Ongehoord gedrag
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
racoonfreak
- Mountainbiker
Re: Ongehoord gedrag
Post by racoonfreak »
In het nieuws vandaag : http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 7_01001521" onclick="window.open(this.href);return false;
Vorig weekend is mijn broer gebeten geweest door een hond op de groen/blauwe route in Ronse. Waarschijnlijk door het verschot toen hij achter een haag kwam aangelopen, maar dan nog...
Zijn er hier nog mensen die iets dergelijks hebben voorgehad en wat doe je dan best in zo'n situatie. Je kan moeilijk gaan aanbellen bij die mensen, want die honden staan daar de wacht te houden. Ook is het zonder GPS moeilijk om de politie te melden waar je op dat moment precies was (ook straatnamen waren nergens te vinden).
Zijn er hier nog mensen die iets dergelijks hebben voorgehad en wat doe je dan best in zo'n situatie. Je kan moeilijk gaan aanbellen bij die mensen, want die honden staan daar de wacht te houden. Ook is het zonder GPS moeilijk om de politie te melden waar je op dat moment precies was (ook straatnamen waren nergens te vinden).
- freezy
- Mountainbiker
- Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...
Je kan wel degelijk de politie bellen voor zoiets maar je kon dat ook gerust zelf eens aankaarten bij de eigenaar van die hond, nu ben je al 3-4 dagen later... Om dan nog bij die mensen langs te gaan met de melding dat hun hond vorig weekend iemand gebeten heeft... Dat zijn zaken die je direct moet regelen.
Tja, de eerste reactie was om daar zo snel mogelijk weg te rijden om erger te voorkomen. Bovendien bleven die honden daar maar staan en had geen van ons veel zin om via hun te passeren om te gaan aanbellen.freezy wrote:Je kan wel degelijk de politie bellen voor zoiets maar je kon dat ook gerust zelf eens aankaarten bij de eigenaar van die hond, nu ben je al 3-4 dagen later... Om dan nog bij die mensen langs te gaan met de melding dat hun hond vorig weekend iemand gebeten heeft... Dat zijn zaken die je direct moet regelen.
Ik denk dat Freezy dat wel regelt voor jou de volgende keer dat ie daar passeert....wazofski wrote:Tja, de eerste reactie was om daar zo snel mogelijk weg te rijden om erger te voorkomen. Bovendien bleven die honden daar maar staan en had geen van ons veel zin om via hun te passeren om te gaan aanbellen.freezy wrote:Je kan wel degelijk de politie bellen voor zoiets maar je kon dat ook gerust zelf eens aankaarten bij de eigenaar van die hond, nu ben je al 3-4 dagen later... Om dan nog bij die mensen langs te gaan met de melding dat hun hond vorig weekend iemand gebeten heeft... Dat zijn zaken die je direct moet regelen.
- freezy
- Mountainbiker
- Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...
Er zijn ook buren die je eens kan aanspreken met de vraag of ze geen telefoonnummer hebben van de eigenaar van de honden? Soms moet je het echt niet ver zoeken. Maar daar ook geen dagen mee wachten...
Dat is wel serieus ambetant die loslopende honden.
Een collega van mij is zo veel bezig met zijn honden, maar die zegt zelf dat het een dier is en blijft en dus ALTIJD aan een leiband moet. Een hond zijn gedrag kan je nooit 100 procent voorspellen.
Vorig weekend ook een loslopende hond moeten passeren. Met een serieus ei in mijn gat. Bijna ter hoogte van de hond besloot die opeens om de andere kant te lopen, dus serieus in de remmen mogen gaan, maar gelukkig deed die hond verder niks.
Maar voor tzelfde geld....
Een collega van mij is zo veel bezig met zijn honden, maar die zegt zelf dat het een dier is en blijft en dus ALTIJD aan een leiband moet. Een hond zijn gedrag kan je nooit 100 procent voorspellen.
Vorig weekend ook een loslopende hond moeten passeren. Met een serieus ei in mijn gat. Bijna ter hoogte van de hond besloot die opeens om de andere kant te lopen, dus serieus in de remmen mogen gaan, maar gelukkig deed die hond verder niks.
Maar voor tzelfde geld....
-
birgitcarlo
- Mountainbiker
Post by birgitcarlo »
er zijn ook kiekens die met twee langs elkaar blijven rijden en dan nog boos worden als je er langs of tussen door moet.
respect en verdraagzaamheid van iedereen is de oplossing,zal maar verder dromen zeker
respect en verdraagzaamheid van iedereen is de oplossing,zal maar verder dromen zeker
birgitcarlo wrote:er zijn ook kiekens die met twee langs elkaar blijven rijden en dan nog boos worden als je er langs of tussen door moet.
Dat klopt helemaal. Zelfs voor dat ik een singletrack insla, kijk ik steeds een achter mij of er snellere mensen naderen. Indien er snellere mensen aankomen, wacht ik even tot die kunnen voorbij rijden, en dan zet ik aan. Zo hinder ik niemand. Tenzij ik er al reed, en snellere mensen naderen... Ik kan me ook niet wegtoveren, maar zodra ik kan ga ik even aan de kant.
En idd wederzijds respect is belangrijk, maar soms ver te zoeken.
-
kloefie
- Mountainbiker
Dat is toeval... Een vriend van me is niet zo lang geleden ook gebeten door een hond op die bloso-route in Ronse.Vorig weekend is mijn broer gebeten geweest door een hond op de groen/blauwe route in Ronse. Waarschijnlijk door het verschot toen hij achter een haag kwam aangelopen, maar dan nog...
Ik heb deze route al heel vaak gereden en daar (nog) geen problemen mee gehad (waarschijnlijk te snel gereden
Maar als ik het daar zou tegenkomen (zal d'er binnenkort nog eens passeren), dan zal ik zeker de eigenaars contacteren.
Om terug te komen op de helmenkwestie...
Mij zal je niet meer zien zonder helm op m'n koersfiets of bike. Een 3-tal jaar terug zware val gehad en de helm was gebroken.
Ik ga er nog steeds van uit, dat als ik toen de helm niet had gedragen, het mijn hoofd zou geweest zijn dat gebroken was...
Een tochtje met vrouw of kindjes kan naar mijn mening zonder helm (hoewel dit uiteraard voor discussie vatbaar is)
De omstandigheden al race'end of bike'end, lenen er zich vaker en makkelijker toe ernstiger te vallen...