Zou het te doen zijn met niner en vaste carbon vork.
Heb dit WE in Flobecq de 105 gedaan en ik moet zeggen, om sommige stukken toch een beetje comfort gemist.
23/06/2013 Raid des Hautes Fagnes - Malmédy
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
- rombaft
- Mountainbiker
- Location: Canyon 29'er, CUBE 26" fixed fork, Canyon ultimate CF 8,0
Re: 23/06/2013 Raid des Hautes Fagnes - Malmédy
R1ALAIN wrote:Zou het te doen zijn met niner en vaste carbon vork.
Heb dit WE in Flobecq de 105 gedaan en ik moet zeggen, om sommige stukken toch een beetje comfort gemist.
vorig jaar de 65km gedaan met een 26" cube met vaste vork, uiteraard is de fiets er niet udeaal voor en mis je soms comfort, maar het gaat wel degelijk...
- R1ALAIN
- Mountainbiker
- Location: Niner AIR9RDO-NINER AIR9-Scott Spark RC900(STOLEN !)-SCOTT SCALE RC WC
Ik ga het toch proberen en dat met nobby nic 2,35".
rombaft wrote:R1ALAIN wrote:Zou het te doen zijn met niner en vaste carbon vork.
vorig jaar de 65km gedaan met een 26" cube met vaste vork, uiteraard is de fiets er niet udeaal voor en mis je soms comfort, maar het gaat wel degelijk...
- SD2E
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005
Das dan ook ne profwielrenner he, niet te vergelijk met ons, gewone stervelingen :)tsielio wrote:Wietse Bosmans won één van de voorbije edities 115km met vaste vork!
Zou mijn (geveerde)voorvork echt niet willen missen, zeker niet in Malmedy
In Flobecq comfort gemist, dat word afzien in MalmedyR1ALAIN wrote:Zou het te doen zijn met niner en vaste carbon vork.
- Zotte Marre
- Mountainbiker
- Location: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)
Post by Zotte Marre »
Tuurlijk is dat te doen, als je al een tijdje rondrijdt met een rigid en het niet je eerste Ardennenrit is.R1ALAIN wrote:Zou het te doen zijn met niner en vaste carbon vork.
Maar als je Flobecq op het randje vond, zou ik misschien wat andere ritjes in de Ardennen rijden. Aan de andere kant, avontuur !!
Ik heb het al 2 keer uitgereden, Best te doen dus ! (en ik ben niet Witse
- R1ALAIN
- Mountainbiker
- Location: Niner AIR9RDO-NINER AIR9-Scott Spark RC900(STOLEN !)-SCOTT SCALE RC WC
Ik heb vroeger (in de jaren 90) altijd met vaste vork gereden (ook 26" natuurlijk), maar nu voel ik het toch in de schouders na bijvoorbeeld 80 km.
Het is vooral in snelle hobbelige afdalingen, dan moet je kunnen sturen en kunnen remmen en wat kracht zetten om te balanceren. Dat alles samen zorgt ervoor dat je na een tijdje wat schouderkrampjes krijgt....
Het is vooral in snelle hobbelige afdalingen, dan moet je kunnen sturen en kunnen remmen en wat kracht zetten om te balanceren. Dat alles samen zorgt ervoor dat je na een tijdje wat schouderkrampjes krijgt....
Last edited by R1ALAIN on Wed 12 Jun 2013 13:48, edited 1 time in total.
Wat de RDHF o.a. onderscheidt van vele andere marathons is het loodzware begin (vorig jaar iets minder, maar dat hebben we rechtgezet!MtbMdf! wrote: Maar hoe zwaar is deze nu echt?
Om een idee te geven vindt je hieronder de profielen van de eerste19 en de laatste 25 km :
en daar tussenin zit er hier en daar ook nog wel een addertje