wie rijd er moto?

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
stijn10765
Mountainbiker

Re: wie rijd er moto?

Post by stijn10765 »

Neen, ergens anders in het Antwerpse ergens ... :-$
.:bert:.
Mountainbiker

Post by .:bert:. »

stijn10765 wrote:Neen, ergens anders in het Antwerpse ergens ... :-$
Het enigste stukje Antwerpen waar al eens toffe zondagen te beleven zijn ;-)
R1ALAIN
Mountainbiker
Location: Niner AIR9RDO-NINER AIR9-Scott Spark RC900(STOLEN !)-SCOTT SCALE RC WC

Post by R1ALAIN »

Deze morgen nog eens mijn "brommer" uitgehaald voor woon-werk.
Temperatuurmeter stond op -1°C, maar gevoelsmatig was het misschien -10°C.
Ijzige wind ging los door mijn lederen costuumpje.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

.:bert:. wrote:
stijn10765 wrote:Neen, ergens anders in het Antwerpse ergens ... :-$
Het enigste stukje Antwerpen waar al eens toffe zondagen te beleven zijn ;-)

Spijtig genoeg zijn er die zoiets niet meer kunnen vertellen....

Sorry gasten, maar racen doe je op een circuit, niet op een industriepark.
gidonhanger
Mountainbiker

Post by gidonhanger »

dan haden ze het circuit rijden ook maar nie zo duur moeten maken....

en als ik nog eens ene met zene all-road moto op de veldweg zie zal ik hem naar het cross-circuit verwijzen :-D
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

gidonhanger wrote:dan haden ze het circuit rijden ook maar nie zo duur moeten maken....
en als ik nog eens ene met zene all-road moto op de veldweg zie zal ik hem naar het cross-circuit verwijzen :-D

Dat vind ik geen excuus.
Veiligheid voor alles. De openbare weg is geen circuit.

Langs de andere kant boeit het me niet eigenlijk, als de racers onder ons het risico willen nemen om daar iets voor te krijgen moeten zij dat weten.
Kan er me wil in vinden dat er op zo'n plaatsen meer en meer controles uitgevoerd worden.

En wat die opmerking ivm allroadmotoren betreft, ik neem aan dat die op mij gericht is, er zijn nog altijd legale onverharde wegen ook he.
gidonhanger
Mountainbiker

Post by gidonhanger »

tja als het je niet boeit....vroeger kon je gewoon in francorchamps 's avonds gaan rijden en donderdagvoormiddag in zolder,
nu kost het een hoop geld,heel geregel om verlof te nemen en dan hopen dat het een droge dag is,mij stoort het in elk geval niet
als die mannen op een verlaten industrie terrein knietje gaan leggen...geen last van!

laatste opmerking was grapje :-D
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

gidonhanger wrote: als die mannen op een verlaten industrie terrein knietje gaan leggen...geen last van!

Ook geen last van, maar als ik me niet vergis zijn daar al dodelijke ongevallen gebeurt... en dan is die 100€ voor een dagje circuit ineens niet zoveel geld meer.

" onclick="window.open(this.href);return false;
stijn10765
Mountainbiker

Post by stijn10765 »

Ik denk dat we ons allemaal wel bewust zijn van de gevaren die zich schuil houden op de openbare weg. Zelfs als je met de fiets op weg bent, moet je al goed uit je doppen kijken. Wat betreft mezelf, was het ook de reden dat ik op circuit ben beginnen rijden. En ja op de openbare weg worden de verkeersregels soms niet al te serieus genomen, maar je mag dat niet doortrekken naar alle motorrijders. En waarom er zo veel motards eens een toerken gaan maken in een verlaten industriepark op een zondagvoormiddag, is juist om die redenen: propere asfalt, geen verkeer en weinig tot geen risico om andere mensen weggebruikers schade te berokkenen wanneer het toch moest misgaan, geen geluidsoverlast, ... . En dan is er nog een groot verschil tussen als een halve zot rijden zoals op circuit, of er een sportief tempo/ ritje op nahouden.

Zelfs toen ik overschakelde op de Supermotard, kwamen we geregeld endurorijders tegen die ook geen respect toonden voor zijn medemens en zijn omgeving. Ik heb zelfs nog de indruk dat endurorijders en SM-rijders nog een pak associaler rijden dan de gemiddelde motorrijder op een racemachine :roll: :-" .

Deze discussies zijn al zou oud ... , hou het plezant/veilig en wees vooral een beetje verdraagzaam, want dat missen de mensen de dag van vandaag een beetje.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

stijn10765 wrote:Deze discussies zijn al zou oud ... , hou het plezant/veilig en wees vooral een beetje verdraagzaam, want dat missen de mensen de dag van vandaag een beetje.

Een mening hebben wil niet zeggen dat ik niet verdraagzaam kan zijn.

En het is niet omdat ik tegen industrieparkracerij ben dat jullie dat niet meer mogen doen he.
Post Reply