Zo 03/07/2011 Oud-Heverlee :: 19de Meerdaal Classic

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
davefsr
Mountainbiker

Post by davefsr »

Willy D wrote:
nightmare wrote:
Schijfrem wrote:De 75km willen gaan rijden maar die is na 45km voor mij in mineur geëindigd.
Na 25km effe getuige geweest van een uitslaande woningbrand, de pompiers waren nog niet ter plaatse.
Dienen wanhopige sukkelaar was met een tuinslag de vlammen die reeds uit het bovenverdiep sloegen aan het blussen.
En dat dan nog met de garagepoort wagenwijd open!
[-X

Na de 2de bevoorrading in Archennes ging ne fietser vlak voor mij op de grond en ik kon hem niet meer ontwijken.
Ik dacht dan maar, derop en dan derover en hopen dat het zou lukken.
Het is niet gelukt en met nen dikke smak ben ik overkop met de rechterkant van mijn bakkes op de grond gekwakt.
Helm kapot, bril kapot en vingers geschaafd. De gevolgen van de whiplash of zoiets zijn voor morgen (zit nu al met stekende koppijn) :evil:

de gevolgen:

Image

Tussen (): organisatie, signalisatie , bevoorradingen, pechverhelping, rode kruishulppost enz .... PERFECT !!!!

Bravo neerbergfietsers! =D> =D>
Al goed dat je die helm droeg! Ik heb er op deze tocht 2 zien rijden zonder helm #-o niet te geloven!!!!
inderdaad ... zottenwerk, zonder helm.
Had ik vandaag zonder gereden, mijne kop had uit elkaar gespat!
Na 28 km (rode bloso) op kasseien onderuit en op mijne slaap gevallen: gevolg --> helm in 2, schaafwonden nemen we erbij.
Rustig binnengefietst, 't begon allemaal wat pijn te doen.
ik heb het ook al voorgehad, helm in 2 stukken... dan denk je wel even na! vandaag er toch ook zien starten zonder helm. [-X
ook 100 gereden, heel mooi parcour met het zwaartepunt in het 2de deel. ik had ook 1440 hm's.
koppigaard
Mountainbiker

Post by koppigaard »

Wat de 100 betreft vond ik dat de organisatie het perfecte benaderde. Kritisch zoals ik ben, weiger ik een 10/10 toen te kennen, maar het scheelt niet veel deze keer. Geen verbetervoorstellen van mijne kant, tenzij, de blonde was op toen ik na bijna 6 u binnen ben gereden.
Ik doe dit maar 1x/jaar, zo'n 100 km. Ik heb me het advies van Phile, enkele dagen geleden, goed ingeprent. De eerste helft leek me dan ook één lang orgasme, jongens wat was dat heerlijk. Na 80 km bleek het echter meer een voortijdig klaarkomen geweest te zijn. Iedere helling of vals plat deed behoorlijk pijn met elkens de bedenking ...moet dit nog echt?
Wat ik me afvraag. Ik ben verlekkerd op statistieken. Kan de organisatie een keer uitvlooien en ook communiceren, hoeveel bikers in totaal, hoeveel de 100 hebben gereden, hoe oud is de jongste en de oudste, verhouding vrouwen/mannen ...en nog meer van die onbenulligheden.
rscabmwboy
Mountainbiker

Post by rscabmwboy »

gestart voor de 100 maar na 2de kettingbreuk opgegeven. toch 83km in de benen. Alles was perfect in orde voor mij. tot volgend jaar
zero
Mountainbiker

Post by zero »

Schijfrem wrote: Na 25km effe getuige geweest van een uitslaande woningbrand, de pompiers waren nog niet ter plaatse.
toen wij daar passeerden was er al een omleiding afgepijld =D>

de laatste bevoorrading op de 60 mocht iets vroeger, maar nu ben ik aan het zoeken ze.

vond het een geweldig tochtje, schitterend weer, mooi parcours met technische stukken, meer dan genoeg hm. het waren er minder dan hier op het forum staat, maar toen was er ook vermeld dat dit op een kaart was en er waarschijnlijk minder waren als het via gps was.
Christ D.
Mountainbiker

Post by Christ D. »

Willy D wrote: inderdaad ... zottenwerk, zonder helm.
Had ik vandaag zonder gereden, mijne kop had uit elkaar gespat!
Na 28 km (rode bloso) op kasseien onderuit en op mijne slaap gevallen: gevolg --> helm in 2, schaafwonden nemen we erbij.
Rustig binnengefietst, 't begon allemaal wat pijn te doen.
Daarom dat ik je niet meer tegenkwam Willy !? Spijtig dat je gevallen bent , hopelijk morgen niet teveel last van.Ook enkele gezien zonder helm , onbegrijpelijk , domme kl*ten zijn het.

De tocht : Dat was af , punt. Gestart voor de 100 en die ook uitgereden op een redelijk rustig/vlot tempo. Genoten van iedere km.

Bedankt organisatie =D> =D> =D> =D>
TomFeyaerts
Mountainbiker

Post by TomFeyaerts »

de 100km afgemaald en twas weer dikke fun fun fun :lol: ik had er ook 1430hm op mijn garmin 705
die woningbrand was wel ff schrikken! toen wij daar passeerde was het juist aan de gang en probeerde we de eigenaar buiten te krijgen die nog niet door had dat zijn huis in de fik stond #-o hopelijk is dat daar wat goed afgelopen en is de brandweer tijdig kunnen komen.

verder organisatie top! bedankt downhillbikers (int vervolg wil ik wel blonde leffe he zeg [-o< )
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

Schijfrem wrote: Helm kapot, bril kapot en vingers geschaafd. De gevolgen van de whiplash of zoiets zijn voor morgen (zit nu al met stekende koppijn) :evil:
opletten daarmee! rusten is de boodschap, Hoste heeft dat niet gedaan, na zijn val, en zit nu met de gebakken peren: chronische koppijn (bij inspanning)
vtteddy
Mountainbiker

45km

Post by vtteddy »

Heb vandaag de 45km gedaan die in werkelijkheid 47.3 waren.En van die 638m hoogtemeter waren uiteindelijk maar 485m. Ik denk dat jullie jullie computerjes of gps-toestelletjes eens opnieuw moeten afstellen.Ik lees bij andere mtb-ers dat deze ook andere resultaten hadden voor de andere afstanden.Overigens een toffe tocht,goed afgepijld,bevoorrading correct , goede organisatie.Kom zeker volgend jaar terug als het droog weer blijft.
spaver
Mountainbiker

Post by spaver »

vandaag gekozen voor de 60 km, de eerste km's met vapeurkes van het feestje op hee tervuren, de 19 km tot aan de bevoorrading vlogen voorbij aan de 2de bevoorrading toch het mannetje met de hamer gezien voor de rest was alles zoals altijd weer prima in orde maar wat moet je verwachten van een organisatie die het helemaal onder de knie heeft
master j
Mountainbiker

Post by master j »

Leuk parcours van de 100, goede en vriendelijke bevoorrading + depannage aan elke bevoorrading.
Alleen de bepijling lag onze groep blijkbaar niet.
Misschien een beetje te fel bezig geweest, uiteindelijk 113 km, avs 22,5 km/h, 1450 hm.
Post Reply