Eifelgebergte in Duitsland

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Gunter
Mountainbiker

Post by Gunter »

Dirty Daddy wrote:We hebben het wel degelijk over de moezelstreek...klusserath(of schrijf je da)
daar kan ik je niet helpen sorry
martin b.
Mountainbiker

Post by martin b. »

Dirty Daddy wrote:We hebben het wel degelijk over de moezelstreek...klusserath(of schrijf je da)
Bestaat er en link waar je route kan vinden in het moezel gebied ? Mag evntueel gps links zijn ook.

Martin b.
bikehans
Mountainbiker

Post by bikehans »

je moet eens kijken op de site van www.Fithotel-eifel.de die hebben leuke prijzen voor bikers. ik raad je wel aan een gids te huren, dan kom je op mooie plekjes waar je goed kan biken.
pointbreak
Mountainbiker
Location: Rockrider 8.2/full XT Mavic crossride Disc/ Thompson Antares race

Post by pointbreak »

Het eifelgebergte, de place to be voor mtb.
Ga er dit jaar een stage doen van een week in Daun.
De prima bewijzerde vaste parcours zijn ideaal voor een goede voorbereiding.
En modder toestanden moet je daar ook niet echt verwachten.
De sfeer en de vriendelijkheid van de mensen nemen we er graag bij.
bike1968
Mountainbiker

Post by bike1968 »

Ja men spreekt soms in de Ardennen mtb is top ,wel ga maar eens 90km verder juist over de grens in den Eifel en je kan je daar uitleven in bossen van 15 vierkante km groot ,wel met gps waar je routes via vele sites kun verkrijgen. Mooie doenbare hoogtemeters op eigen tempo maar die natuur en de stilte op de fiets is niet uit te leggen en je komt soms nog een s een wild beestje tegen maar dan mag je wel niet te luid hijgen van de inspanningen. Ga nu maandag voor mtweek 2 routes mtb in sunparks Eifel .2 trakssss op gps gezet 35 km en 60 km. Zal nog iets laten weten. Iemand info stuur maar bericht. Greeets
K&Jprojects
Mountainbiker

Post by K&Jprojects »

Ik heb geen tijd om alle reply's te lezen... Dus moest het nog niet aan bod zijn geweest: www.trailpark.de
En anders, mijn excuses voor de herhaling!
bike1968
Mountainbiker

Post by bike1968 »

Deze site ken ik al lang en is ook zeer goed. Iets dat goed is mag soms wel herhaald worden. Maar nog maar 2 maanden fietsen en al 52 berichten met reklame k en j projects moet je exuses niet aanbieden. [-X .Een herhaling kan soms meer opbrengen dan stil te zitten :bounce:
Sox
Mountainbiker
Location: Torpado Nearco T82 (27,5"), Specialized Epic S-works carbon & Granville pulse 30

Post by Sox »

bike1968 wrote:Deze site ken ik al lang en is ook zeer goed. Iets dat goed is mag soms wel herhaald worden. Maar nog maar 2 maanden fietsen en al 52 berichten met reklame k en j projects moet je exuses niet aanbieden. [-X .Een herhaling kan soms meer opbrengen dan stil te zitten :bounce:
Ken ik ook, is inderdaad een intressante site.
Ben 2 jaar terug voor 1 week gaan biken op de vaste routes, heb de GPS routes toen samengesteld via de volgende site http://www.trailpark.eu/mapserver_trailpark/.
Zeer handige site, werkt aan de hand van knooppunten zoals ze bij ons gebruikt worden voor de normale fietspaden.
Tijdens het uitstippelen zie je onmiddelijk de kilometers & de hoogtemeters.

Heb toen een appartementje gehuurd in Gillenfeld http://www.villa-maare.de/ , Standaard uitgerust met een infrarood sauna.
Kan het iedereen aanbevelen, ideale verblijfplaats voor bikers & zeer vriendelijke mensen.

Greetz.
K&Jprojects
Mountainbiker

Post by K&Jprojects »

is het eigenlijk ook goed te doen zonder gps?
frawiwi
Mountainbiker
Location: Blur Santacruz en F 500 c'dale special tuned by Duck bikes ,zonder f.cking fattyveer

Re: Eifelgebergte in Duitsland

Post by frawiwi »

leffingenoartje wrote:Hallo,

Is er iemand die al gemountainbike heeft in de streek van Daun (Eifelgebergte).

Weten jullie ook overnachtings mogelijkheden voor een man of 25. :roll:

Groeten en al de informatie is welkom :wink:
t is weer actueel
Post Reply