Normaal weeg ik ook 63kg, maar met al die korsten op mijne kop weeg ik nu 65kg.bosse wrote:Ik ook 1.7 in Mijn black panthers (gewoone versie) opt bk! nog nooit problemen gehad met mijn olimpic velgen! Ik weeg wel 63! as u haar nog korter is ruben, dan weegt ge eveveel als mij!Ruben S. wrote:Dit weekend gereden met Schwalbe Racing Ralph en Nobby Nic (niet UST) in Malmédy.
Deze banden had ik vroeger gebruikt met binnenband, dus er zaten wel enkele gaten in.
Op mijn DT XR4.2d velgen heb ik Eclipse velglint liggen, dat ondertussen loskomt van de velg omdat de plakband er niet meer van plakt.
Oppompen moest ik wel met een compressor doen, maar zodra hij erop lag, deed de NoTubes anti-lek vloeistof goed zijn werk, alle gaatjes werden direct gedicht.
Enkel een lange snee in de zijwand dichtte hij niet direct helemaal, maar na een dagje wachten was deze ook dicht.
Tijdens de wedstrijd heb ik zonder problemen met 1.7 bar gereden(ik weeg 65kg).
No Tubes Informatie en ervaringen
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- Ruben S.
- Mountainbiker
-
Mister No Chaïn
- Mountainbiker
Post by Mister No Chaïn »
Heeft er iemand effectieve ervaring met hoe lang de sealant van No Flats goed blijft? Belangrijk is wel dat ik het enkel ga gebruiken als sealant en niet om tubeless te maken!
Ik lees soms dat No Tubes langer meegaat maar op de site van No Flats staat ook 6 tot 12 maanden dusja ...
Ik lees soms dat No Tubes langer meegaat maar op de site van No Flats staat ook 6 tot 12 maanden dusja ...
- jimmyvlb
- Mountainbiker
Ik kan even niet volgen...Mister No Chaïn wrote:Heeft er iemand effectieve ervaring met hoe lang de sealant van No Flats goed blijft? Belangrijk is wel dat ik het enkel ga gebruiken als sealant en niet om tubeless te maken!
Je wil sealant gebruiken, maar niet tubeless rijden?
Verklaar u nader.
- Sandcrawler
- Mountainbiker
- Location: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen
Post by Sandcrawler »
Hij gebruikt waarschijnlijk al tubelessbanden en in normale omstandigheden zijn die al dicht héjimmyvlb wrote:Ik kan even niet volgen...Mister No Chaïn wrote:Heeft er iemand effectieve ervaring met hoe lang de sealant van No Flats goed blijft? Belangrijk is wel dat ik het enkel ga gebruiken als sealant en niet om tubeless te maken!
Verklaar u nader.
-
Mister No Chaïn
- Mountainbiker
Post by Mister No Chaïn »
Correct, enkel als lekbescherming. Aan het feit dat No Flats beter dicht aan de wanden heb ik dus weinig, zou het dan ook in de koersfiets willen gebruiken.sandcrawler wrote:Hij gebruikt waarschijnlijk al tubelessbanden en in normale omstandigheden zijn die al dicht héjimmyvlb wrote:Ik kan even niet volgen...Mister No Chaïn wrote:Heeft er iemand effectieve ervaring met hoe lang de sealant van No Flats goed blijft? Belangrijk is wel dat ik het enkel ga gebruiken als sealant en niet om tubeless te maken!
Verklaar u nader.dus enkel als lekbescherming.
-
Verzetje
- Mountainbiker
Vandaag eerste keer lek met notubes. Was een michelin xcr dry2. Notubes vloog er gewoon uit.
Lek naar onder gehouden en alle latex liep er gewoon uit
Binnenband moeten steken. Gat was totaal niet groot.
Thuis opnieuw opgelegd met notubes (1.5 maatje), duurde even voor dat lek toe was.
Weet niet wat er is misgelopen. Gat was niet echt groot. Misschien niet genoeg de bus geschud of misschien komt het door het recuperen van notubes toen ik van band gewisseld heb.
Thuis opnieuw opgelegd met notubes (1.5 maatje), duurde even voor dat lek toe was.
Weet niet wat er is misgelopen. Gat was niet echt groot. Misschien niet genoeg de bus geschud of misschien komt het door het recuperen van notubes toen ik van band gewisseld heb.
zat die no-tubes al lang in de band? dan kan het zijn dat de meeste kristallen (die eigenlijk de gaatjes dichten) al verdroogd en samangeklit warenVerzetje wrote:Vandaag eerste keer lek met notubes. Was een michelin xcr dry2. Notubes vloog er gewoon uit.Lek naar onder gehouden en alle latex liep er gewoon uit
Binnenband moeten steken. Gat was totaal niet groot.
-
DERAILLEURKE
- Mountainbiker
Post by DERAILLEURKE »
Ben van plan mij een nieuwe wielset aan te kopen. Rij op dit moment nog met bb. heb dus geen ervaring met tubeless.
Zijn er bepaalde velgtypes waarbij het gemakkelijker is om deze tubeless te maken, zoja dewelke? Ik lees op internet dat er soms nog een lint moet gespannen worden...
Zijn er bepaalde velgtypes waarbij het gemakkelijker is om deze tubeless te maken, zoja dewelke? Ik lees op internet dat er soms nog een lint moet gespannen worden...
-
Verzetje
- Mountainbiker
Notubes zat een 2-tal maand in de band. Heb wel een half maatje nieuwe notubes toegevoegd.mtbgast wrote:zat die no-tubes al lang in de band? dan kan het zijn dat de meeste kristallen (die eigenlijk de gaatjes dichten) al verdroogd en samangeklit waren
Vandaag ziet men dat het gat dicht is, zie een klein wit streepje, maar 100% is het precies nog niet toe. Het is precies dat er nog een klein beetje product doorkomt. Band blijft wel redelijk op druk (gisteren 2.5bar, vandaag nog 2bar).