ook niet andersom maar trek mijn eigen conclusies. Ik word gewoon zenuwachtig van volgehouden dommigheid, meer is het niet ).
Last edited by ivo on Tue 05 Jun 2007 12:56, edited 1 time in total.
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Headshot wrote:blijkbaar zijn de tracks opgedeelt in maanden nu, hierdoor mis ik jan, feb en maart? kan ik deze nog ergens verkrijgen? heb precies te lang gewacht, dacht haal alles ineens af maar nu ontbreken er 3 maanden #-o
De database werkt nog gewoon zoals voorheen. De opdeling in maanden is een bijkomstigheid op vraag van sommigen die niet alles wilden downloaden.
Voorheen bleef alleen de laatste maand in de server staan. Na de omschakeling van gdb 2 naar gdb 3 (vanaf april dus) laat ik de maand mappen gewoon op de server staan in gdb2 formaat zodat diegene die
niet kunnen upgraden ook nog de nieuwste tracks kunnen blijven downloaden.
De database zelf blijft ongewijzigd weliswaar nu opgeslagen in gdb3 formaat.
Ik heb nog even overwogen om over te schakelen naar het meer universele gpx formaat. Maar ik zie daar nu nog niet echt de voordelen van in. Er zijn convertors genoeg om te switchen tussen gdb en gpx. Bovendien kan iedereen met een Garmin in Mapsource zelf converteren tussen gpx en gdb.
Grootste nadeel van gpx is dat het tot 3 keer zoveel opslagruimte inneemt dan gdb wat de database voor lichtere computers onwerkbaar zou maken.
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Headshot wrote:
Dat snap ik niet. De database is gerangschikt volgens geografische ligging en dan alfabetisch, niet volgens datum.
Headshot
Mountainbiker

Post by Headshot »

ivo wrote:
Headshot wrote:
Dat snap ik niet. De database is gerangschikt volgens geografische ligging en dan alfabetisch, niet volgens datum.
bovenaan op de rapidshare pagina
ivo
Mountainbiker

Post by ivo »

Ach zo :-D
fets
Mountainbiker

Post by fets »

Werkt 'kraksontracks' nog ???

Vraag het gewoon omdat ik al een paar 'opgekuiste' tracks van TT's van voorbije weken heb opgestuurd (al tot 2x toe omdat ik dacht dat vorige misschien niet was toegekomen) maar krijg niks, nothing, nada, niemendalle reactie terug.... en dus ook geen toegang tot volledige database :(
Zou namelijk van pas komen om te zien wat er voor Spanje te vinden is in de database want trek er binnen een paar weken naartoe.. :bounce:
Post Reply