Spijtig dat ik niet in de buurt woon, want dit is echt een toffe route, zeker 90% offroad (hoe is rood eigenlijk ?), en enkele leuke, meer technische stukken, mooie omgeving.
Herentals - Bloso
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
- Cannonneke
- Mountainbiker
Post by Cannonneke »
Zaterdag de combinatie blauw/groen 2x gedaan vanuit Kasterlee. Er lagen dan wel veel plassen, je kon toch altijd goed blijven rijden. Er was slechts één gigantisch modderbad, maar dat kon je omzeilen door vlak ervoor links omhoog te rijden, je nam dan een zeer steile duik en hop weer omhoog (de locals zullen wel weten wat ik bedoel zeker ?).
Spijtig dat ik niet in de buurt woon, want dit is echt een toffe route, zeker 90% offroad (hoe is rood eigenlijk ?), en enkele leuke, meer technische stukken, mooie omgeving.

- Black Phantom
- Mountainbiker
Post by Black Phantom »
Yep, in die vettige afdaling met onderaan dat modderbad ben ik eens vollen bak overkop gegaan.Cannonneke wrote:Er was slechts één gigantisch modderbad, maar dat kon je omzeilen door vlak ervoor links omhoog te rijden, je nam dan een zeer steile duik en hop weer omhoog (de locals zullen wel weten wat ik bedoel zeker ?).
Een andere keer lag de modder zo dik dat ik tot complete stilstand kwam. Tot ver over m'n enkels in de drek.
Ik ben dan van iemand die workaround te weten gekomen en sindsdien neem ik die altijd. Is nog plezant ook met die dip erin.
Wel oppassen wanneer je niet alleen rijdt dat je je maat of achtervolgers tijdig verwittigt dat je daar de afslag neemt want net ervoor staat nog een blauw pijltje rechtdoor. Dat kan tot botsingen leiden (vooral van toepassing bij TT's die het Blosoparcours volgen)
Rood is de minst mooie lus van de drie vind ik. Ik schat slechts 40% offroad. De rest is over asfalt of brede rechte boswegen. Toch wel eens meepikken de volgende keer want die schamele 40% zijn wel mooi (rond de toeristentoren gesitueerd)Cannonneke wrote:Spijtig dat ik niet in de buurt woon, want dit is echt een toffe route, zeker 90% offroad (hoe is rood eigenlijk ?)
- Black Phantom
- Mountainbiker
Post by Black Phantom »
Beter dan vandaag kan het er niet bijliggen denk ik!
Enkel bovenop die steilste bult van de blauwe lus (in het Koningsbos) was het nog een zandbak waar ik voet aan de grond moest zetten.
Maar voor de rest lag het er supersnel bij.
Goei benen, schoon weer (misschien net ietske te fris) en een broek vol goesting, waren de ingrediënten om nog eens en gooi te doen naar mijn recordtijd (24,7 AVS).
Ik kwam uit op 1u21min voor 34,5 km dat geeft 25,4 AVS. Dit was buiten alle verwachtingen.
Ik ben ni rap content van mezelf, maar ik moet daarop vandaag een uitzondering maken.
Enkel bovenop die steilste bult van de blauwe lus (in het Koningsbos) was het nog een zandbak waar ik voet aan de grond moest zetten.
Maar voor de rest lag het er supersnel bij.
Goei benen, schoon weer (misschien net ietske te fris) en een broek vol goesting, waren de ingrediënten om nog eens en gooi te doen naar mijn recordtijd (24,7 AVS).
Ik kwam uit op 1u21min voor 34,5 km dat geeft 25,4 AVS. Dit was buiten alle verwachtingen.
Ik ben ni rap content van mezelf, maar ik moet daarop vandaag een uitzondering maken.
- Black Phantom
- Mountainbiker
Post by Black Phantom »
1u14 = 28 AVSSPECI wrote:ik ga vrijdag ook mijn recordtijd (1u14) nog eens proberen te verbeteren, ik denk nie dat het ga lukken ma kom, als't parcour er goe bijligt zit het erin.
dream on Blackie