Hoe oud zijn de vrouwelijke bikers?

Alles wat met dames en mountainbiken te maken heeft hoort hier thuis, ook heren kunnen hier posten, zolang het maar dames én MTB gerelateerd is
pliepla
Mountainbiker

Re: hey

Post by pliepla »

Mijn vriendin is 24, is voor de eerste keer gaan mountainbiken op de TT in Mol-Wezel in maart, haar derde keer op de mountainbike was in Stoumont en ze heeft ondertussen ook al de MTB XXL in Poperinge achter de kiezen ... 'k Heb ze dan ook leren kennen op de spinning.
Silvy wrote: Heb van gisteren wel hennig pijn van mijn zadel ...
Ik heb wel een mannen mtb, maar weet niet of dit beginners pijnen zijn,
of toch een slechte zadel....
Moet wel nog een broekje aanschaffen mét versteviging... is n must denk ik zo... :-D
Mijn vriendin rijdt nu op een Specialized Myka (da's een specifiek damesmodelleke, ik veronderstel met aangepast zadel). Zij draagt een fietsbroek (met zeem) en daaronder een string. Zonder string heeft ze ondanks de "juiste" broek nog altijd last van irritatie.

Als je het mij vraagt, is een aangepast zadel echt wel van primordiaal belang om (sportief) fietsen leuk te maken.
foxy lady
Mountainbiker

Post by foxy lady »

Ik ben 28 en ik ben 5 jaar geleden begonnen met mountainbike. Het bevalt me nog steeds... Ik heb ondertussen al een tweede fiets gekocht...
:bounce: :lol:
marie 66
Mountainbiker

Post by marie 66 »

Ik ben 43 en bike nu zo'n 18 jaar....gewoon voor de fun.

Toen ik begonnen was hier in oost-vlaanderen was een vrouwelijke biker een zeldzaam geval.
Dousches of een wasplaats voor dames werd gewoon over het hoofd gezien.
Toen er die tijd 300 inschrijvingen waren per rit was dat een groot sucses.
Inschrijven deden we in een cafeetje of een gammele voetbalkantine.
Er waren ocharme 20 riten per winter. En tijdens de zomer kon je enkel op de weg fietsen.

Ik vind het plezant dat er nu veel dames biken. Ik voel me nu zo geen freak meer. :-D

Groetjes van marie-christine en nog veel fietsplezier! :-D
BBPokerface
Mountainbiker

Post by BBPokerface »

Ik ben 21!!! Ik heb vroeger competitite gezwommen en had een vreselijke hekel aan fietsen...zo saai, maar nu ik de TT via mijn vriend ontdekt heb vind ik het echt kicken!!
Ik ga het zeker blijven doen. Heeft trouwens alleen maar voordelen, je rijdt zo de boter van je billen :-)
annie1971
Mountainbiker

Post by annie1971 »

ben net 38 en rij nog niet lang, heb dus weinig ervaring. heb altijd gezwommen en aan windsurfen gedaan
Ellen1986
Mountainbiker

Post by Ellen1986 »

Wordt dit jaar 24, ben sinds vorig jaar bezig en nu heel fanatiek :-D
Superfan
Kerstman

Post by Superfan »

marie 66 wrote:Ik ben 43 en bike nu zo'n 18 jaar....gewoon voor de fun.

Toen ik begonnen was hier in oost-vlaanderen was een vrouwelijke biker een zeldzaam geval.
Dousches of een wasplaats voor dames werd gewoon over het hoofd gezien.
Toen er die tijd 300 inschrijvingen waren per rit was dat een groot sucses.
Inschrijven deden we in een cafeetje of een gammele voetbalkantine.
Er waren ocharme 20 riten per winter. En tijdens de zomer kon je enkel op de weg fietsen.

Ik vind het plezant dat er nu veel dames biken. Ik voel me nu zo geen freak meer. :-D

Groetjes van marie-christine en nog veel fietsplezier! :-D
Dan moeten wij elkaar zeker tegengekomen hebben, ben van dezelfde lichting, alleen, doe der maar 10 jaar bij, maar ik bike dus ook al zolang, en zoals je zegt, we waren zeldzame gevallen. :lol: :lol:
Eerlijk gezegd, ik vond het sfeertje vroeger toch wel een stuk leuker dan nu, 't was allemaal niet zo grootschalig, klein maar lekker gezellig. =D> =D>
Soms heb ik zelfs een beetje heimwee naar "the good old days". :wink:
louke
Mountainbiker

Post by louke »

27 net begonnen, en geweldig!!! Dit weekend eerste kilometers in ardennen gereden. Ben een loopster - 20km - , maar fiets- en zeker MTB conditie zijn nog iets anders... oefening en training zijn zeker vandoen, zeker techniek heb ik niet

wat ik zo vervelend vind van mezelf: ik fiets heeeeel graag en ben een sportieve maar mijn technische kennis van de fiets 0,0. Ik wist met moeite hoe ik mijn voorwiel er moest afhalen. Laat staan met pech onderweg aan ketting, banden,.... Ik hou mijn hart al vast voor de eerste keer dat dat zal gebeuren en ik alleen op weg ben. GSM altijd bij de hand
Hoe hebben jullie dat onder de knie gekregen? Of wisten jullie al veel, ben ik de enige met 2 linker handen?
Lieselot1982
Mountainbiker

Post by Lieselot1982 »

ik ben er 27
K&Jprojects
Mountainbiker

Post by K&Jprojects »

23, net de eerste km's gedaan ... en ik vind het zalig!
(alleen moet ik dringend voor een ander zadeltje gaan, want een mannenzadel is een heus marteltuig voor mij! Alles gaat goed, tot je er vanaf stapt en de dag nadien niet meer fatsoenlijk op een doodgewone stoel kan gaan zitten!)
Post Reply