sandman bikes

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
peter
Mountainbiker

Post by peter »

endorfin wrote:De eerste dikband fully ?

Image
Is dit ook nen zandman?
update : Gezien dat het een salsa is. Dit is wat ik wil. =D>
Last edited by peter on Wed 11 Jan 2012 18:49, edited 8 times in total.
bettes
Mountainbiker

Post by bettes »

peter wrote: Is dit ook nen zandman?
/edit: is een salsa inderdaad en geen on-one...
Last edited by bettes on Thu 12 Jan 2012 10:35, edited 1 time in total.
endorfin
Mountainbiker

Post by endorfin »

Idd ne prototype salsa, niet zeker dat t ooit oppe markt komt.
saiko
Test team

Post by saiko »

bettes wrote:
peter wrote: Is dit ook nen zandman?
Is een on-one...
is een salsa

http://salsacycles.com/culture/prototyp ... n_fatbike/
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

Koen had ook al laten vallen dat hij aan een fully aan het denken was.
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

De grote, hoge band van een Sandman heeft een véél fijngevoeliger absortptievermogen mbt kleine en middelgrote oneffenheden dan om het even welke F1-ingenieur-gepatenteerde virtual multilink achtervering. KISS :-). Voor XC, AM en enduro gebruik werkt het zoals het nu is héél goed. Al diegenen die al over onze aanhangwagen hebben gereden kunnen dat waarschijnlijk wel beamen ?

Dat wil niet zeggen dat we niet bezig zijn met een achtervering, maar dan in eerste instantie voor downhill gebruik: een Sandman fully met aangepaste geometrie moet zowat het einde zijn downhill. Een groep freeriders is in de buurt van Füssen (Duitse alpen, vlakbij dat kasteel van de gekke keizer) al een half jaar een Gobi aan het testen en die zijn wild enthousiast over het potentieel. Volgens hen haalt de "all mountain" Gobi standaard al hogere bochtensnelheden dan hun fullies met +20cm veerweg V&A :-).

Het is alleen bij grote jumps, treden of snel opeenvolgende "whoops" dat ie als hardtail het moet afleggen tov een dh fully.
K2-er
Test team
Location: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake

Post by K2-er »

nothing 's impossible wrote:De onafgeveerde massa is net kleiner vergeleken met een klassieke fully, de band neemt de kleine en middelgrote oneffenheden vlot op als de banden niet loeihard staan.

Die achtervering moet net zoals de voorvering niet fijn aanspreken, ze moet enkel de zware klappen opvangen!
Een elastomeerblokje is in principe genoeg.
kleiner? Band en velg is toch een serieus stuk zwaarder, maar inderdaad de band zelf vangt ook beter de schokken op dus in dat opzicht klopt het wel.
Zombiker
Mountainbiker

Post by Zombiker »

pocoloco wrote:De grote, hoge band van een Sandman heeft een véél fijngevoeliger absortptievermogen mbt kleine en middelgrote oneffenheden dan om het even welke F1-ingenieur-gepatenteerde virtual multilink achtervering. KISS :-). Voor XC, AM en enduro gebruik werkt het zoals het nu is héél goed. Al diegenen die al over onze aanhangwagen hebben gereden kunnen dat waarschijnlijk wel beamen ?

Dat wil niet zeggen dat we niet bezig zijn met een achtervering, maar dan in eerste instantie voor downhill gebruik: een Sandman fully met aangepaste geometrie moet zowat het einde zijn downhill. Een groep freeriders is in de buurt van Füssen (Duitse alpen, vlakbij dat kasteel van de gekke keizer) al een half jaar een Gobi aan het testen en die zijn wild enthousiast over het potentieel. Volgens hen haalt de "all mountain" Gobi standaard al hogere bochtensnelheden dan hun fullies met +20cm veerweg V&A :-).

Het is alleen bij grote jumps, treden of snel opeenvolgende "whoops" dat ie als hardtail het moet afleggen tov een dh fully.
Kruip eens snel terug in u kot, ik wacht nog altijd op die prijs van de Hoggar! :lol: :wink:
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

Zombiker wrote:
pocoloco wrote:De grote, hoge band van een Sandman heeft een véél fijngevoeliger absortptievermogen mbt kleine en middelgrote oneffenheden dan om het even welke F1-ingenieur-gepatenteerde virtual multilink achtervering. KISS :-). Voor XC, AM en enduro gebruik werkt het zoals het nu is héél goed. Al diegenen die al over onze aanhangwagen hebben gereden kunnen dat waarschijnlijk wel beamen ?

Kruip eens snel terug in u kot, ik wacht nog altijd op die prijs van de Hoggar! :lol: :wink:
Ah bon... de goegemeente heeft de digitale brochure en prijs van de Hoggar al lang...

Grapje, nog maar een week en sorry dat ik jou gemist heb met die eerste mailing: ik dacht dat ik naar iedereen die dat had aangevraagd de PDF gestuurd had.
Er is blijkbaar iets misgegaan, stuur me een mailtje naar koen AT sandmanbikes.com en ik stuur ze per kerende op.
B-artiest
Mountainbiker

Post by B-artiest »

Hmmm zou zo eigenlijk enen moeten hebben voor als ik aan velo afrique meedoe he :-)

http://www.veloafrique.be
Post Reply