No Tubes Informatie en ervaringen

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Ruben S.
Mountainbiker

Post by Ruben S. »

bosse wrote:
Ruben S. wrote:Dit weekend gereden met Schwalbe Racing Ralph en Nobby Nic (niet UST) in Malmédy.

Deze banden had ik vroeger gebruikt met binnenband, dus er zaten wel enkele gaten in.

Op mijn DT XR4.2d velgen heb ik Eclipse velglint liggen, dat ondertussen loskomt van de velg omdat de plakband er niet meer van plakt.

Oppompen moest ik wel met een compressor doen, maar zodra hij erop lag, deed de NoTubes anti-lek vloeistof goed zijn werk, alle gaatjes werden direct gedicht.
Enkel een lange snee in de zijwand dichtte hij niet direct helemaal, maar na een dagje wachten was deze ook dicht.

Tijdens de wedstrijd heb ik zonder problemen met 1.7 bar gereden(ik weeg 65kg).

:wink:
Ik ook 1.7 in Mijn black panthers (gewoone versie) opt bk! nog nooit problemen gehad met mijn olimpic velgen! Ik weeg wel 63! as u haar nog korter is ruben, dan weegt ge eveveel als mij!
Normaal weeg ik ook 63kg, maar met al die korsten op mijne kop weeg ik nu 65kg. :lol:
Mister No Chaïn
Mountainbiker

Post by Mister No Chaïn »

Heeft er iemand effectieve ervaring met hoe lang de sealant van No Flats goed blijft? Belangrijk is wel dat ik het enkel ga gebruiken als sealant en niet om tubeless te maken!
Ik lees soms dat No Tubes langer meegaat maar op de site van No Flats staat ook 6 tot 12 maanden dusja ...
jimmyvlb
Mountainbiker

Post by jimmyvlb »

Mister No Chaïn wrote:Heeft er iemand effectieve ervaring met hoe lang de sealant van No Flats goed blijft? Belangrijk is wel dat ik het enkel ga gebruiken als sealant en niet om tubeless te maken!
Ik lees soms dat No Tubes langer meegaat maar op de site van No Flats staat ook 6 tot 12 maanden dusja ...
Ik kan even niet volgen...
Je wil sealant gebruiken, maar niet tubeless rijden?
Verklaar u nader.
Sandcrawler
Mountainbiker
Location: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen

Post by Sandcrawler »

jimmyvlb wrote:
Mister No Chaïn wrote:Heeft er iemand effectieve ervaring met hoe lang de sealant van No Flats goed blijft? Belangrijk is wel dat ik het enkel ga gebruiken als sealant en niet om tubeless te maken!
Verklaar u nader.
Hij gebruikt waarschijnlijk al tubelessbanden en in normale omstandigheden zijn die al dicht hé :-D dus enkel als lekbescherming.
Mister No Chaïn
Mountainbiker

Post by Mister No Chaïn »

sandcrawler wrote:
jimmyvlb wrote:
Verklaar u nader.
Hij gebruikt waarschijnlijk al tubelessbanden en in normale omstandigheden zijn die al dicht hé :-D dus enkel als lekbescherming.
Correct, enkel als lekbescherming. Aan het feit dat No Flats beter dicht aan de wanden heb ik dus weinig, zou het dan ook in de koersfiets willen gebruiken.
Verzetje
Mountainbiker

Post by Verzetje »

Vandaag eerste keer lek met notubes. Was een michelin xcr dry2. Notubes vloog er gewoon uit. :evil: Lek naar onder gehouden en alle latex liep er gewoon uit :-? Binnenband moeten steken. Gat was totaal niet groot.
Thuis opnieuw opgelegd met notubes (1.5 maatje), duurde even voor dat lek toe was.

Weet niet wat er is misgelopen. Gat was niet echt groot. Misschien niet genoeg de bus geschud of misschien komt het door het recuperen van notubes toen ik van band gewisseld heb.
mtbgast
Mountainbiker

Post by mtbgast »

Verzetje wrote:Vandaag eerste keer lek met notubes. Was een michelin xcr dry2. Notubes vloog er gewoon uit. :evil: Lek naar onder gehouden en alle latex liep er gewoon uit :-? Binnenband moeten steken. Gat was totaal niet groot.
Thuis opnieuw opgelegd met notubes (1.5 maatje), duurde even voor dat lek toe was.

Weet niet wat er is misgelopen. Gat was niet echt groot. Misschien niet genoeg de bus geschud of misschien komt het door het recuperen van notubes toen ik van band gewisseld heb.
zat die no-tubes al lang in de band? dan kan het zijn dat de meeste kristallen (die eigenlijk de gaatjes dichten) al verdroogd en samangeklit waren
DERAILLEURKE
Mountainbiker

Post by DERAILLEURKE »

Ben van plan mij een nieuwe wielset aan te kopen. Rij op dit moment nog met bb. heb dus geen ervaring met tubeless.

Zijn er bepaalde velgtypes waarbij het gemakkelijker is om deze tubeless te maken, zoja dewelke? Ik lees op internet dat er soms nog een lint moet gespannen worden...
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

Makkelijkst zijn de ZTR velgen.
Bij andere velgen is er idd een rubberen 'rimstrip' nodig.
Verzetje
Mountainbiker

Post by Verzetje »

mtbgast wrote:zat die no-tubes al lang in de band? dan kan het zijn dat de meeste kristallen (die eigenlijk de gaatjes dichten) al verdroogd en samangeklit waren
Notubes zat een 2-tal maand in de band. Heb wel een half maatje nieuwe notubes toegevoegd.

Vandaag ziet men dat het gat dicht is, zie een klein wit streepje, maar 100% is het precies nog niet toe. Het is precies dat er nog een klein beetje product doorkomt. Band blijft wel redelijk op druk (gisteren 2.5bar, vandaag nog 2bar).
Post Reply