Zo 13/11/2011 Tessenderlo

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Palmo
Mountainbiker

Post by Palmo »

Je moet het toch toegeven: is dit nu geen prachtige rit? Zoals deze, vind je ze toch meestal maar enkel in het groene Limburg, hé !
:roll: Ff nostalgisch doen, want deze rit in mijne tuin kon ik zeker niet laten linksliggen en dan moet je weten dat er nog mooiere paadjes zijn maar dat dit waarschijnlijk wegens "geen toestemming" niet benut is.

Ik dacht zeker laat te vertrekken (+/- 9u30) en zo het meeste volk te vermijden, jawadde ! Dat was ff misrekend, zoveel volk om dat uur had ik nog niet veel gezien met uiteraard de bijkomende files maar dat moeten we erbij nemen.
Het prachtigste stuk is altijd de "gevaarlijke afdaling" waar ik zonder probleem gezwind naar beneden rij en waar er boven toch verschillende blijven staan. Maar da's natuurlijk het voordeel van de omgeving te kennen en deze afdaling al regelmatig gedaan te hebben.

Enfin, goed geamuseerd. Ik heb de tour nog een stuk opnieuw gedaan tesamen met iemand die later startte, maar zag dat de bepijling al verdwenen was. Ze waren er snel bij (11u30).
sloeberke
Mountainbiker

Post by sloeberke »

Palmo wrote:Je moet het toch toegeven: is dit nu geen prachtige rit? Zoals deze, vind je ze toch meestal maar enkel in het groene Limburg, hé !
:roll: Ff nostalgisch doen, want deze rit in mijne tuin kon ik zeker niet laten linksliggen en dan moet je weten dat er nog mooiere paadjes zijn maar dat dit waarschijnlijk wegens "geen toestemming" niet benut is.

Ik dacht zeker laat te vertrekken (+/- 9u30) en zo het meeste volk te vermijden, jawadde ! Dat was ff misrekend, zoveel volk om dat uur had ik nog niet veel gezien met uiteraard de bijkomende files maar dat moeten we erbij nemen.
Het prachtigste stuk is altijd de "gevaarlijke afdaling" waar ik zonder probleem gezwind naar beneden rij en waar er boven toch verschillende blijven staan. Maar da's natuurlijk het voordeel van de omgeving te kennen en deze afdaling al regelmatig gedaan te hebben.

Enfin, goed geamuseerd. Ik heb de tour nog een stuk opnieuw gedaan tesamen met iemand die later startte, maar zag dat de bepijling al verdwenen was. Ze waren er snel bij (11u30).
inderdaad we kunnen een nog mooiere toer maken eventueel
maar je mag bijna nergens meer komen op die andere mooie paadjes
prive mag je eventueel overal komen maar met een organisatie niet
:^o
Diehard_Biker
Mountainbiker

Post by Diehard_Biker »

Was een leuke mooie tocht!!!
velooke
Mountainbiker

Post by velooke »

groen zeikers
DudeWithBike
Mountainbiker
Location: Ene van Cube met toppen en ene van Cube met krom stuur

Post by DudeWithBike »

sloeberke wrote:
DudeWithBike wrote:Schoon toerke, alleen spijtig van die koerskonijnen die het nodig vinden om je de pas af te snijden vlak voor de bocht (op een single track), om maar een voorbeeldje te geven...

Tip voor de organisatie wat de bevoorrading betreft: heb je die grote open vlakte daar gezien? Zet gewoon aan twee kanten een stand en de wachttijd is gegarandeerd gehalveerd!

Soep met ballekes had ik wel gelust, op't einde met nen donkere 8)

Ik las hierboven ook ergens commentaar over het feit dat minder geoefenden niet alle hellingen op of af kunnen/durven. Wel, ik ben de "gemakkelijke" kant van de Rodeberg ook niet afgereden. Ben daar wel alle hellingen opgereden (op één na met veel los zand)! Wil je daarmee zeggen dat nieuwe MTBers niet aan TTs mogen deelnemen? Dan denk ik wel degelijk dat je fout bezig bent en misschien zelf op de foute plaats zit. Misschien dat je dan best eens een wedstrijdje probeert, maar niet over de ellebogen klagen achteraf he.
we zullen het komend jaar er rekening mee houden met de bevoorrading en een noodnummer eventueel maar op die GROOTE VLAKTE mogen wij niet gaan staan van die mannen van't GROEN je weet wel
Erm, ik weet niet over welke grote vlakte jullie het hebben maar ik refereerde gewoon naar de open ruimte op de plaats waar jullie dit jaar stonden...
Rex
Mountainbiker

Post by Rex »

Net nog eens het stuk aan de rode berg gedaan. Zoals ik al eerder gezegd heb naar volgend jaar toe kan je daar perfect een splitsing doen.

Na de eerste lange beklimming steek je terug dat beton baantje over. Daar kan je dan een splitsing doen naar links het betonbaantje naar boven voor de niet-klimmers en rechtdoor naar de bergjes die kort naar elkaar liggen voor de klimmers. Dan komen die niet-klimmers direct boven aan bij die boomstammen.

Zo heb je dan direct veel minder mensen en is het een win-win situatie voor iedereen, de minder getrainde fietsers moeten niet over dat zwaar stuk en er is dan minder drukte zodat de andere makkelijker boven kunnen rijden.
Post Reply