Dit weekend??? dan zal het toch eerst een weeksken of 2 30° moeten zijn, voor die waterschade van de zondvloed hersteld is!SjoerieMoerie wrote:Lol. Hopelijk is het dit weekend beter...boere wrote:pff wa was me dat gisteren.
zowel de groene als de blauwe gedaan.
na een half uur onder de douche kwam er nog van overal zand naar beneden.
3 keer de grond gezien van kortbij.
enkele keren serieus moeten trappen om ni int midden van ne plas of een slijkstuk stil te vallen.
moeder moest nogal zuur lachen als ze mij zag thuis komen.
BTW: http://www.mountainbike.be/forum/viewto ... 83&start=0
Herentals - Bloso
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
- Strikybart
- Mountainbiker
Post by Strikybart »
Vandaag met Sjoerie nog wat gaan verkennen voor de meeting en ik moet zegge dat het er zeer goed bijligt, wat modder betreft toch.
Hier en daar ligt uiteraard nog wel ne plas maar het is telkens goed mogelijk om er langs te rijden.
Helaas hebben ze er op rood een andere soep van gemaakt door bomen om te doen
Het hele stuk vanaf de trapkes tot aan de grote baan, wat zo goed als heel de rode lus is, ligt bezaait met takken.
Op de meeste plaatsen is er wel rekening gehouden met het feit dat er een paadje is maar soms is het uitkijken waar je rijd hoor.
Ook opvallend zijn de dikkere takken die 'toevallig' vlak in het goede spoor 'gevallen' zijn

De eerste stevige klim links omhoog na de trapkes is niet meer op te rijden langs de linkerkant door kleine boomstammen die daar liggen!!
Verder op de rode lus zijn we op één stuk teruggedraaid omdat het nimmer uit te maken was waar hier ooit de pad gelegen heeft!!
Vol met takken en kapot gereden door iets kraan-/traktorachtig met grote profielbanden.
Volgens mij hoort dit bij 'den bouw' dus int slechtste geval zal dit niet opgeruimd zijn tegen de meeting
We zullen dus enkele stukken op rood moeten schrappen of alternatieven moeten zoeken
Grtz
Hier en daar ligt uiteraard nog wel ne plas maar het is telkens goed mogelijk om er langs te rijden.
Helaas hebben ze er op rood een andere soep van gemaakt door bomen om te doen
Het hele stuk vanaf de trapkes tot aan de grote baan, wat zo goed als heel de rode lus is, ligt bezaait met takken.
Op de meeste plaatsen is er wel rekening gehouden met het feit dat er een paadje is maar soms is het uitkijken waar je rijd hoor.
Ook opvallend zijn de dikkere takken die 'toevallig' vlak in het goede spoor 'gevallen' zijn
De eerste stevige klim links omhoog na de trapkes is niet meer op te rijden langs de linkerkant door kleine boomstammen die daar liggen!!
Verder op de rode lus zijn we op één stuk teruggedraaid omdat het nimmer uit te maken was waar hier ooit de pad gelegen heeft!!
Vol met takken en kapot gereden door iets kraan-/traktorachtig met grote profielbanden.
Volgens mij hoort dit bij 'den bouw' dus int slechtste geval zal dit niet opgeruimd zijn tegen de meeting
We zullen dus enkele stukken op rood moeten schrappen of alternatieven moeten zoeken
Grtz
- Sjoerie
- Mountainbiker
Ik ben heel tevreden met de extra paden die we er vandaag bij in kunnen steken. Er is nog wat asfalt uit het parcour verdwenen terwijl ik dacht dat dit bijna onmogelijk ging zijn. Ik ben ook blij dat we een alternatief hebben gevonden voor de woonwijk op blauw
Nog ne mooie singletrack erbij op groen
Maar toen kwamen we op de rode
Wa was da hier... ze hebben hier precies met van de reusachtige machines gewoon dwars door het bos gereden zonder naar iets te kijken
Bosbouw noemt men zoiets
En dan maar moeilijk doen omdat wij ochot met 20 man alternatieve paadjes willen rijden
Enfin op de rode hebben we ons ff uit de slag moeten trekken omdat gewoon niet meer duidelijk was waar den bloso lag (en normaal rijd ik daar met men ogen dicht
) het is trouwens den eerste keer da ik zulke diepe sporen zie
Richting het kappelke zag het er niet beter uit... het is nog het best te vergelijken dat er ne grote storm door de rode is geraasd maar daarenboven is gewoon heel de grond kapot gereden
Pff ik heb er geen woorden meer voor... er zullen 3 mails gaan naar groendienst, sportdienst en bloso da weet ik wel zeker..
Dikwijls werden blosopaden gewoon expres geblokkeerd. in de wijde omgeving geen één boomstamke te zien maar dan juist op de pad liggen een paar stammekes van ne meter op elkaar gestappeld.. smeerlapkes
Ook op rood soms zo stappels van takken op de blosopad.. echt ik kon er niet mee lachen
Weinig modder gezien eigelijk.. had het erger verwacht! We hebben blauw richting kasterlee wel niet gereden
Maar toen kwamen we op de rode
En dan maar moeilijk doen omdat wij ochot met 20 man alternatieve paadjes willen rijden
Richting het kappelke zag het er niet beter uit... het is nog het best te vergelijken dat er ne grote storm door de rode is geraasd maar daarenboven is gewoon heel de grond kapot gereden
Pff ik heb er geen woorden meer voor... er zullen 3 mails gaan naar groendienst, sportdienst en bloso da weet ik wel zeker..
Dikwijls werden blosopaden gewoon expres geblokkeerd. in de wijde omgeving geen één boomstamke te zien maar dan juist op de pad liggen een paar stammekes van ne meter op elkaar gestappeld.. smeerlapkes
Ook op rood soms zo stappels van takken op de blosopad.. echt ik kon er niet mee lachen
Weinig modder gezien eigelijk.. had het erger verwacht! We hebben blauw richting kasterlee wel niet gereden
Da krijgde als ze nen hoop ollanders in den Brink een w-end laten doorbrengenSjoerieMoerie wrote:Ook op rood soms zo stappels van takken op de blosopad.. echt ik kon er niet mee lachen
ik denk niet dat we aan dit voorval veel gaan doen mannekes... behalve zelf de takken van de pad te doen. en waarom ze net op de tracks liggen? wel...zodat de bosbouwmachines over de tracks kunne rijden om de stammetjes op te halen. ik vind het zelf ook een beetje schandalig hoe het erbij ligt. maar we zullen wel zien. ga sebiet zelf eens kijken waarschijnlijk.
- Sjoerie
- Mountainbiker
Code: Select all
Geachte,
Naar aanleiding van uw mail kunnen wij u stellen welke stappen wij ondernomen hebben.
1 De boswachter werd verwittigd door onze milieudienst
2 Informatie ingewonnen bij onze milieudienst
3 Houtvesterij Antwerpen volgt de werkzaamheden op en houdt tevens toezicht op deze werken. De ontginning wordt particulier uitbesteed. Voor het onderhoud van de bossen is het noodzakelijk dat er bomen gekapt worden. Na de uitvoering van de werken dienen de bospaden die te lijden hebben gehad van de werkzaamheden terug in de oorspronkelijke staat te worden gebracht.
Mogen wij u vragen om verdere persoonlijke gegevens (adres) door te geven zodat wij u op de hoogte kunnen houden voor verdere informatie.
Groeten
De stedelijke sportdienst
Dirk Van Den Bosch
Van Raemdonck Inge
sportdienst
Last edited by Sjoerie on Mon 09 Jul 2007 20:44, edited 1 time in total.
Mooi!!Code:
Geachte,
Naar aanleiding van uw mail kunnen wij u stellen welke stappen wij ondernomen hebben.
1 De boswachter werd verwittigd door onze milieudienst
2 Informatie ingewonnen bij onze milieudienst
3 Houtvesterij Antwerpen volgt de werkzaamheden op en houdt tevens toezicht op deze werken. De ontginning wordt particulier uitbesteed. Voor het onderhoud van de bossen is het noodzakelijk dat er bomen gekapt worden. Na de uitvoering van de werken dienen de bospaden die te lijden hebben gehad van de werkzaamheden terug in de oorspronkelijke staat te worden gebracht.
Mogen wij u vragen om verdere persoonlijke gegevens (adres) door te geven zodat wij u op de hoogte kunnen houden voor verdere informatie.
Groeten
De stedelijke sportdienst
Dirk Van Den Bosch
Van Raemdonck Inge
sportdienst
Er wordt blijkbaar toch gehoord gegeven aan mijn mail