Beachrace oostduinkerke gaat wel degelijk door
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
- neverest
- Mountainbiker
Afstand was vorig jaar inderdaad maar een 40-tal kilometers. Daar ze van voordien een computerprogramma (championchip) instellen met daarin de opgegeven afstand kom je inderdaad uit op een gemiddelde snelheid die berekend is op de opgegeven 44 km. Het gemiddelde zal in werkelijkheid iets lager gelegen hebben.
Voor mij zijn beachbanden de ideale banden om het gehele parcours af te leggen. Wij rijden wekelijks door deze duinen en op het strand en steeds met deze banden (Super Moto's van Swalbe). Zelfs in de duinen liggen heel wat zandstroken waar deze banden goed van pas komen. Bandendruk niet hoger dan 2 bar.
Neverest heeft inderdaad besloten om dit jaar de Coastrace eens een jaar niet te organiseren om eens orde op zaken te stellen. Johan Huyghe heeft dan het besluit genomen om de organisatie dit jaar op zich te nemen.
Voor mij zijn beachbanden de ideale banden om het gehele parcours af te leggen. Wij rijden wekelijks door deze duinen en op het strand en steeds met deze banden (Super Moto's van Swalbe). Zelfs in de duinen liggen heel wat zandstroken waar deze banden goed van pas komen. Bandendruk niet hoger dan 2 bar.
Neverest heeft inderdaad besloten om dit jaar de Coastrace eens een jaar niet te organiseren om eens orde op zaken te stellen. Johan Huyghe heeft dan het besluit genomen om de organisatie dit jaar op zich te nemen.
Hopelijk zal het dit jaar even goed in orde zijn als de voorgaande jaren bij neverest. Dit is de mooiste omloop van de 5 en het was telkenjare een knappe organisatie van neverest. Mag ook eens gezegd worden.neverest wrote:Afstand was vorig jaar inderdaad maar een 40-tal kilometers. Daar ze van voordien een computerprogramma (championchip) instellen met daarin de opgegeven afstand kom je inderdaad uit op een gemiddelde snelheid die berekend is op de opgegeven 44 km. Het gemiddelde zal in werkelijkheid iets lager gelegen hebben.
Ik ben er voor de eerste keer bij voor de 44km maar wel 5de deelname. Ik was er al bij in 1994 toen de strandrace (voor het eerst?) werd georganiseerd ter gelegenheid van het WK veldrijden in Koksijde.
- neverest
- Mountainbiker
Merci voor t'compliment bieste! Denk wel dat organisatie in orde zal zijn. Maar nu hebben we als bestuur weer eens tijd om voor onze 150 leden toertochten en tripjes te organiseren, in plaats van 3 maanden voorbereiding te steken in deze wedstrijd en voor het echte mountainbikewerk geen tijd en energie meer over te hebben.
- oppersquadra
- Mountainbiker
Post by oppersquadra »
...
Last edited by oppersquadra on Sat 17 Nov 2007 17:45, edited 1 time in total.
- Redbullbiker
- Mountainbiker
Post by Redbullbiker »
Hallo Bikers ,Volgende week ben ik er ook bij in oostduinkerke 2de maal daar.Is de mooiste race samen met knokke.Vorige week is men bike gestolen,(orbea lanza afgemonteerd met lx 2005 group,en 24 spaak velgen v rigida),Heb nu nieuwe fiets besteld,maar gelukkig zijn er nog goeie collega's die hun bike aan me uitlenen om te kunnen deelnemen in oostduinkerke.Veel dank daarvoor.
.
Tt volgende week zondag allemaal.
Groetjes.
Tt volgende week zondag allemaal.
Groetjes.