Zo 14/08/2011 Opoeteren :: Oeterdal Marathon

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
sofeurken
Mountainbiker

opoeteren

Post by sofeurken »

we gingen hem doen en we hebben hem gedaan;de oeterdalmarathon!
om 6u15 vertrokken voor een autoritje van 185km enkel,goe crazy :lol:
aldaar aangekomen lekker dicht kunnen parkeren,t slecht weer heeft ook zn voordelen!nog een stutje in den otto gegeten en dan een beetje olie (tegen t vocht #-o ) op de beentjes gekapt en zodus omstreeks 9uur vertrokken.de eerste stroken waren echt wel om de moed in de schoenen te zakken,echt ploeteren,de ene plaats al wat slechter dan de andere,na een superslechte ploeterstrook waar blijkbaar ook al s een rupskraan passeert kwam ik aan een soort zandgroeve en daarna mochten we ook over een spoorweg klauteren,na uiteidelijk nog s de spoorweg over te fietsen deze keer was de 1ste bevoorr in zicht,het 1ste stuk was wel het slechts bereidbare achteraf bekeken.de bevoorr waren van alles voorzien met overal vriendelijke mensen die blij waren iemand te zien,zeker die op de laatste(4) die ik deed,om 2uur s'middags was ik pas de 10de biker,bedankt dat jullie zo lang bleven wachten!na de bevoorr me ook nog s met de rug in een plas gelegd,k was nog niet nat genoeg!plots waren ze daar 2 bulten,terrils genaamd!op de 1ste waren de laatste 5 biels er te veel aan,de tweede geraakte ik wel tot boven,wat een uitzicht!na een leuke afdaling een tochtje rond een groot meer,ook een lange gladde beklimming van een houten trap stond op het programma, en dan het natuurreservaat in ,tussen de highlandrunderen"de dieren voorzichtig benaderen" stond er op een bord,ja als ge daar naar beneden komt gestoven aan 50km/uur zou dat wel s kunnen tegenvallen.voor de rest van de tocht heb ik vooral zéér veel bos gezien,mooie uitzichten,2 herten vlak(2m) voor mn wiel,hele grote (en diepe) plassen,het vertrek na bevoorr 3 was ook super,zo in die bemoste geul!,een super bike-park,dat nu niet te doen was(anders ook niet,sommige tricks toch niet!)door de regen,een hele mooie ,en lastige zone op ongeveer 80km ver(van de 100)veel draaien en keren m.a.w.
afspuitinstall ook ok,plaats met hopen!
moe maar voldaan aangekomen,de afwezigen hadden ongelijk want zo slecht was het weer nog nie!toch blij da ik de 100km gedaan heb,vrouwtje gestart voor de 75km maar verloren gereden en na 45km weer aan de start,ja voor brildagers was het soms wel goed uitkijken,dan nog 30km gewoon in de streek bijgedaan.
het moet gezegd dat alles in orde was,soms s zoeken voor een peiltje maar ja de bikers reden er niet dik en dat scheelt ook om verloren te rijden,ook nog rubber 12 en strammer max ontmoet on the road
een pluim voor alle medewerkers =D> =D> =D>
wij keerden tevreden terug naar de vlaanders indien mogelijk zien ze ons daar nog terug!
Vos in de bossen
Mountainbiker

Post by Vos in de bossen »

Jullie zijn me dan zeker en vast voorbij gestoken, had nummer 45 en reed met een blauw regenjaske (op een Viper)....er was iemand die in een diepe plas reed en vastzat tot aan zijn knieën .... :-D . Misschien een van jullie ???
Ik ben ook om 09.00 vertrokken voor de 75. In ieder geval, een dikke bravo voor jullie moed om zover te willen rijden en inderdaad, het weer was niet zo slecht dat men dachten (de grote massa is gevallen rond 06.00). Ik hoorde de regen met bakken uit de hemel vallen en ik zat natuurlijk nog in bed en zei in mezelf: Vos, al wat u gevallen is, zal straks niet meer vallen". Mijn vrouw zei: ja maar, wat straks zal vallen #-o ....en ze had voor een keer ongelijk...na 09.00 is het zo goed als droog gebleven. Ook met de Rubber-12 en StrammeMax een paar goeie gedronken ...
sofeurken
Mountainbiker

oeterdalmarathon

Post by sofeurken »

@vos in de bossen;
ik heb je naam horen vallen aan de voorlaatste bevoorr maar als je daar zelf ook stond,ik weet het niet meer,ikzelf had ook een blauw regenvestje aan, met een zilveren specialized(allee,zilverkleur hé) ,tot aan mn knieen zat ik niet in de modder,ik dacht da niemand mij gezien had als ik de grond s kuste :wink:
StrammerMax
Mountainbiker
Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514

Papegaai sterft in de zeikende regen!

Post by StrammerMax »

Zaterdag 14-08-11 ben ik in het barslechte weer gaan afzien op de Oeterdalmarathon in Opoeteren. Zelden heb ik zo de kilometers afgeteld! Na 20 km hield ik het eigenlijk voor bekeken terwijl ik er minstens 75 te doen had! Want de illusie voor de 100 km had ik al snel laten varen! De rest van het verhaal kan je voorlopig hier al lezen op m'n blog!

Image
De Papegaai Bike Team Stabroek
* Kijk ook eens naar m’n eigen webstek: StrammerMax’s Papegaaienblog
StrammerMax
Mountainbiker
Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514

Post by StrammerMax »

rony_rabijns wrote:De Dabbers stonden vertrekkensklaar maar zijn toch niet gestart deze morgen. De regen viel met bakken uit de lucht. :-)
En nu schijnt de zon ....
Spijtig! Dus geen filmke! Jullie hadden uw clubnaam anders eer kunnen aandoen!
rony_rabijns
Mountainbiker

Post by rony_rabijns »

StrammerMax wrote:
rony_rabijns wrote:De Dabbers stonden vertrekkensklaar maar zijn toch niet gestart deze morgen. De regen viel met bakken uit de lucht. :-)
En nu schijnt de zon ....
Spijtig! Dus geen filmke! Jullie hadden uw clubnaam anders eer kunnen aandoen!
Zwijg stil, ik heb er nog steeds hartpijn van. :P
Oetzi
Mountainbiker

Post by Oetzi »

Vanuit Nederland (Noord-Holland) op zaterdag met 4 man al naar België gereden om deel te nemen aan de Marathon.
Tijdens de rit al vroeg 2 man verloren door materiaalpech. Met zijn tweeën uiteindelijk de 75km uitgereden onder de al eerder genoemde natte omstandigheden. Alle lof voor de organisatie en volgend jaar komt er zeker weer een delegatie uit het hoge noorden naar Opoeteren.

Verslag van de DanDBikers
Phille81
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)

Post by Phille81 »

Oetzi wrote:Tijdens de rit al vroeg 2 man verloren door materiaalpech.
Eén van deze 2 heb ik zien stoppen... Ik ben ook even gestopt om te kijken of ik kon helpen, maar helaas was zijn ketting naar de kl*ten #-o

Ikzelf heb gisteren ook moeten constateren dat de blokjes van mijn schijfremmen compleet op waren.
Als ik de verslagen lees, dan is het toch bij iedereen dat het materiaal serieus heeft afgezien...
StrammerMax
Mountainbiker

Post by StrammerMax »

Oetzi wrote:Vanuit Nederland (Noord-Holland) op zaterdag met 4 man al naar België gereden om deel te nemen aan de Marathon.
Tijdens de rit al vroeg 2 man verloren door materiaalpech. Met zijn tweeën uiteindelijk de 75km uitgereden onder de al eerder genoemde natte omstandigheden. Alle lof voor de organisatie en volgend jaar komt er zeker weer een delegatie uit het hoge noorden naar Opoeteren.

Verslag van de DanDBikers
Mooie site! Ik heb een link gezet op m'n blog.

Ben jij de Nederlander die in de douches vertelde dat ze ooit ergens in gelijkaardig hondenweer na de rit niet konden douchen en nog een heel eind met de auto naar huis moesten rijden? Wij waren toen met een man of vier binnen.

Dat doet me herinneren aan het feit dat ik onderweg even gestopt ben bij een biker die te voet onderweg was met een kromgetrokken achterderailleur! Ik denk dat dit nog voor de eerste stop was. Maar enkel met een binnenbandje of een kettingpons had ik iemand uit de nood kunnen helpen.
Oetzi
Mountainbiker

Post by Oetzi »

StrammerMax wrote: Ben jij de Nederlander die in de douches vertelde dat ze ooit ergens in gelijkaardig hondenweer na de rit niet konden douchen en nog een heel eind met de auto naar huis moesten rijden? Wij waren toen met een man of vier binnen.

Dat doet me herinneren aan het feit dat ik onderweg even gestopt ben bij een biker die te voet onderweg was met een kromgetrokken achterderailleur! Ik denk dat dit nog voor de eerste stop was. Maar enkel met een binnenbandje of een kettingpons had ik iemand uit de nood kunnen helpen.
Die Nederlander was ik idd. De 2 uitvallers hadden respectievelijk een onherstelbare ketting en de ander tot de draad versleten remblokjes.
Post Reply