manitou voorvorken

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
roveny
Mountainbiker

Post by roveny »

Allé,
het komt nog allemaal in orde : :)
d'er komt nen Manitou Skareb op, met lock out en 80mm veerweg.
Niet direct mijn eerste keuze ( ik weeg 85kg) maar soit, :-?
'k wil bollen en die Skareb zal toch nie tegenvallen denk ik. :roll:

ps.: Jack : mijne fietsenboer is eerder een gekende persoon : viper zijn veloke komt daarvan ... zo zie je maar dat ook 'eerder gerenomeerde' mannen steken laten vallen... En eerlijk is eerlijk, ik was een gewaarschuwd man nog voor ik er een voet binnenzette, maar het leek ( en lijkt) me een vrij goede keuze ondanks alles. Die nonchalance is wel zeer storend. :evil:

In ieder geval,
al dank voor jullie bekommernis, =D>
dat is uiteindelijk een belangrijke bijdrage van zo'n forum nietwaar.
Thx,
R 8)
Jack77
Mountainbiker

Post by Jack77 »

Barracuda raadt Skarebs maar aan voor rijders tot 85 kg. Je zit dus op de limiet. Een goeie reden om niet bij te komen (of definitief van fietsenmaker te veranderen).
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

Om dit soort discussies te vermijden bestaan er oplossingen als ETA , u-turn,... :wink:

In het pajottenland 80 mm, in d'ardennen naar beneden met 120 mm.
De veranderde geomtrie gaat best van pas komen :bounce:
Jack77
Mountainbiker

Post by Jack77 »

Euh, 't gaat nu over ne Skareb 80 mm...

Nu, zelf zou ik maar al te graag nen Talas onder mijn bike steken, maar die prijs is niet verantwoord he. Maarreuh, wie sponsort? 8-[
Jonas
Mountainbiker

Manitou black...

Post by Jonas »

Kent iemand het verschil tussen een Manitou Black Platinum en een Manitou Black Super Air lockout?

#-o
Johan
Mountainbiker

Post by Johan »

Guest

Post by Guest »

Het voornaamste verschil tussen beide vorken is de veerweg. Bij de Platinum variabel (extern in te stellen) en bij de Super vast (intern in te stellen).
Te vergelijken bij RS tussen de Dual Air (super dus) en de U-turn (Platinum dus)
Bij Manitou heet de U-turn RTWD.
viper
Mountainbiker

Post by viper »

Tbfkai vergeet het belangrijkste, het veersysteem.
Eigenlijk zijn het totaal verschillende vorken. De super is een luchtvork, met verschillende veerwegen - De platinium is een vork met veren en verstelbare veerweg.
De Super is veel meer XC, terwijl de platinium meer all ride is en beter geschikt voor een "tourenfully"
Guest

Post by Guest »

Ja, ik dacht dat ie dat zelf wel wist, 'Air' zegt het zelf hè.

Maar het zijn beiden Marathon vorken niet zozeer XC. De Super air is een lichtgewicht versie, dus meer wedstrijdgericht, de Platinum is zwaarder en meer tour/enduro/allround gericht.
Voor XC heb je de Super SPV met 80 mm veerweg.
viper
Mountainbiker

Post by viper »

Sinds enkele weken rijdt mijn vrouw met de Super 80 zonder SPV. Zeer comfortale vork die nog zachter aanspreekt dan mijn Fox 80RLT. Wat ze in ruiger terrein presteert weet ik echter nog niet.
Post Reply