De eerste valpartij

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
crazy ivan
Mountainbiker

Post by crazy ivan »

Nico wrote:Er zit wel waarheid in. Ik heb ook gevechtssport gedaan en dan weet
je wel hoe je moet vallen en met je arm de val breken.
En ja, ik ben ook al gevallen met snelheden >30 zonder blikschade.
Bedoel je hier men arm breken met een val :lol: :lol: :lol: :wink:
Van Cot
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word

Post by Van Cot »

judo, jujutji, of wat het ook mag zijn dat ik gekregen heb, dat jeren vallen helpt veel waar ik anderen al iets bij zien breken heb en gebarsten heupen gezien heb heb ik enkel schaafwonden.

btw je reactie moet zijn om al uit te klikken tijdens het vallen, niet als je al gevallen bent.
crazy ivan
Mountainbiker

Post by crazy ivan »

Elke val is anders, de hoek, de snelheid, de ondergrond, een heup wordt nog al rap gebroken bijna uit stilstand, gewoon stom weg omvallen omdat ze niet rap genoeg uit klikken #-o :cry:
Van Cot
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word

Post by Van Cot »

tja er zijn er die hun veer tot op het maximum spannen om er niet te kunnen uitschieten, in dat geval is het ook erg lastig om bij een rood licht ofzo uit te klikken. Veer los genoeg en bij het minste wat er gebeurt uitklikken is de boodschap, en als je valt gewoon als ne bloemzak, niet afremmen maar vooortschuiven of nog beter rollen.

Je moet rekening houden met het feit dat de val geen zeer doet maar het stoppen. Ook zo weinig mogenlijk spieren opspannen. Die dat je nie opspant zal je al minder snel forceren.

enkel schaafwonden zijn moeilijk te vermijden, bij rollen gaat et natuurlijk minder zijn maar toch.
Rasse
Mountainbiker

Post by Rasse »

Springen over een schanske met een fiets die daar niet direct voor gemaakt was. Vork breekt af onder het balhoofd, den deze over zijn stuur en met zijn gezicht op de grond. Resultaat: Gebroken neus, ' tanden los en een serieus geschaafd smoeleke.
Dat ik achteraf nog van't straat geraakt ben zal wel aan m'n goe karakter liggen zeker ..........
ghostinaction
Mountainbiker

Post by ghostinaction »

muhne eerste totter was toen ik de 2de keer met mijne allernieuwste mtb ging rijden.
twas bena de finish wat ik toen nog niet wist.
maar dat stukske is een 100 meter of ietske meer bergaf
maar niks als wortels
en ik had dus dorst, ik mijn dirnkbus genomen.
kwam daar ineens een wortelke van centimeter of 10 piepen
waardoor ik van mijn zadel sprong, ik lag op mijn stuur.
toen nog zeker 10 meter op mijn stuur gelegen , toen weer een wortelke
en toen ging ik overkop (met mijn drinkbus in de hand)
had ik wel sjaans dat'k menne pot op had staan of ik had daar wel efkens naar den hospital gemoeten pijsk.
da hendelke om uw wiel los te draaien (van't achterwiel) los op mijne pot
een heel schaar erop :-D voor de rest ben ik nog niet echt gevallen
kenny!
Mountainbiker

Post by kenny! »

bij mij was et op de bmx ! ik leerde zowat springen (dan spreek ik van 5 cm in de lucht :lol: ) ik ging al eens op een borduur springen ! ik rij na de borduur wil springen ik zit klop met mijn voorwiel op die borduur ! mijn voorwiel slaat om ! en mijn stuur tegen mijn buik ! zzo sla ik overkop ! resultaat 5 dagen ziekenhuis wegens dikkedarm 5 cm verschoven ! ik mogt nie eten over dringen alleen met spuitbus men mond vernevelen ! en ik kan u verzekeren aan temp. van 25 a 28 graden is da nie plezant ze ! :lol: :lol: ma nu kan ik ermee lachen :bounce: :bounce:
catchup!
Mountainbiker

Post by catchup! »

kun just niewn vlo gkocht, ferm dings znne :drunk: 1e rit paf in beek #-o waarda zwa b-tje vl grazz n stond nie gzien lap vlo kadre gebrokn ikke drect noar vlomakkerr mette kapottte kadre :-D :-D ennne onmidddellleik niwe gekren 8) ferm he ken was 12 j of iet :oops: :oops:
mtb-fltn
Mountainbiker

Post by mtb-fltn »

catchup! wrote:kun just niewn vlo gkocht, ferm dings znne :drunk: 1e rit paf in beek #-o waarda zwa b-tje vl grazz n stond nie gzien lap vlo kadre gebrokn ikke drect noar vlomakkerr mette kapottte kadre :-D :-D ennne onmidddellleik niwe gekren 8) ferm he ken was 12 j of iet :oops: :oops:
Ikke oe ni goe verstan. Gij moeilijk klap vlams!! Gij zeggen wat? :wink:
kenny!
Mountainbiker

Post by kenny! »

mtb-fltn wrote:
catchup! wrote:kun just niewn vlo gkocht, ferm dings znne :drunk: 1e rit paf in beek #-o waarda zwa b-tje vl grazz n stond nie gzien lap vlo kadre gebrokn ikke drect noar vlomakkerr mette kapottte kadre :-D :-D ennne onmidddellleik niwe gekren 8) ferm he ken was 12 j of iet :oops: :oops:
Ikke oe ni goe verstan. Gij moeilijk klap vlams!! Gij zeggen wat? :wink:
awel ja vo mij mag da ook in et nederlands zijn !
Post Reply