Welke remmen zou jij steken op je nieuwe MTB ???

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.

Welke remmen zou jij steken op je nieuwe MTB ???

V-brake
54
20%
Hydraulische velgrem
62
23%
Hydraulische schijfrem
153
57%

Total votes: 269

Tjorque
Mountainbiker

Post by Tjorque »

Zonder daarover zware discuties te willen voeren...

Ik steek op mijn volgende MTB Avid BB7 203mm 8) (projectje voor tegen de zomer)
(tenzij er tegen dan een opvolger is die ik interessant vind)
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

Tjorque wrote:Zonder daarover zware discuties te willen voeren...

Ik steek op mijn volgende MTB Avid BB7 203mm 8) (projectje voor tegen de zomer)
(tenzij er tegen dan een opvolger is die ik interessant vind)
De enige echt goeie kabeldiscs... Rond 2003 werden die nog veel gebruikt, maar nu zijn de hydro's zo ingeburgerd. Op bepaalde vlakken hebben ze ook hun voordelen, die BB7s. En met 203mm zullen ze wel remmen ook...
Firefly
Mountainbiker
Location: Votec Tox, Yeti AS-R 575, Specialized Allez comp,Cube Elite HPC, Kawasaki ZX-6 & -7R

Post by Firefly »

Ik heb nogal vanalles gehad, eerst avid V-brakes, dan HS 33, dan mijn eerste set schijfremmen, Giant MPH 3's, was niet bepaald om over naar huis te schrijven qua prestaties, kort daarna had ik Magura Marta, daarna had ik op een nieuwe XC fiets XTR V-brakes icm X-max ceramisch, trok op genen bal, maar gauw terug schijven op gezet, Hope mono mini. Ik moet nooit nog iets anders hebben. Van schijven terug overschakelen op V-brakes is echt ni te doen, eens je de remkracht en dosering gewoon bent ... V-brakes kunnen dan even goed de vuilbak in
G-love
Mountainbiker

Post by G-love »

@firefly

en ik zweer bij V-brakes, licht, weinig onderhoud, kosten praktisch niks en makkelijk te regelen. :-D
Mister No Chaïn
Mountainbiker

Post by Mister No Chaïn »

Ik heb HS33's staan, ben daar eigenlijk heel content over. Sleept ni, piept ni, geen onderhoud en het remt :-)
stelvio
Mountainbiker

Post by stelvio »

De hs33 remmen werken super =D> ik heb ze tot voor twee jaar terug op m'n bike gehad en was er zeer tevreden over,eens goed afgesteld moet je enkel nog versleten remblokken vervangen!enig nadeeltje is veel modderophoping :( nu rij ik al twee jaar met XT schijfremmen(ook super)

grtz.
madrista666
Mountainbiker

Post by madrista666 »

tja is altijd een discutie heen en weer hé, maar ik ben toch ook voorstander van de schijfrem. Moet je echt is proberen als je nog nooit gedaan hebt, je gaat direct het verschil voelen hoor.

@ Firefly, hoe zijn ze de hope mini remmen, k heb er mij ook besteld nu nog afwachten
jump
Mountainbiker

welke remmen

Post by jump »

Dan hier een mening van een hollander. Vindt remkrachtverschil tussen
kabel- en hydro te klein ten opzichte van het prijsverschil.
(echt hollands :lol: ) Heb zelf XT V.brake (kabel) voorrem, en XT schijf (kabel) achter. Mijn argument voor de schijfrem achter is, dat ik geen slijtage van de velg heb en bij een slag in de velg geen aanlopende
remblokjes heb. V. brake (voor) omdat ik de rem beter kan
doseren doordat je meer gevoel in de greep hebt.
misschien pakken we eens een pintje.
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

hehe jump deze Belg heeft over die combinatie ook al nagedacht ;)

Alleen moeten het dan wel BBB tricolor zijn vanvoor want in de regen piepen m'n standaard XTR V-brakes als een stoomtrein die een noodstop doet.....
Atrebates
Mountainbiker

Post by Atrebates »

Zopas mijn 4de MTB gekocht TRENGAxt, schijfremmen xt, ntb. op internet, de Hollanders zijn scherp van prijs, 'k heb reeds een fietsenhersteller aan zijn 2de Porsche geholpen, vandaar zo zuinig als nen H..., in België zijn ze véél te duur, dus koopjes op internet; koop nooit een occasie-MTB/die zijn zowieso OP!!!Reeds veel remmen geprobeerd: cantilever/verouderd; V-brakes/teveel uitfrezen van de velgen, Formula, ouder model/druk op één zijde, kromming van de schijf; nu xt-disc/schitterend maar opgepast koop geen zachte Shimano-schijfremblokken M07-S /té duur en te vlug versleten 300 km en er dwars doorheen/ nu Decathlon CL8 proberen 14.90 €, net te doen! Het remcomfort is onovertroffen bij discs en je velgen freezen niet kapot, remblokjes kosten duurder, maar wiel blijft OK!
Post Reply