slicks op MTB

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
The OM
Mountainbiker

Post by The OM »

Schwalbe big apple 50-559: +- 23€ per stuk
60-559: +-23€
in welke winkel haal je die?
Ief
Mountainbiker

Post by Ief »

Big wrote:Ik wil mij slicks kopen voor op de MTB.
Normaal moeten deze zo smal mogelij zijn zeker?
Maar dit ziet totaal niet uit. Als het echt beter is om dunne banden te pakken dan pak ik die natuurlijk, maar hoe komt het dat deze zo breedt zijn ?

http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=6101

Een aanrader?
ik was ook eerst vanplan om die te kopen. maar heb dan toch nog ander gekocht de continental CityContact 1.75. en ben er content van. ze geven geene super grip maar voor ne leek als ik maakt da nog niet zovel uit
The OM
Mountainbiker

Post by The OM »

als ze echt 1.5kg wegen.. zou ik ze NIET kopen.. veel te zwaar! neem dan eerder de big apples ofzo, zijn erg goed en stukken lichter. en die koop je bij bike2build voor 18euro! (wel verzendingskost bijtellen)
Tjorque
Mountainbiker

Post by Tjorque »

The OM wrote:als ze echt 1.5kg wegen.. zou ik ze NIET kopen.. veel te zwaar! neem dan eerder de big apples ofzo, zijn erg goed en stukken lichter. en die koop je bij bike2build voor 18euro! (wel verzendingskost bijtellen)
Amai die zijn daar goedkoop :P
timbie
Mountainbiker

Post by timbie »

gisteren was ik in de decathlon - en ging ook eens kijken welke slicks ze daar verkochten.

Ik zag de Hutchinson topslicks 1.2

De verkoper daar vertelde mij echter dat ik dat niet op mijn gewone velgen van mijn MTB kon zetten omdat "1.2" te small was en ik minstens 1.7 etc moet nemen

Ik dacht - als ik deze rubriek las - dat je dat kon monteren op je gewone 26 inch MTB velgen ????
Is die verkoper daar mij blaasjes aan het wijsmaken ??
scott racer
Mountainbiker

Post by scott racer »

timbie wrote:gisteren was ik in de decathlon - en ging ook eens kijken welke slicks ze daar verkochten.

Ik zag de Hutchinson topslicks 1.2

De verkoper daar vertelde mij echter dat ik dat niet op mijn gewone velgen van mijn MTB kon zetten omdat "1.2" te small was en ik minstens 1.7 etc moet nemen

Ik dacht - als ik deze rubriek las - dat je dat kon monteren op je gewone 26 inch MTB velgen ????
Is die verkoper daar mij blaasjes aan het wijsmaken ??
kortweg JA.
Ik heb zelfs al 1" gemonteerd .
1.2 is goed te doen :wink:
Angelo.
Mountainbiker

Post by Angelo. »

Ik fiets op de baan met ritchy, die zijn 1'' en in het bos met een noby nic 2.1. En nog geen problemen gehad :wink:
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

Idd, kheb die 1.2 zelfs daar gekocht, en die liggen bij mij toch op m'n mtb...
timbie
Mountainbiker

Post by timbie »

'k heb mijn slicks gewoon ergens anders gekocht en opgezet

Zelfs met mijn oude dikke binnenbanden ( want ze hadden geen dunnere binnenbanden op dat moment in die fietswinkel ) geen enkel probleem op ze op te zetten en de gordel uit gereden om te testen -

geen enkel probleem
timbie
Mountainbiker

Post by timbie »

'k heb mijn slicks gewoon ergens anders gekocht en opgezet

Zelfs met mijn oude dikke binnenbanden ( want ze hadden geen dunnere binnenbanden op dat moment in die fietswinkel ) geen enkel probleem op ze op te zetten en de gordel uit gereden om te testen -

geen enkel probleem
Post Reply