Oef, 'k ben niet de enigstewasbeer2006 wrote:Ik heb het recept gelezen maar wtf zijn glittertjes?? Voor de rest duidelijk en ik wil het graag eens testen.
No Tubes Informatie en ervaringen
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- Sandcrawler
- Mountainbiker
- Location: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen
Post by Sandcrawler »
Oké, bedankt,ik denk dat ik toch ook eens ga proberen als je uitgelegd hebt wat die glittertjes zijn.Is dat zo'n potje met al die verschillende kleurtjes heel kleine glinsters?pieterp wrote:Eerste was een leegloper vooraan: met de band schuin op een steen gebotst en klein 'boerke' lucht, was niet helemaal lek, wel moeten stoppen om bij te pompen.
Tweede: scheur in flank achterband vlakbij de draad van de band, niet gedicht door latex omdat die opgedroogd was. Eigen schuld, had ik moeten nakijken en bijvullen voor de wedstrijd (toen nog niet met eigen latex mix in die band). Gestopt en binnenband gestoken.
Derde: snake bite op binnenband, nieuwe binnenband gestoken.
Over het algemeen kan je maar twee problemen hebben met latex conversies:
- Boerke: risico is hoger als je met zeer lage bandendruk rijdt, meestal vooraan als de band blijft 'steken' terwijl het wiel schuin staat en de beweging rechtdoor verder wil.
- scheur in flank of een heel groot gat: latex krijgt het niet dicht, vaak zou een binnenband het ook niet redden.
Ik gebruik nu 3 jaar notubes en zou zeker niet terug naar binnenbanden gaan. Het comfort, de grip en de controle zijn met notubes superieur, vooral door lagere bandenspanning zonder snake bite risisco.
-
FilipF
- Mountainbiker
- Location: Trek 8000 (2009) / Specialized Stumpjumper Expert ( 2009)
Re: hulp
komt de lucht door de flanken van de banden ?sarandy wrote:hallo
heeft er iemand hier ervaring met de set van notubes
dit in combie met dtswiss 4.1 en kenda banden
ik ben al twee dagen bezig en krijg de lekken niet dicht !!
heb alles echt volgens het boekje en volgens de uitleg online gedaan en nog steeds blaast de lucht gewoon uit de banden
alvast bedankt voor verdere hulp
Andy
Of ligt hij gewoon niet goed op de velg zodat de lucht eruit kan ...
- sarandy
- Mountainbiker
ik heb het elke maal gedaan met compressor,banden zijn direct op druk
wel met het ventiel er nog op kan dit schillen ivm met het zetten van de band in de velg ?en hoeveel druk dan ?ik zet ze op 2,5 bar heb ook al geprobeerd op hogere druk dit blijft net het zelfde .
weet het echt niet meer nu na 4 dagen doen mijn handen goed zeer van de wielen te schudden
toch alvast bedankt
wel met het ventiel er nog op kan dit schillen ivm met het zetten van de band in de velg ?en hoeveel druk dan ?ik zet ze op 2,5 bar heb ook al geprobeerd op hogere druk dit blijft net het zelfde .
weet het echt niet meer nu na 4 dagen doen mijn handen goed zeer van de wielen te schudden
toch alvast bedankt