mtb scott

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Mika
Mountainbiker

Post by Mika »

Gomez wrote:In het blad Mountainbike Rider (MBR) wordt dit jaar naast 9 andere bikes een heel jaar lang een Genius MC30 getest.
Tot zover de bevindingen:
Een aantal bevindingen vond ik vrij verrassend, anderen pertinent juist, gezien ik zelf al eens een testritje gedaan met de MC-30.
2: De instelling van de shock op het stuur zijn een beetje een gimmick aangezien er weinig tot geen verschil te voelen is tussen Full-suspension en Traction control.
Tijdens het testritje dat ik gedaan had, vond ik dat er een serieus verschil was tussen de 2 modes, vooral bij het bergop rijden.
Anderzijds een kameraad van me heeft een MC-30, en hij zij me dat hij de tractiemode niet gebruikt omdat hij er te weinig van merkt.
Misschien niet goed afgesteld?
3: Frame is aan de korte kant. Een back-swing Thomson zadelpen en langere stuurpen zouden uitkomst kunnen bieden.
Is dat niet het verschil met de RC reeks? Ik vond ze inderdaad "allebei te 'extreem'. Ideaal was tussenin geweest.
4: De test fiets van MBR heeft een Black Super Air 120mm. Deze functioneert niet goed (over-damped en beweegt amper), maar dat kan exemplarisch zijn.
Kritiek die ik ook al gehoord heb. Tijdens het testritje had ik toch de indruk dat ie zijn werk meer dan behoorlijk deed. Misschien omdat ik zelf momenteel een onding van een voorvork heb? (Rockshox Judi-TT ;))
2: Achterkant van de Scott heeft de neiging om zoekerig te worden (fishtailing)
Inderdaad. Het is niet de meest wendbare fiets.

Nu krijg je wel de indruk dat het niet een goede fiets is. Nu persoonlijk vond ik het veruit de beste mtb die ik geprobeerd had (ik had er toen 6 à 7 geprobeerd maar wel geen specialized). Trouwens bij de lezerstest van O2-bikers enkele maanden geleden kwam hij ook als beste uit.
fieldbiker
Mountainbiker

Post by fieldbiker »

Ik dacht in MountainbikePlus bij een test van een Scott MC (30 ?) gelezen te hebben dat - ondanks het feit dat Scott deze catalogeert als marathonfiets, zij 'm eerder zouden categoriseren als "Freeride". Voor de rest, géén slechte commentaar.

Dus, 't hangt ervan af wat je ermee wil doen.

field
Joybiker
Mountainbiker

Scott???

Post by Joybiker »

Volgens mij betreft het hier wel hun teammodel 2003, dus alu kader, tuurlijk ook al heel licht "en stevig", maar da wil nie zeggen omdat 't 'n MTB kader is dat 'm tegen alles bestand is he :roll:
Eric B
Mountainbiker

Post by Eric B »

En de XMax SL sijn ook perfect in tact gebleven

Eric B
Rallycrazy
Mountainbiker

Post by Rallycrazy »

Ik heb mij enkele maanden geleden ook ambetant gepiekerd over welke fiets ik zou kopen. Een Scott Genius MC20 stond ook wel op het verlanglijstje. Maar de uiteindelijke reden dat ik hem niet gekocht heb is tweeledig:
1) Nog te nieuw, teveel kinderziektes. Ik had trouwens op een Frans MTB-forum gelezen dat men aanraadde om te wachten op eventuele evoluties van dit model.
Zoals hiervoor reeds vermeld zal men het model 2005 al redelijk aangepast hebben, maar wachten tot model 2006 lijkt mij nog beter.

2) Ik had de kans om een Koga-Miyata X-runner-S te kopen aan een sterke prijs wegens eindereeks.

Dus de keuze was snel gemaakt
Qube
Mountainbiker

Post by Qube »

Dat is géén carbon frame :roll: maar alu. Moest dit gebeuren bij een carbon frame dan brak het, op die manier carbon buigen lukt nie. [-X
Mountainbiker
Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Re: Scott???

Post by »

wacko007 wrote:Ik ben blij dat ik dat niet ben opde foto en nog blijer dat het niet mijn fiets is!!!
Mijn vermoedens dat Scott voor 2005 gaat uitpakken met een dubbel gelaagd karton (nee, ik bedoel geen carbon) om fouten van 2004 te voorkomen zijn groot...

http://groups.msn.com/_Secure/0SwAFAxgV ... 6121217570

Blij dat ik met een Trek rijdt...

Greetz,

Julien.
Das nu niet direct een uitspraak waar je jezelf populair mee maakt hé wacko007.Kvind het trouwens raar dat de onderbuis blijkbaar ahw is doorgesneden of zie ik da verkeerd?[/img]
Last edited by on Wed 25 Aug 2004 13:56, edited 1 time in total.
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

@ Cube

Ge hebt gelijk, Carbon zou er anders uit zien, had foto beter moeten bekijken.

Maar idem voor alu (en zelfs stalen frames). Als der al een blutske is in een buis dan kraakt ze 10 keer sneller.
Ge kunt zoiets wel zien door gewoon uw frame eens te inspecteren.

VB. trukje ga (voorzichtig) op een leeg colablikje staan, het lukt !
Als er een klein blutske in is zakt het in mekaar als ge der 5 kg opzet.
Van Cot
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word

Post by Van Cot »

nothing 's impossible wrote:@ Cube

Maar idem voor alu (en zelfs stalen frames). Als der al een blutske is in een buis dan kraakt ze 10 keer sneller.

het feit dat ge op een glas kunt staan als het vlakke ondergrond is en dat het breekt als er een paar zandkorreltjes onderliggen, heeft dat daar ook mee te maken?
tafelpoot
Mountainbiker

Post by tafelpoot »

Van Cot wrote:
nothing 's impossible wrote:@ Cube

het feit dat ge op een glas kunt staan als het vlakke ondergrond is en dat het breekt als er een paar zandkorreltjes onderliggen, heeft dat daar ook mee te maken?
das volgens mij omdat het gewicht dan wordt verdeelt over het stukje glas waat dat zandkorreltje onder ligt, glas kan niet buigen, dus breekt het maar heh (ooit gezien of ze ne kamion (dus alleen da voorste stuk, den trekker) op 4 pint-glazen lieten balanceren, was in een of andere record-show
Post Reply